Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

Om konfidensintervallet är för litet för att utifrån undersökningen säga att en site är riggad så borde det väl rimligtvis vara för litet för att utifrån undersökningen säga att en site inte är riggad också? Eller är det jag som är trött?

Nej, men man bör väl antagligen utgå ifrån att siterna inte är riggade och att man vill ta reda på om det kanske skulle kunna vara på något annat sätt. Därför gör man 20-30 tester, med ett konfidensintervall på 95%. Att några av dessa ger ett oväntat resultat är rätt troligt med tanke på antalet tester och det valda intervallet. Om en betydande andel av siterna faktiskt var riggade (vilket riggfanatikerna är helt övertygade om) skulle utfallet se helt annorlunda ut. Alltså: det mest troliga är då att minst 95% av de riggade siterna skulle få FAIL. Att endast 3/23 visar FAIL betyder att sannolikheten att en stor andel av siterna är riggade är mikroskopisk. Att 3/23 visar FAIL säger egentligen inget om huruvida rigg förekommer eller ej (bara att det i princip garanterat inte förekommer hos många siter).

 

Jag vill poängtera att jag inte försöker påstå att man direkt kan avvisa de tester som visade på en orimligt sned fördelning hos vissa siter, men man bör nog försäkra sig om att utfallet inte bara var ett resultat av en alltför generös felmarginal. T.ex. genom att göra om vissa tester med ett större intervall.

 

I fallet Pacific där två undersökningar ger motsägelsefulla resultat är det imo helt förkastligt att dra någon som helst slutsats.

 

Som sagt, en intressant undersökning som visar att rigg (i begränsad betydelse) inte förekommer i stor skala, men där man inte kan dra några slutsatser om huruvida en enskild site är riggad eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har nu snart spelat poker i 2 år och visst har man ofta undrat om riggen existerar. Förrsta tiden mer antagligen beroende av att jag saknade insikt i hur pokern fumgerar.

Men nu börjar jag på allvar tro att riggen existerar trots att jag verkligen försökt övertala mig själv om motsatsen.

Förutom ipoker nätverket där det bara är något som känns skummt satte jag nyligen in en summa på pacificpoker för att ge deras klient en chans tiil.

Sist jag spelade där vann jag en liten turnerig med 750 dollar som förstapris, gick sen över till cashgame och blev ständigt utdragen tills nästan hela vinsten var borta.

Denna gång började det bra igen jag vann 2500dollar första 2 veckorna sen bara small det, sjukare badbeats har jag aldrig skådat. Så fort jag check/syna med ett monster blév jag utdragen av runner runner fyrtal. nötfärg mot strflush, set mot högre set osv. Visst har man sett allt innan men aldrig under samma vecka. Höjde jag med AK kom floppen AK7 visst hade killen 77.

Aq flopp aqx mot aa.

Efter den veckan hade jag förlorat all min vinst då jag tillslut gav upp.

Hela tiden försökte jag övertyga mig om att det bara va otur och att vändningen snart måste komma men dom sjuka utdragningarna bara haglade.

 

Har någon liknande erfarenhet från Pacific? Själv kan jag bara inte längre lite på dom iaf

 

Mer riggat ställe får man leta efter. Inte konstigt det det bara är dåliga spelare där.. sämsta handen blir alltid den bästa på turn eller oftast rivern.

Det enda stället jag inte lyckats plussa och jag har spelar på alla nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om konfidensintervallet är för litet för att utifrån undersökningen säga att en site är riggad så borde det väl rimligtvis vara för litet för att utifrån undersökningen säga att en site inte är riggad också? Eller är det jag som är trött?

 

Ja den visar bara att det är 95% chans att sajten inte är riggad och vise versa.

Precis som svinto säger måste man ha större konfidensintervall för att dra säkra slutsatser, dvs fler dragningar. 1000 dragningar i varje test hade varit mer intressant eller helst 10 000.

Nu vet jag inte hur automatiskt de där testerna var, men att någon stackars jävel ska sitta och mata in 10k all-ins är antagligen för mycket begärt.

 

T.ex. genom att göra om vissa tester med ett större intervall.

 

Man behöver inte alls göra om testet helt.

Man kan fortsätta testet där man var och bara addera fler händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer riggat ställe får man leta efter. Inte konstigt det det bara är dåliga spelare där.. sämsta handen blir alltid den bästa på turn eller oftast rivern.

Det enda stället jag inte lyckats plussa och jag har spelar på alla nätverk.

tack, tack och åter tack. Precis så upplevde jag också det!! Och det hade inte med nån jävla varians att göra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu snart spelat poker i 2 år och visst har man ofta undrat om riggen existerar. Förrsta tiden mer antagligen beroende av att jag saknade insikt i hur pokern fumgerar.

Men nu börjar jag på allvar tro att riggen existerar trots att jag verkligen försökt övertala mig själv om motsatsen.

Förutom ipoker nätverket där det bara är något som känns skummt satte jag nyligen in en summa på pacificpoker för att ge deras klient en chans tiil.

Sist jag spelade där vann jag en liten turnerig med 750 dollar som förstapris, gick sen över till cashgame och blev ständigt utdragen tills nästan hela vinsten var borta.

Denna gång började det bra igen jag vann 2500dollar första 2 veckorna sen bara small det, sjukare badbeats har jag aldrig skådat. Så fort jag check/syna med ett monster blév jag utdragen av runner runner fyrtal. nötfärg mot strflush, set mot högre set osv. Visst har man sett allt innan men aldrig under samma vecka. Höjde jag med AK kom floppen AK7 visst hade killen 77.

Aq flopp aqx mot aa.

Efter den veckan hade jag förlorat all min vinst då jag tillslut gav upp.

Hela tiden försökte jag övertyga mig om att det bara va otur och att vändningen snart måste komma men dom sjuka utdragningarna bara haglade.

 

Har någon liknande erfarenhet från Pacific? Själv kan jag bara inte längre lite på dom iaf

 

Jag har aldrig mött nåt sämre motstånd än på pacific...Helt ärligt tror jag inte mer än 50% på lowlimit har reglerna helt klara för sig. När folk spelar på detta sätt och gamblar i VARJE hand så inträffar det många fler "OMFGvärstautdragningennånsin"-händelser än på ett ultra NIT NL100 bord på prima där populationen består av nötgrindare som inte spelar om de inte "vet" att de leder...

 

Variansen jag hade på Pacific var helt galen...mitt psyke fixade inte sånt spel...:D Annars anser jag att det finns otroligt värde där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pacifics RNG är riggad i Texas limit-gamsen, men lyckligtvis fungerar RNG:n på omahaborden...

 

Om ni vill veta om ni har med eller motrigg på pacific så rekommenderar jag att ni spelar 10 black jack-händer. Ifall ni vinner 6 eller mer av dem så har ni medrigg, annars är ni motriggade och kan lika gärna spela rysk roulette som sätta er vid ett fixedbord...

 

EDIT: Egentligen borde jag kräva % av era vinster nu, men ni får se det som en altruistisk gåva från en givmild smålänning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig mött nåt sämre motstånd än på pacific...Helt ärligt tror jag inte mer än 50% på lowlimit har reglerna helt klara för sig. När folk spelar på detta sätt och gamblar i VARJE hand så inträffar det många fler "OMFGvärstautdragningennånsin"-händelser än på ett ultra NIT NL100 bord på prima där populationen består av nötgrindare som inte spelar om de inte "vet" att de leder...

 

Variansen jag hade på Pacific var helt galen...mitt psyke fixade inte sånt spel...:D Annars anser jag att det finns otroligt värde där...

Klart där finns värde, det var därför jag fortsatte spela där.

Tror inte ni riktigt förstår här att jag anpassade mitt spel optimalt efter dessa fiskar/maniacs och utgick ifrån att dom kunde ha vad som helst. Det var dessa ständiga otroliga utdragningar som bara inte var rimliga.

Lika säker som jag är på att b2bs turnys var/är riggade är jag på att mitt konto på pacific blev riggat på något sätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gav mig på Pacific riggade eländet igår igen, postade några händer(inte helt bra spelat men men svårt att inte bli tilt efter utdragningar och läggningar mot all in's). Sämst hand blir bäst riggen gäller som vanlig.

-$130 blev det denna gång :(

Vann dock en stor pot när jag skulle bluffa preflop med 9,7 och flopa str8 mot QQ (set).

 

Postar några händer från en timmas spel:

 

 

***** Pacific Hand History for Game 59942697 *****

NL $50 No Limit Holdem - *** 10 02 20:26:55 2007

 

Seat 8 is the button

Total number of players : 6

Seat 10: tsakinis ( $57.97 )

Seat 2: Benand63 ( $97.84 ) // jag

Seat 3: held01 ( $19.98 )

Seat 6: tebadguy ( $67.03 )

Seat 7: Melek76 ( $50.05 )

Seat 8: zetyll ( $29 )

tsakinis posts small blind [$0.25].

Benand63 posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Benand63 [ Qd Ah ]

held01 raises [$2] [ Js Ad ].

tebadguy folds.

Melek76 folds.

zetyll folds.

tsakinis folds.

Benand63 calls [$1.5].

** Dealing Flop ** [ Qs, 10h, 8h ] // Yes, top par o top kicker

Benand63 checks.

held01 bets [$2.5].

Benand63 raises [$5].

held01 calls [$2.5].

 

** Dealing Turn ** [ 9d ] // jaha, dags igen?

Benand63 bets [$5.5].

held01 goes All-in [$12.98].

Benand63 calls [$7.48].

 

** Dealing River ** [ Kc ]

Benand63 shows [ Qd Ah ].

held01 shows [ Js Ad ].

 

held01 collected [$38.2].

 

 

#Game No : 168846551

***** Pacific Hand History for Game 168846551 *****

NL $50 No Limit Holdem - *** 10 02 21:28:06 2007

 

Seat 10 is the button

Total number of players : 6

Seat 10: Benand63 ( $39.5 ) // jag

Seat 2: deca122 ( $26.86 )

Seat 3: chifchaf ( $36.82 )

Seat 5: hansa5 ( $50 ) (sitout)

Seat 6: teffic ( $15.19 )

Seat 9: emoh33 ( $90.2 )

deca122 posts small blind [$0.25].

chifchaf posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Benand63 [ Ks Kh ]

teffic calls [$0.5].

emoh33 calls [$0.5].

Benand63 raises [$2].

deca122 calls [$1.75] [ 6c 4c ]

chifchaf folds.

teffic folds.

emoh33 folds.

 

** Dealing Flop ** [ 3d, Kc, 2s ] // WOW Bingo! Set i kungar

deca122 bets [$1].

Benand63 calls [$1].

** Dealing Turn ** [ 5d ]

deca122 bets [$2].

Benand63 raises [$6].

deca122 calls [$4].

 

** Dealing River ** [ 8h ]

deca122 bets [$0.5].

Benand63 raises [$9].

deca122 raises [$17].

Benand63 raises [$17].

deca122 goes All-in [$0.86].

** Summary **

Benand63 shows [ Ks Kh ].

deca122 shows [ 6c 4c ].

 

deca122 collected [$52.46].

 

 

 

 

***** Pacific Hand History for Game 62030034 *****

NL $50 No Limit Holdem - *** 10 02 21:35:23 2007

Table Bull Frog ( Fast! ) (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 6

Seat 10: Benand63 ( $26.75 ) // jag

Seat 2: wilber89 ( $41.36 )

Seat 5: vance114 ( $33.11 )

Seat 7: askvask ( $26.29 )

Seat 8: 2008hill ( $28 )

Seat 9: foxumall ( $17.05 )

2008hill posts small blind [$0.25].

foxumall posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

 

Dealt to Benand63 [ Ac Ah ]

Benand63 raises [$2].

wilber89 calls [$2].

vance114 folds.

askvask calls [$2] [ 6d 3d ].

2008hill calls [$1.75].

foxumall folds.

 

** Dealing Flop ** [ 3s, 6s, 2d ] //hyffsat bra flop anser jag

2008hill checks.

Benand63 bets [$3].

wilber89 calls [$3].

askvask raises [$7].

2008hill folds.

Benand63 calls [$4].

wilber89 folds.

 

** Dealing Turn ** [ 10d ] // ofarligt kort, dax att trycka till(borde gjort det tidigare, hade inte spelat någon roll dock)

Benand63 goes All-in [$17.75].

askvask goes All-in [$17.29].

 

** Dealing River ** [ 6h ]

Benand63 shows [ Ac Ah ].

askvask shows [ 6d 3d ].

 

askvask collected [$57.08].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde den bästa!

 

***** Pacific Hand History for Game 16487539 *****

NL $50 No Limit Holdem - *** 10 02 22:17:11 2007

Table Golden Daisy ( Fast! ) (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 4

Seat 10: bin0620 ( $38.35 )

Seat 3: Benand63 ( $36.15 )

Seat 4: skovich ( $58.2 )

Seat 9: misko18 ( $61.35 )

Benand63 posts small blind [$0.25].

skovich posts big blind [$0.5].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Benand63 [ As Ah ]

misko18 raises [$2.5]. [ Ac Kh ].

bin0620 calls [$2.5].

Benand63 raises [$5.75].

skovich folds.

misko18 calls [$3.5].

bin0620 calls [$3.5].

 

** Dealing Flop ** [ Js, 10h, 10c ]

Benand63 bets [$6].

misko18 raises [$12].

bin0620 folds.

Benand63 goes All-in [$24.15].

misko18 calls [$18.15].

 

** Dealing Turn ** [ Qs ]

Benand63 shows [ As Ah ].

misko18 shows [ Ac Kh ].

** Dealing River ** [ 6d ]

** Summary **

misko18 shows [ Ac Kh ].

misko18 collected [$74.9].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

först och främst måste du lära dig att höja ordentligt och inte dessa mini-raises ^^. sista handen=otur, dom andra händerna=dåligt spel (det är en sak om du höjer som man ska, får syn å bli utdragen (fullt möjligt det hade hänt i alla händerna), men som spelat så får du nästan skylla dig själv :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

först och främst måste du lära dig att höja ordentligt och inte dessa mini-raises ^^. sista handen=otur, dom andra händerna=dåligt spel (det är en sak om du höjer som man ska, får syn å bli utdragen (fullt möjligt det hade hänt i alla händerna), men som spelat så får du nästan skylla dig själv :oops:

Ok, jag får hålla med dig faktiskt, som jag sa det var inte bra spelat. Men jag har lite svårt att beta ut hårt när man har träffat set i Kungar med den floppen och vinna $2. Men men det var fel i detta fallet, svårt att sätta honom på 6,4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja, 64 är väl en fullt (nåja) rimlig hand, va egentligen inte den synen ja klagar mest på (även om den är rätt illa då det luktar drag om honom). mer typ:

 

Dealt to Benand63 [ As Ah ]

misko18 raises [$2.5]. [ Ac Kh ].

bin0620 calls [$2.5].

Benand63 raises [$5.75].

 

** Dealing Flop ** [ Qs, 10h, 8h ] // Yes, top par o top kicker

Benand63 checks.

held01 bets [$2.5].

Benand63 raises [$5].

held01 calls [$2.5].

 

Dealt to Benand63 [ Ks Kh ]

teffic calls [$0.5].

emoh33 calls [$0.5].

Benand63 raises [$2].

 

** Dealing Turn ** [ 5d ]

deca122 bets [$2].

Benand63 raises [$6]. (han bettade lite, betyder inte att du måste raisa lite...)

deca122 calls [$4].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag får hålla med dig faktiskt, som jag sa det var inte bra spelat. Men jag har lite svårt att beta ut hårt när man har träffat set i Kungar med den floppen och vinna $2. Men men det var fel i detta fallet, svårt att sätta honom på 6,4

 

$6 i potten bortsett rake. De pengar du lagt i potten kan du, och ska absolut inte, räkna som dina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi inte bara komma överens om att enskilda händer, eller i praktiken handhistorik öht, är OT i den här tråden?

 

Överenskommet.

 

Allt HH-postande är från och med nu att anse som OT, och om det sker upprepade gånger får man infraction för upprepade nonsensinlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har länge väntat på ett avslöjande av detta slaget. Jag ska inte gå in djupt på egna erfarenheter, för alla spelare har tusentals av badbeats, den ena värre än den andra mm mm. Kan dock nämna en liten anekdot som fick mig att lämna en viss klient tidigt under 2007.

 

Jag spelade ganska frekvent 4 st 2/4 no limit. Till saken hör att jag på skoj brukar sitta med papper och penna och föra bok över endast en grej och det är........ hur många allin jag vinner förlorar på AA före floppen, dvs där motståndaren går allin och jag MÅSTE följa med. Detta utspelar sig under ca 10 dagars spel.

 

Jag utsattes för 21 allin pre-flop med AA på handen under dessa dagar. Förlorade 11 på raken innan jag vann 1, varav jag sedan förlorade 9 till. Jag bytte då klient (borde gjort det tidigare). Spelade sen som vanligt och plussade en vettig månadslön under våren och under September. Den sajt jag nu spelade på gör då följande. De byter klient till den jag lämnade ett halvår tidigare och vad tror ni händer :lol: . Jag startade med att förlora 6 AA pre-flop på raken.

 

Det som sedan följde gjorde att jag gav upp. Jag floppade A83 rainbow med AA raisade halva potten och blev re-raisad av en kille som jag såg som bluffare. Jag log och tryckte honom allin. Han synar min allin där han måste in med ytterligare ca 180 dollar. Han satt med Q2 och drar in turn river 45. Det hade kunnat sluta med detta, men jag laddar om 400 dollar och gör det man inte ska göra, dvs försöker hämnas. I mitt fall kunde det funkat om inte samma sak hänt igen. TT med T92 rainbow på floppen. Jag raisar, han re-raisar, jag går allin då jag vet att han är dum (eller har nån hjälp). Det visade sig vara det senare. Han synade med J2 och får 8Q på turn river. Gav då upp och har sen dess inte öppnat ett pokerbord online. Jag dömer inte alla, men nånstans finns det rim och reson i allting. Jag avslutade mina 2-3 års nätpoker med ett ganska fint pluss och det tackar jag för. Nu blir det mer sällan, men istället live.

 

Kom ihåg detta. Denna kille synade mig med ingenting. Om han åtminstone försökt bluffa mig och gå allin själv. Då hade jag accepterat allt, men inte när man synar nästan 200 och 400 dollar på Q och J hög. Jag hade också kunnat se den första allinen som en feltryckning, men inte när det händer två ggr på samma sätt inom 10 minuter.

 

Lycka till allesammans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har länge väntat på ett avslöjande av detta slaget. Jag ska inte gå in djupt på egna erfarenheter, för alla spelare har tusentals av badbeats, den ena värre än den andra mm mm. Kan dock nämna en liten anekdot som fick mig att lämna en viss klient tidigt under 2007.

 

Jag spelade ganska frekvent 4 st 2/4 no limit. Till saken hör att jag på skoj brukar sitta med papper och penna och föra bok över endast en grej och det är........ hur många allin jag vinner förlorar på AA före floppen, dvs där motståndaren går allin och jag MÅSTE följa med. Detta utspelar sig under ca 10 dagars spel.

 

Jag utsattes för 21 allin pre-flop med AA på handen under dessa dagar. Förlorade 11 på raken innan jag vann 1, varav jag sedan förlorade 9 till. Jag bytte då klient (borde gjort det tidigare). Spelade sen som vanligt och plussade en vettig månadslön under våren och under September. Den sajt jag nu spelade på gör då följande. De byter klient till den jag lämnade ett halvår tidigare och vad tror ni händer :lol: . Jag startade med att förlora 6 AA pre-flop på raken.

 

Det som sedan följde gjorde att jag gav upp. Jag floppade A83 rainbow med AA raisade halva potten och blev re-raisad av en kille som jag såg som bluffare. Jag log och tryckte honom allin. Han synar min allin där han måste in med ytterligare ca 180 dollar. Han satt med Q2 och drar in turn river 45. Det hade kunnat sluta med detta, men jag laddar om 400 dollar och gör det man inte ska göra, dvs försöker hämnas. I mitt fall kunde det funkat om inte samma sak hänt igen. TT med T92 rainbow på floppen. Jag raisar, han re-raisar, jag går allin då jag vet att han är dum (eller har nån hjälp). Det visade sig vara det senare. Han synade med J2 och får 8Q på turn river. Gav då upp och har sen dess inte öppnat ett pokerbord online. Jag dömer inte alla, men nånstans finns det rim och reson i allting. Jag avslutade mina 2-3 års nätpoker med ett ganska fint pluss och det tackar jag för. Nu blir det mer sällan, men istället live.

 

Kom ihåg detta. Denna kille synade mig med ingenting. Om han åtminstone försökt bluffa mig och gå allin själv. Då hade jag accepterat allt, men inte när man synar nästan 200 och 400 dollar på Q och J hög. Jag hade också kunnat se den första allinen som en feltryckning, men inte när det händer två ggr på samma sätt inom 10 minuter.

 

Lycka till allesammans

 

Du borde lagt fram detta tidigare! Borde vara straffbart att inte lägga fram starka bevis som detta tidigare! Om jag hade vetat detta hade jag inte fortsatt spela nätpoker. Tack för din post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väl idag inget tvivel om att nätpoker är riggat i olika grad? Absolute poker är bara ETT exempel, detta förekommer på de flesta ( alla? ) sajter. Men pokerspelare är så godtrogna så man blir mörkrädd... "det är nog säkert om jag håller mig till de stora, Party, Stars, Prima, ipoker"...

 

Jodå, lycka till. Ni blir rånade varje dag utan att veta om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...