Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hade detta problem tidigare. 100% CPU minst varannan gång jag spelade.

Åtgärdade det genom att avinstallera Mozilla Firefox. Hjälpte inte att stänga ner eller låta Internet Explorer vara "huvudwebbläsare".. Avinstallation var det enda som hjälpte.

Postad
Hade detta problem tidigare. 100% CPU minst varannan gång jag spelade.

Åtgärdade det genom att avinstallera Mozilla Firefox. Hjälpte inte att stänga ner eller låta Internet Explorer vara "huvudwebbläsare".. Avinstallation var det enda som hjälpte.

Vad har Firefox med Primas pokerklient att göra;) Klart dem båda är kompatibla med varandra, felet var nog att du hade för lite ram och en för långsam processor. Det gäller att prioritera, om man har en kass dator. Ett förslag kan vara att du ominstalerar datorn och bara använder den till poker om du har en så pass slö dator som inte klarar av två processer samtidigt=)

Men visst prima är ett krävande nätverk om man jämför med andra.

Postad
Vad har Firefox med Primas pokerklient att göra;) Klart dem båda är kompatibla med varandra, felet var nog att du hade för lite ram och en för långsam processor. Det gäller att prioritera, om man har en kass dator. Ett förslag kan vara att du ominstalerar datorn och bara använder den till poker om du har en så pass slö dator som inte klarar av två processer samtidigt=)

Men visst prima är ett krävande nätverk om man jämför med andra.

hmm.. jo, det undrar jag också... Antar att det ligger någon pryl i klienten som är kopplat till PC:ns webbläsare och denna är inte bra skriven i förhållande till Firefox.. men jag är ingen superexpert på programmering längre, och uppenbarligen inte Primas programmerare heller..

Jag fick tipset från två håll när jag spelade där - och det hjälpte alltså.

men visst.. jag har en kass dator och det är mycket möjligt att Firefox/Prima funkar utmärkt på en nyare.