Gå till innehåll

FL 10/20, 77 i BB flervägspott


Flesh2Flesh

Recommended Posts

Hej, 77 i BB i en flervägspott. Jag bifogar nästan hela handen. Kommentera hur ni hade spelat på alla gator och kommentera mitt spel på alla gator inkl. att ta i beaktande hur jag har spelat dem innan. Svår position här och behöver feedback. Ingen read på dumba förutom att han troligen inte är regular...

 

 

PokerStars Game #11231965456: Holdem Limit ($10/$20) - 2007/07/31 - 05:50:38 (ET)

Table Amneris II 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: Flesh2Flesh ($476 in chips)

Seat 2: Schmiddie67 ($424 in chips)

Seat 3: boc4life ($177 in chips)

Seat 4: ariana2le ($392 in chips)

Seat 5: anttoy1 ($530.50 in chips)

Seat 6: dumba900 ($457 in chips)

dumba900: posts small blind $5

Flesh2Flesh: posts big blind $10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Flesh2Flesh 7 of Diamonds7 of Clubs

Schmiddie67: calls $10

boc4life: folds

ariana2le: folds

anttoy1: calls $10

dumba900: calls $5

Flesh2Flesh: checks

*** FLOP *** 9 of Clubs3 of DiamondsAce of Clubs

dumba900: checks

Flesh2Flesh: bets $10

Schmiddie67: folds

anttoy1: folds

dumba900: calls $10

*** TURN *** 9 of Clubs3 of DiamondsAce of Clubs6 of Diamonds

dumba900: checks

Flesh2Flesh: checks

*** RIVER *** 9 of Clubs3 of DiamondsAce of Clubs6 of Diamonds2 of Spades

dumba900: bets $20

Flesh2Flesh: ???? Ja, vad gör jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar.

 

Jag skulle raisat pre och betat flopp och turn. Antingen betat river också eller checkat bakom. Dra in så mycket som möjligt när många är med och höj värdet. A är ett bra skrämselkort och du vet bättre var du står om nån följer med. Nu kan han ha A eller 9 men också testa att ta potten med missat drag eller lägre par för att du är så försiktig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha:

 

- check/foldat flopp

- ifall jag betat ut flopp även ha betat ut turn för fri showdown

- ifall jag checkat turn skulle jag ha lagt mig på rivern mot en bet

 

Det kostar 20 för att vinna 80. Du behöver 20% chans att ha bästa handen. På turn sätter han dig på pocketpar, lågt par, mellanpar eller kanske ett färgdrag.

 

Det faktum att det finns så få drag är kanske det som gör att det lutar åt fold. Jag menar att han måste både ha färgdrag själv och tro att du också har färgdrag (ett högre färgdrag?) för att beta rivern på en bluff!

 

Kan inte spelet på 10/20 men på lägre nivåer vet man om att man sällan får någon att lägga mellanpar med en bet på rivern. Är det annorlunda på 10/20? Tror han dels att du lägger ett högre färgdrag och ett mellanpar så kanske det är klokt av honom att beta.

 

Skulle floppen ha varit typ A98 och två låga föll på turn och river så finns det fler drag för honom att sätta dig på. Och en syn på rivern hade varit mer fördelaktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag e tveksam till raise pre med 77 i den pos i flerv pot.

 

Du får mer valmöjligheter att spela post med den handen om du inte höjt pre.

 

I detta fallet betar du ju in i två gubbar med A på floppen. Då representerar du ju Ax med kass kikker, ev 9x.

 

Som jag ser det måste du skjuta turn igen. Anledningen är att du fortf vill representera det du gjorde post med avsikten att checka rivern då du bara får betalt av bättre händer. Får du då en checkraise på turn har han med största sannolikhet A,9 eller färgdrag (tror knappast han skulle våga c/c TURN med trean när du betat in i två. Vik. Antingen marginellt före eller mil efter.

 

Det är ju oftast på turn du skaffar infon vart du står. Checkar du turn så måste väl ändå avsikten vara att lägga dig mot en bet på riv? Annars ser jag ingen anledning till att checka turn. Visst, du fångar en bluff och ev 3an men det känns som en vek linje. Bjud inte på frikort. LIte value KAN du oxo få genom att få en vek spelare att lägga 9:an på turn eftersom du så klart repr A på floppen.

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn-bet är helt klart rätt tycker jag nu när jag väljer att beta floppen. Här gjorde jag ett misstag. Tycker synen ändå är berättigad och +EV

 

SB kan ha vad som helst, jag satte honom på en 3:a. Tror också att vi ser bluffar här hyfsat ofta med den här linjen. Missade färgdrag eller any2... Standard att beta ut där som SB oavsett hur brädan ser ut. Jag synade river och fi visade upp 32o för rivrat tvåpar....

 

Turn skulle varit bet. Vid raise på turn blir det readberoende om han har ang. A / färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn-bet är helt klart rätt tycker jag nu när jag väljer att beta floppen. Här gjorde jag ett misstag. Tycker synen ändå är berättigad och +EV

 

SB kan ha vad som helst, jag satte honom på en 3:a. Tror också att vi ser bluffar här hyfsat ofta med den här linjen. Missade färgdrag eller any2... Standard att beta ut där som SB oavsett hur brädan ser ut. Jag synade river och fi visade upp 32o för rivrat tvåpar....

 

Turn skulle varit bet. Vid raise på turn blir det readberoende om han har ang. A / färgdrag.

 

Skolexempel varför raise pre är viktigt, med alla limpare och vekt spel blir det rena lotteriet och då kan man lika gärna folda flopp här. Att höja och spela aggressivt kan också innebära att man förlorar den här handen men ger mervärde i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK,

 

Kan nog hålla med om att om du checkar turn och DU till 80% sätter honom på en TREA (även om du gjorde misstaget att inte betta turn) så är syn +Ev i längden.

 

Dock e jag lite nyfiken när du säger att han kan ha "any two" som han synar post med. Jag e ju def ingen regular på 10/20 men är det lite fiskigt på den nivån? De flesta jag snackar med som spelar 3/6-5/10 slänger ickeparad, eller ickedrag post om ngn betar på ett A.

 

Men om det är mkt mer aggro på 10/20, dvs ngn höjjer/betar "any two" post, så berättigar ju det syn med "any two" om du e med på hur jag menar.

 

Jag railar FL Highstakes rätt frekvent och där är det ju helt galet aggro. Det c/r hålstegar och två överkort rules m.m. Men skiljer sig 10/20 mkt mot mer lowstakes?

 

Mvh D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med raise pre flop tycker jag plötsligt låter intressant. Trodde först att detta bara var en steal från BB. Man har inte bäst hand men hoppas på att folk lägger sig på floppen med t.ex. ett A på bordet. Coming in swinging so to speak.

 

Men det visar sig faktiskt att 77 är favorit mot en sån här lineup. Jag gjorde en Ev beräkning (med programmet equilator) och fann att 77 har ungefär 28% Equity. En klar favorit om utg är relativt loose. Och tvåa mot en relativt tight utg. Men handen vinner fortfarande mer än sin beskärda del med över 25%.

 

Jag måste lära mig sådana höjningar. Det är dessutom folk som gör såna höjningar som jag fruktar vid bordet. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade raisat pre sedan betta ut inte checka betta, man hamnar i ett vakuum då. Känns lite bättre att representera ässet och jag skulle sätta FI på ett drag. Du har ju 2 outs med :-)

 

Skulle jag av förmodan checka pre så sklle jag även checka flop för se utgången och ta beslut på turn i sådant fall.

Det är mina 5 yen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen träff och två överkort.. släng

Det är nog bäst du håller dig från poker... eller stannar på microlimit. ;-)

 

 

Enklare uttryckt gör man fel om man inte raisar och betar så länge man leder. De gånger nån synar med 9 har man möjlighet att få honom av en bättre hand tack vare A. Normalt får man bort 32, får man inte det ska man vara tacksam eftersom den stollen kommer lämna bordet tom lite senare eller imorgon. Höja är ett av de främsta medlen för att tjäna några pengar, använder man inte de möjligheter man har kan man ju lika gärna spela lotto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK,

 

Kan nog hålla med om att om du checkar turn och DU till 80% sätter honom på en TREA (även om du gjorde misstaget att inte betta turn) så är syn +Ev i längden.

 

Dock e jag lite nyfiken när du säger att han kan ha "any two" som han synar post med. Jag e ju def ingen regular på 10/20 men är det lite fiskigt på den nivån? De flesta jag snackar med som spelar 3/6-5/10 slänger ickeparad, eller ickedrag post om ngn betar på ett A.

 

Men om det är mkt mer aggro på 10/20, dvs ngn höjjer/betar "any two" post, så berättigar ju det syn med "any two" om du e med på hur jag menar.

 

Jag railar FL Highstakes rätt frekvent och där är det ju helt galet aggro. Det c/r hålstegar och två överkort rules m.m. Men skiljer sig 10/20 mkt mot mer lowstakes?

 

Mvh D

 

Det är en fiskig nivå och nivån visar också upp början på tänkande spel. Vi stöter ibland på bra spelare som synar med any2 regelmässigt för att vänta till turn med att bedöma ifall de på något sätt kan ta hem potten. Ungefär som att floata i NL. Fiskigt spel är något vi ser dagligen på den här nivån. En sådan spelare synar med any2 för att sätta rrStege, rrFärg el rrTvåpar.

 

A är det bästa bluffkortet som finns av den anledningen som du nämner.

 

Absolut syn med any2 mot any2-bet är snyggt. Brukar också raila highstakes ibland och Schneids (papawarbucks) postade en sån hand på sin blogg där han synar ner med K-hög på en A-bräda....

 

10/20 tycker jag visar upp lite mer metagame än 5/10. Ganska fiskig nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

du har knappast equity att raisa pf mot 3 spelare. och den foldequity din raise ger är inte värd mycket OOP i en multiway-pot.

 

flop är en enkel checkfold, om rundcheck är det en checkfold på turn och detsamma på river. Potten är för liten för att slåss om.

 

Som du spelar måste du beta turn annars är din flopdonk helt bortkastad. Bet/fold turn och checka river, folda om han donkar river. men du har inget på river att göra i den här handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...