spinner Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 Argumentet att: "jag har ju alltid vunnit innan" tycker jag är ganska dåligt. Vem som helst som spelar utvecklas ju, eller så att säga "underutvecklas". På låga nivåer är det ju som bekant kanske inte det mest teoretiskt rätta spelsättet som fungerar bäst. Att sitta och läsa teori tror jag faktiskt kan få en vinnande spelare på låga nivåer att spela sämre. Det faktum att man inte spelar konstant likadant över tid tror jag också kan få stora konsekvenser. Kanske har man börjat bluffa mer, eller mindre. Höja mer eller mindre pre-flop på vissa händer etc. Jag tycker att alla som gnäller ska läsa lite "gambling theory" av Mason Malmuth. Inledningen i "small stakes hold'em" av Sklansky behandlar lite samma sak fast mer övergripligt. För mig som anser mig ha förstått det mesta och viktigaste i detta avseensdet finns det ingen anledning att gnälla över rigg så fort jag får svings. Har man fattat konceptet är det ganska uppenbart att gränsen mellan att vinna och förlora på låga nivåer kan vara hårfin. Det krävs inte stora förändringar i ens spel för att siffrorna ska vända... "Gambling theory" ---> VARIANS, psykologi... Det är inte svårare än så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hel-gul Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 Hmmm Uppenbart har vi missat en poäng här om man läser inläggen innan Som vi tagit upp innan skulle det vara en rigg så är nog tanken att få så många nyfikna att betala för att få se flop turn river som är guldgruvan Att man sedan sitter i en månad o torskar hela tiden utdragen så det stänker om det sådant händer alla förr eller senare Precis alla kan spela perfekt poker utan bekymer finns så många program du kan ta hjälp av av 1000 spelare är det en som går plus i längden,man blir lite förvånad med alla som hela tiden plusar hehehe Om två år tror jag poker är stendött faktiskt pyramidspel dör alltid ut så är det faktiskt mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supra Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 Jag ska inte skylla på riggning, men ikväll måste B2Bs slumpgenerator haft halsfluss. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crillux Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Precis alla kan spela perfekt poker utan bekymer finns så många program du kan ta hjälp av Nix! Du kan möjligen spela matematiskt korrekt poker genom att använda dig av program för hjälp med uträkningar av odds och liknande. För att kunna spela något som ens liknar perfekt poker så måste du ju också vara vass på att läsa dina motståndare. Det finns det ännu ingen mjukvara som hjälper dig med på ett pålitligt sätt. Om alla spelade perfekt så skulle det inte bli mycket till potter. OT: Jag vill inte vara språkpolis, men något skiljetecken då och då skulle göra dina inlägg lite mer lättlästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joeki Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Hmmm Uppenbart har vi missat en poäng här om man läser inläggen innan Som vi tagit upp innan skulle det vara en rigg så är nog tanken att få så många nyfikna att betala för att få se flop turn river som är guldgruvan Att man sedan sitter i en månad o torskar hela tiden utdragen så det stänker om det sådant händer alla förr eller senare Precis alla kan spela perfekt poker utan bekymer finns så många program du kan ta hjälp av av 1000 spelare är det en som går plus i längden,man blir lite förvånad med alla som hela tiden plusar hehehe Om två år tror jag poker är stendött faktiskt pyramidspel dör alltid ut så är det faktiskt mvh okej, om man trodde att du inte kunde bli dummare än dina tidigare inlägg så har du lyckats du har väl i princip fel och snackar skit i varenda mening du skriver. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hel-gul Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Hmmm Uppenbart har vi missat en poäng här om man läser inläggen innan Som vi tagit upp innan skulle det vara en rigg så är nog tanken att få så många nyfikna att betala för att få se flop turn river som är guldgruvan Att man sedan sitter i en månad o torskar hela tiden utdragen så det stänker om det sådant händer alla förr eller senare Precis alla kan spela perfekt poker utan bekymer finns så många program du kan ta hjälp av av 1000 spelare är det en som går plus i längden,man blir lite förvånad med alla som hela tiden plusar hehehe Om två år tror jag poker är stendött faktiskt pyramidspel dör alltid ut så är det faktiskt mvh okej, om man trodde att du inte kunde bli dummare än dina tidigare inlägg så har du lyckats du har väl i princip fel och snackar skit i varenda mening du skriver. Du får gärna skriva vad du tycker är fel samt hur du tycker ! Vad det gäller POKER är jag helt övertygad om att det finns inte en chans att du är en vinnare gular förmodligen en gång i veckan minst, med den agresiva stilen du visar här är det uppenbart att du inte är en pokerspelare ! men som sagt 1 av 1000 plusar i längden. Finns en sorts spelare som är vinnare den som har moralen att kliva av när han hamnar i en downperiod o gå o hyra en film eller dyligt för att återupptaga sitt spel nästa dag. Använder mig själv av 3% regel tar aldrig in mer än det på borden varje natt losar jag det är det läggdags .-) poängen är att nästa dag tar jag in 3% igen då det blir en liten mindre summa men det viktiga är att hålla på den regeln, tyvär sitter 99% o relodar hela tiden då är man en looser i längden. Svider ja men det är så patetiskt att alla som skriver tror eller inbillar sig att dom är vinnare hehehe Handen på hjärtat är det någon här inne som ligger bra plus sedan dom börjat med poker ? Så joeki så fortsätt att plugga du kommer att behöva en utbildning när du gulat för sista gången ! mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joeki Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 jag ser ingen anledning att skryta om min BR eller berätta om mina pokerresultat. det hör inte hit. du kallar mig förlorare? lyssna på vad du säger: du förlorar pga rigg. rigg går inte att bevisa, men du vet att det existerar. en på tusen vinner på poker. alla som säger att dom vinner på poker ljuger. sorry, men jag tror det är ganska uppenbart här vem som är kass och patetisk pokerspelare som inte klarar av att vissa är framgångsrika. sen är jag inte särkilt aggresiv utom mot idioter som är avundsjuka och inte kan acceptera att man förlorar i poker på grund av att man suger och inte på grund av att pokersidorna har nån slags hemlig komplott mot dig (rigg). men du kan ju forsätta med din 3% regel. det är ju ännu ett bevis på att du verkligen inte kan spela poker. du förlorar 3% av din BR och du kan inte spela efter det? bra regel för folk som tiltar oerhört lätt (aka dåliga spelare). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Glimne ger sin syn på detta... "Hej Dan! Här kommer en fråga som du säkert fått ett par gånger och som jag vet svaret på, tror jag!! Det sägs att Unibet har en mycket högre procent potter som byter vinnare på rivern än andra pokersiter... jag har spelat mycket nätpoker senaste halvåret på diverse siter och måste nog faktiskt också tycka att det vänder förvånansvärt ofta... Jag vill egentligen bara höra från dig att alla dessa rykten är FEL!! Med glada pokerhälsningar... /danne GLIMNE SVARAR: Detta med hur man upplever att potter oftare ”byter ägare” i nätpoker än i livepoker stämmer faktiskt – men förklaringen är inte den du tror, att nätpokerspel på något sätt skulle vara riggat. Istället är förklaringen att i livepoker är spelarna mera disciplinerade och lägger sig före sista satsningsrundan. Faktum är att i seriös hold’empoker är det bara omkring var sjunde giv som går hela vägen till sista kortet! Och i de givar som går så långt är det nästan bara två spelare inblandade. I nätpoker däremot, speciellt låglimit, är det en MYCKET högre andel givar som går hela vägen fram till sista kortet; och många gånger är det både tre, fyra och fem spelare inblandade. Och det säger sig självt att ju fler spelare som är med på slutet, desto större chans är det att den som är i ledningen efter fjärde kortet blir utdragen i och med femte kortet, varvid potten byter ägare. Det rör sig alltså om ett obestridligt statistiskt fenomen, förorsakat av det många gånger måttlöst slarviga och optimistiska spel som förekommer på nätet. Men det finns ju andra intressanta statistiska fenomen också i samhället, som till exempel att – vilket jag själv brukar framhålla – hälften av medborgarna är dummare än genomsnittet. Och du vet väl om att nyktra bilförare är inblandade i mer än 75 procent av alla bilolyckor...? /Dan Glimne " Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hel-gul Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Precis alla kan spela perfekt poker utan bekymer finns så många program du kan ta hjälp av Nix! Du kan möjligen spela matematiskt korrekt poker genom att använda dig av program för hjälp med uträkningar av odds och liknande. För att kunna spela något som ens liknar perfekt poker så måste du ju också vara vass på att läsa dina motståndare. Det finns det ännu ingen mjukvara som hjälper dig med på ett pålitligt sätt. Om alla spelade perfekt så skulle det inte bli mycket till potter. OT: Jag vill inte vara språkpolis, men något skiljetecken då och då skulle göra dina inlägg lite mer lättlästa. Ja kul att du nämner det för enda chansen är som sagt att läsa dina motståndare internetpoker och 10 bord med 5 idioter på bordet då kan man lika gärna lägga av med att lira Måste motvilligt erkänna att jag fetsuger på att läsa motspelare på ett stort bord samma spelare sitter lika gärna med 75suted som aa eller tt eller är det en bluff hur ska man lista ut det ? har ju lirat väldigt mycket stora liveturneringar där funkar det men internet fetsuger jag på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Fattar inte hur ni orkar diskutera med Hel-gul. Det är ju bara att kolla i hans/hennes profil så ser man snabbt att han/hon är ett forumtroll vars användare bara är skapad för att reta upp folk i denna tråden. 29 inlägg har Hel-gul gjort och alla är i denna tråden. Sen sättet Hel-gul skriver på bara skriker "flamebait". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Fattar inte hur ni orkar diskutera med Hel-gul. Det är ju bara att kolla i hans/hennes profil så ser man snabbt att han/hon är ett forumtroll vars användare bara är skapad för att reta upp folk i denna tråden. 29 inlägg har Hel-gul gjort och alla är i denna tråden. Sen sättet Hel-gul skriver på bara skriker "flamebait". En sjujävla skådespelarprestation eller vad man nu ska kalla det av den som ligger bakom eländet i så fall. Jag saknar i alla fall Eddie. Hans inlägg gick nästan att läsa och han hade vett att bli arg när folk dissade honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crillux Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 men internet fetsuger jag på Men det är ändå den mystiska riggen som gör att du förlorar? Skärp upp dig nu. Både i svenska språket och i argumentationen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hel-gul Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Fattar inte hur ni orkar diskutera med Hel-gul. Det är ju bara att kolla i hans/hennes profil så ser man snabbt att han/hon är ett forumtroll vars användare bara är skappad för att reta upp folk i denna tråden. 29 inlägg har Hel-gul gjort och alla är i denna tråden. Sen sättet Hel-gul skriver på bara skriker "flamebait". Ja jag letade om information om riggade siter gjorde en sökning o då dök det här forumet upp helt redigt. Ber om ursäkt att man inte kunde skriva som gäst i forumet Försöker att diskutera riggade siter men uppenbart är det bara massa idioter som dyker upp med annat ski... än vad tråden handlar om retar upp folk tjaa är det för att saningen ? du kanske vill ha mitt nick HELGUL tog du åt dig så hårt hehehe vad det gäller riggning är det något vi försöker att se ur olika vinklar fantasier går det att bevisa eller inte mm att vissa har så svårt att fatta att tråden handlar om något som vissa funderar på eller tror på eller ratar direkt Dock kan man försöka att diskutera cheunce med den skallen borde du vara ett geni ju mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hel-gul Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 men internet fetsuger jag på Men det är ändå den mystiska riggen som gör att du förlorar? Skärp upp dig nu. Både i svenska språket och i argumentationen. Skärp upp mig ? driver du med mig ? here we gon once more STÖN Om du lirat 200 händer mot en internetspelare kan du kanske kanske läsa han I övrigt fall glöm att du kan läsa en internetspelare rent dumt att påstå något annat jag läser mina rätt bra efter en 50 händer men det är HU lir mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hel-gul Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Fattar inte hur ni orkar diskutera med Hel-gul. Det är ju bara att kolla i hans/hennes profil så ser man snabbt att han/hon är ett forumtroll vars användare bara är skapad för att reta upp folk i denna tråden. 29 inlägg har Hel-gul gjort och alla är i denna tråden. Sen sättet Hel-gul skriver på bara skriker "flamebait". En sjujävla skådespelarprestation eller vad man nu ska kalla det av den som ligger bakom eländet i så fall. Jag saknar i alla fall Eddie. Hans inlägg gick nästan att läsa och han hade vett att bli arg när folk dissade honom. Hej min kompis Efter alla riggade siter o utdragningar hur ska man kunna bli uppretad då hahaha jag tål allt Det mest fantastiska är att det sitter 20 knäppgökar o diskuterar som det vore stalin diktatur i den här tråden tyck något annat eller tänk o man är en knäppgök ett råd lämna era skärman o ta en titt i spegeln så fattar ni vad just det röda ögon blek fet hy finnar fett hår (pokerspelare på nätet) solen skiner ute nu ska jag iväg o ta en promenad något ni borde göra mera ! mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Det mest fantastiska är att det sitter 20 knäppgökar o diskuterar som det vore stalin diktatur i den här tråden tyck något annat eller tänk o man är en knäppgök ett råd lämna era skärman o ta en titt i spegeln så fattar ni vad just det röda ögon blek fet hy finnar fett hår (pokerspelare på nätet) solen skiner ute nu ska jag iväg o ta en promenad något ni borde göra mera ! mvh Detta var nog den längsta mening jag läst i hela mitt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hel-gul Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 jag ser ingen anledning att skryta om min BR eller berätta om mina pokerresultat. det hör inte hit. du kallar mig förlorare? lyssna på vad du säger: du förlorar pga rigg. rigg går inte att bevisa, men du vet att det existerar. en på tusen vinner på poker. alla som säger att dom vinner på poker ljuger. sorry, men jag tror det är ganska uppenbart här vem som är kass och patetisk pokerspelare som inte klarar av att vissa är framgångsrika. sen är jag inte särkilt aggresiv utom mot idioter som är avundsjuka och inte kan acceptera att man förlorar i poker på grund av att man suger och inte på grund av att pokersidorna har nån slags hemlig komplott mot dig (rigg). men du kan ju forsätta med din 3% regel. det är ju ännu ett bevis på att du verkligen inte kan spela poker. du förlorar 3% av din BR och du kan inte spela efter det? bra regel för folk som tiltar oerhört lätt (aka dåliga spelare). Som jag trode du fattar inte ett smack hehe IQ = ? med dom utdragningar man varit med förmodligen 1000 tals då jag suttit med bästa hnd flop så kom min fråga fram kan det riggas för att få mer volation i pengarna som är inblandade för att pokerbolagen ska tjäna mer ? Inte vet jag men vi diskuterar ämnet i denna tråden Jag har inte skrivit att jag vet att det finns rigg eller ? Att % vinnare i längden är pytteliten kan du ju läsa om i någon bok eller dyligt det et väl alla ? Ja pokerspelare är stora lögnare vad det gäller sina vinster 3% reglen var du nog den enda som inte fattade hehehe tar in 3% av min kista varje spelpass förlorar jag den lägger jag av det passet ! Förstår du varför eller ? Nä får nog förklara det med stön om du hamnar i en downperiod på säg 10 dagar händer faktiskt några gånger om året då allt är emot dig o då menar jag allt räkna får du göra själv men sitt du i den 10 dagars downperioden o reloda för fullt så kan du få mitt nick sedan HELGUL Ensak till jag spelar för det är kul inget annat har så jag klarar mig utan att vinna på POKER men det är kul spel vet att du är en looser annars skulle du inte skriva som att du varit helt TILTAD i huvet lol Ps det du drar in på din livstid drar jag in på ett dygn mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hel-gul Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Ser ut som att man ska behöva starta en ny tråd lol förslag på namn tack 1.Sparka på helgul 2.helguls pokerskola 3.Svinto o Co 4.Stöd insnöade Gottläningar 5.Finns det riggade siter 6.Placeringsråd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crillux Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Du skulle nog behöva en tråd i stil med "Lär dig skriva korrekt svenska" eller motsvarande. Tidigare skrev du att du "suger" på internet. Då är väl just det den mest uppenbara anledningen till att du torskar, och inte några riggade siter. I ditt svar till "joeki" kallar du honom "tiltad i huvudet". Din svenska är väldigt tiltad. Gör något åt den istället för att hoppa på andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Enligt Unibet så :... Vår slumpmässiga kortväljare har testats av iTech Labs. iTech Labs ser till att de 2 miljoner händerna från B2B:s pokersystem är statistiskt slumpmässiga och att givarna är rättvisa. Alla observerade möjligheter är inom 95 procent av de teoretiska möjligheterna. Kalkylerna bygger på slumpmässig statistik för a) troliga möjligheter för olika händer, b) troliga möjligheter för att vinna en hand, och c) distribuering av kort. Jag tycker texten verkar lite konstig, menar dom att 95% av vad dom observerat är teoretiskt möjligt, isåfall är 5% av vad dom observerat teoretiskt omöjligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Ja, det verkar ju klart riggat ... och nu är tydligen även iTech Labs med i konspirationen. The truth is out there. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Jag tycker texten verkar lite konstig, menar dom att 95% av vad dom observerat är teoretiskt möjligt, isåfall är 5% av vad dom observerat teoretiskt omöjligt Jag gissar att de försöker säga att alla observationer ligger inom ett 95%-konfidensintervall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hel-gul Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 Du skulle nog behöva en tråd i stil med "Lär dig skriva korrekt svenska" eller motsvarande. Tidigare skrev du att du "suger" på internet. Då är väl just det den mest uppenbara anledningen till att du torskar, och inte några riggade siter. jag suger uppenbart på att läsa motpelare vid ett 10 bord ja ! men det är klart har man mött alla 200 gånger så borde det inte vara några bekymer att läsa dom om man fört notes på alla dock dyker jag inte på mer än någon vid bordet resten har jag inte en aning om vad dom kan ha Får man fråga om du sitter med 9 andra som du inte mött innan kan du läsa dom då ? mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 25 Februari , 2006 Rapport Share Postad 25 Februari , 2006 Förra veckan fick jag sparken från mitt jobb, min flickvän dumpade mig, blev vräkt från huset. Sen fick jag reda på att jag hade en dödlig sjukdom. Kan mitt liv vara riggat av nån som vill mig illa...? Kanske staten... Makes me think...hmmm, Truman show? Att skylla på rigg är en ursäkt för att lägga skulden på nån annan. Antagligen liger felet nån annanstans, antagligen t o m på en själv. Men fenomenet är inte nytt, samma sak händer i vårt liv dagligen, folk skyller i från sig, det är ALDRIG ens eget fel... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 25 Februari , 2006 Rapport Share Postad 25 Februari , 2006 Tänkte bara meddela att gnället på forumet verkar ha hjälpt. Gått spikrakt uppåt på tain senaste tiden och har nästan dubblat rullen på en vecka. Skönt när AA all-in pre vinner mot 69s och överpar+stegdrag håller mot pervon som drar på ett överkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts