Gå till innehåll
PokerStars
2001 grundades PokerStars och har varit en drivande kraft inom onlinepokern sedan dess. Man är idag inte lika marknadsdominerande som förr, men söndagsturneringarna på Stars är fortfarande populära.
• Nätverk: Eget
• Skattefritt: Ja
• Bonus: 4 biljetter till $5 Spin & Go's
PokerStars
2001 grundades PokerStars och har varit en drivande kraft inom onlinepokern sedan dess. Man är idag inte lika marknadsdominerande som förr, men söndagsturneringarna på Stars är fortfarande populära.
• Nätverk: Eget
• Skattefritt: Ja
• Bonus: 4 biljetter till $5 Spin & Go's

Recommended Posts

Postad

Har spelat på 27 dollars nivån ett tag och nu har bankrullen kommit upp så att det är möjligt att spela 60 dollars turbo sng. Har då upptäckt via sharkscope att det är större andel förlorande spelare som spelar 60 nivån än 27. Dessutom verkar de vara mer oerfarna på 60 dollars? Stämmer detta verkligen eller har mitt urval varit för litet (c:a 20 st på 60 nivån hittills)

Postad

jag har ett betydligt större urval på 27 nivån och där får man leta länge för att hitta så många sngs med så dålig kvalitet. 3 vinnande spelare av nio i snitt på tjugo sngs på 60 nivån. Brukar vara tvärtom på 27......

Postad
Har spelat på 27 dollars nivån ett tag och nu har bankrullen kommit upp så att det är möjligt att spela 60 dollars turbo sng. Har då upptäckt via sharkscope att det är större andel förlorande spelare som spelar 60 nivån än 27. Dessutom verkar de vara mer oerfarna på 60 dollars? Stämmer detta verkligen eller har mitt urval varit för litet (c:a 20 st på 60 nivån hittills)

Att det finns färre vinnande spelare på $60-nivån kan ju enkelt förklaras med att det finns fler grindare där. Dvs få spelare som spelar och vinner mycket.

Sen att du tycker att motståndet skulle vara lättare på $60-nivån kan ju bero på att din spelstil passar bättre där?

Postad

Jag är förvånad för de som är dåliga på $60 är mycket dåliga, många har förluster på uppemot 10-20 000. Och de spelar verkligen dåligt. Men ni har säkert rätt att de är bättre än på 27, det finns ju ett par-tre i varje sng. Det är väl bara att tacka och ta emot, har nog bara haft tur med valet av sngs.

Postad

Vilda fantasier/spekulationer:

*spelare på låga nivåer har oftast en mindre BR. Dom håller hårt i den och anstränger sig till det yttersta. De spelar oftast färre sng's samtidigt och har bättre koll (?).

... och motsatsen ...

* spelare på högre nivåer har större BR. Dom har större swings och spelar ofta många sng's samtidigt och därmed lite sämre koll på de andra spelarna vid bordet. Här finns de flesta grinders också. Dom har lägre ROI än sina motsatser på de låga borden. (Men ändå högre timlön då det är större insatser och de kanske spelar fler bord?)

* stora pengar/potter/insatser lockar också många sämre spelare att ta ett skott.

Postad
Vilda fantasier/spekulationer:

*spelare på låga nivåer har oftast en mindre BR. Dom håller hårt i den och anstränger sig till det yttersta. De spelar oftast färre sng's samtidigt och har bättre koll (?).

... och motsatsen ...

* spelare på högre nivåer har större BR. Dom har större swings och spelar ofta många sng's samtidigt och därmed lite sämre koll på de andra spelarna vid bordet. Här finns de flesta grinders också. Dom har lägre ROI än sina motsatser på de låga borden. (Men ändå högre timlön då det är större insatser och de kanske spelar fler bord?)

* stora pengar/potter/insatser lockar också många sämre spelare att ta ett skott.

Första punkten kanske stämmer till viss del.

Angående punkt 2. Det finns kanske fler grinders men dessa är stora förlorare eller stora vinnare. Väldigt många har spelat över 5000 sng men förlorar c.a 1-2 dollar per sng. Vad jag kan se så blir det c:a 3-4 vinnande spelare per sng (inkl. mig:-)) och 5-6 förlorande spelare per sng. Bra mycket bättre förutsättningar än på 27, än så länge iaf. Trevligt, trevligt, nu ökar bankrullen fortare. De vinnande spelarna är dock bra mycket bättre än de vinnande spelarna på 27, så när jag kan undviker jag de sngs där de klumpat ihop sig.