musen91 Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 HejHur får ni/du Pt att fungera på SvS ? Funkar den "live" så du ser stats på spelarna ? Finns många tråder om detta på forumet om hur man gör, du använder HHConverter och GameTime+ så funkar det hur bra som helst Citera
Jake Postad 8 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Här är en hand som jag inte riktigt vet hur jag kan lira. Min read på Milkdude är att han en ganska kompetent och stabil spelare med26/18/2.2 i stats. Jag ligger på ganska liknande stats på det bordet och har under de senaste minuterna betat hem ganska många potter. #Game No : 404238057 ***** Hand History for Game 404238057 ***** $500 NL Texas Hold'em - Wednesday, Aug 8, 19:00:40 ET 2007 Table Diana 10 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 4 Seat 2: Tracebuste ( $940.05 ) Seat 3: Milkdude ( $963.75 ) Seat 4: ani ( $675.05 ) Seat 5: T_I_P ( $337.43 ) T_I_P posts small blind [$2.5]. Tracebuste posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Tracebuste [ Js 9c ] Milkdude raises [$20]. ani calls [$20]. T_I_P folds. Tracebuste calls [$15].Taskig syn pf då jag inte har position kanske ** Dealing Flop ** [ 4c, 6h, 9d ] Tracebuste bets [$39]. Vill gärna ta hem potten direkt men också skydda min hand Milkdude calls [$39]. ani folds. ** Dealing Turn ** [ 6s ] Tracebuste bets [$80]. Tror fortfarande min hand är bäst här Milkdude raises [$160]. Tracebuste ??? Minirejs, Vad ska jag göra här? och om jag synar, vad gör jag då på river? Kommentera Citera
Chillarn7 Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Kommer också börja på SS 2.5/5 nivån inom den närmaste veckan. Funkar det bra med GT+ och är det verkligen så krångligt som det låter att man måste köra alla HH's i hand converter innan man kan lägga in dom i PT? Ska försöka följa din dagbok och troligtvis starta en egen snart. Vad har du för BR nu förresten? Citera
musen91 Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Kommer också börja på SS 2.5/5 nivån inom den närmaste veckan. Funkar det bra med GT+ och är det verkligen så krångligt som det låter att man måste köra alla HH's i hand converter innan man kan lägga in dom i PT? Ska försöka följa din dagbok och troligtvis starta en egen snart. Vad har du för BR nu förresten? Du har HH Converter på auto-import hands , så går det av sig självt... obs så måste du byta history_1234 file lite då och då , inte allt för ofta iaf Citera
musen91 Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Om Milkdude är en regular och är hyffsad , vilka händer skulle han mini-höja som du slår ? , dvs inte en enda skulle jag tro , Citera
protte Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Du har HH Converter på auto-import hands , så går det av sig självt... obs så måste du byta history_1234 file lite då och då , inte allt för ofta iaf Får du fram stats på spelarna live då ? Citera
musen91 Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Får du fram stats på spelarna live då ? Ja , man använder GameTime+ som man importerar stats till borden med Citera
Jake Postad 8 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Har inte spelat så mycket de senaste dagarna då jag helt enkelt gjort annat, ligger +5 700 för månaden iaf, bara 24 300 kvar . Det är bra att musen leker frågelåda så att det inte ekar för tomt här inne. Chillarn7: kul att du ska lira 2,5/5, nickar du samma som här? Ang handen så känns det jävligt svagt att folda samtidigt så finns det inte så många händer som han skulle kunna ha förutom möjligtvis AK och 78 även om ingen av händerna känns så troliga. Skulle ju vart enklast om jag foldade innan flop m.t.p. position känns det som när jag tänker tillbaka på handen. Citera
Chillarn7 Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Postad 9 Augusti , 2007 Njae jag tror inte jag kommer nicka som här, kan skriva mitt nick när jag börjar nästa vecka. Jag reagerade lite på ditt mål där, 30000kr på en månad. Det är ju 30 inköp om man räknar med att du köper in med 200bb som jag antar att du gör. Hursomhelst känns d som man får ha en väldigt bra månad för att vinna så mycket, men visst är det möjligt att snitta ett inköp per dag om man inte kommer in i någon tråkig downswing. Lycka till. Edit: Det går inte förminska borden på SS va? Inte särskilt grindvänligt, men man kan ju använda de där knapparna ovanför bordet för att byta iaf. Citera
Jake Postad 9 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2007 30k på en månad är ganska höga mål för mig, men jag anser fortfarande att de är fullt realistiska, om jag spelar hundra timmar behöver jag snitta 300 kr/timme vilket är möjligt på 2.5/5. Tror dock att det som blir svårast för mig är att spela 100 timmar men jag ska försöka lira mer än vanligt. Angående storleken på borden är det inte något problem för mig då jag sitter med en upplösning på 1600x1200 vilket gör att man kan ha borden (nästan) helt utan överlapp. En ganska kul hand när Fi hittar en grym hjältesyn med sin 7 höga kicker, vissa ska man helt enkelt inte bluffa. #Game No : 405065934 ***** Hand History for Game 405065934 ***** $500 NL Texas Hold'em - Thursday, Aug 9, 16:32:32 ET 2007 Table Diana 23 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Tracebuste ( $958.15 ) Seat 2: Anklew ( $227.85 ) Seat 3: Jessie12 ( $956.31 ) Seat 4: potatismos ( $1212.75 ) Seat 5: Almkvist ( $287.65 ) Anklew posts small blind [$2.5]. Jessie12 posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Tracebuste [ 6c 4c ] potatismos raises [$15]. Almkvist calls [$15]. Tracebuste calls [$15]. Anklew folds. Jessie12 calls [$10]. ** Dealing Flop ** [ Qs, 6d, Td ] Jessie12 checks. potatismos checks. Almkvist checks. Tracebuste checks. ** Dealing Turn ** [ Qd ] Jessie12 checks. potatismos checks. Almkvist checks. Tracebuste bets [$35]. Jessie12 folds. potatismos folds. Almkvist calls [$35]. ** Dealing River ** [ Th ] Almkvist checks. Tracebuste bets [$90]. Almkvist calls [$90]. Tracebuste shows [ 6c, 4c ] two pairs, queens and tens. Almkvist shows [ 7s, 6s ] two pairs, queens and tens. Almkvist wins $304.7 from the main pot with two pairs, queens and tens. Citera
Chillarn7 Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Postad 9 Augusti , 2007 Haha det där e nog bland de sjukaste synerna jag sett Nästan så det måste varit ett misclick ju Citera
Brax Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Haha det där e nog bland de sjukaste synerna jag sett Nästan så det måste varit ett misclick ju Välkommen till SvS underbara värld. Fast den där synen var nästan lite i överkant till och med för svenska spel. Citera
musen91 Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Kan den synen bli snyggare ? synar ner dig med den hand som är närmast bordet , haha men det är väl bara att tacka och ta emot vid andara tillfällen , en sånn lirare är ju guld att spela mot Citera
Jake Postad 11 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Han uppfattade antagligen inte att hans hand blev värdelös, eller så trodde han att han hade trepar . I vilket fall så har jag lirat 25 timmar i augusti och ligger + 5500. Det går rätt segt alltså, länge sedan jag fick en dag då jag plussade typ 5-8 inköp. Men det är väl bara att grinda på och fortsätta fokusera på spelet. Citera
Chillarn7 Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Skönt att se at det går bra ändå Nu har jag också kommit till rätta på SS. Mjukstartat med lite 1/2 under helgen för blev ett köp av ps3 så satte in lite mindre än väntat Hursomhelst, spelet känns väldigt löspassivt på alla 5 seat bord. Själv har man lirat ca 1500 händer under helgen, plussat 5-6 inköp och har ruskigt höga värden på alla mina stats känns det som, eller vad sägs om: 39/27/3.27. Sett väldigt många floppar Kanske lite småfiskigt, ja vet inte Nu ska ja inte kapa din dagbok mer idag. Lycka till, ses säkert vid borden snart men ska nog hålla mig undan från dig tror jag, lär finnas bra mkt lättare motstånd på SS... Citera
decoy Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Postad 12 Augusti , 2007 Han uppfattade antagligen inte att hans hand blev värdelös, eller så trodde han att han hade trepar . I vilket fall så har jag lirat 25 timmar i augusti och ligger + 5500. Det går rätt segt alltså, länge sedan jag fick en dag då jag plussade typ 5-8 inköp. Men det är väl bara att grinda på och fortsätta fokusera på spelet. Ingen kritik, men ska du göra seriösa pengar på den här nivån, måste du spela fler timmar per dag. Två timmar är lite. Minst tre-fyra timmar. Citera
Jake Postad 12 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2007 Kul att du börjat lira Chillarn7, dina stats var dock väldigt höga, du kanske ska fundera på att spela lite tightare sen när du går upp i nivå, Tag stilen fungerar generellt sett ganska bra på Svs då många spelare som sagt är löspassiva. Det finns gott om fiskar på 2,5/5 och inte så många grinders, jag har inte lirat mer än typ 700 händer mot någon på den nivån och många av det grinders jag lirat lite mer mot är helt okej men ingen man behöver vara rädd för. Ingen kritik, men ska du göra seriösa pengar på den här nivån, måste du spela fler timmar per dag. Två timmar är lite. Minst tre-fyra timmar. Jo, mitt mål är ju att lira 100 timmar, vilket är drygt tre timmar om dan. Sen vill jag ju också testa att gå upp i nivå ganska snart när självförtroendet är på topp. Troligtvis kommer jag börja med ett 5/10 och tre 2,5/5 bord så jag vänjer mig vid nivån. Jag bestämde mig för att lära mig skejta på fyllan igår.... Inte så bra idé, funka ju fint ett tag men slutade naturligtvis med en del ont, tänkte lira volleyboll idag men nu får jag se om jag känner mig fit nog för det, kanske blir poker istället. Citera
Chillarn7 Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Postad 12 Augusti , 2007 Kul att du börjat lira Chillarn7, dina stats var dock väldigt höga, du kanske ska fundera på att spela lite tightare sen när du går upp i nivå, Tag stilen fungerar generellt sett ganska bra på Svs då många spelare som sagt är löspassiva. Det finns gott om fiskar på 2,5/5 och inte så många grinders, jag har inte lirat mer än typ 700 händer mot någon på den nivån och många av det grinders jag lirat lite mer mot är helt okej men ingen man behöver vara rädd för. Ja det är allt skoj.. Jag kollade över mina stats i PT igår för tyckte att de var alldeles för höga mot vad jag har haft på 6-max bord och kom fram till att jag lirade ca 300-400 händer Heads Up mot en polare på 1/2 häromdagen. Har man bara lirat 1500-2000 händer så märks det ganska rejält på statsen Måste försöka få bort den sessionen ur PT.. Citera
Jake Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Hej dagboken... De senaste dagarna jag har spelat har det mesta gått dåligt, har i stort sett backat varje session jag lirat och allt går åt helvete, ligger +3k för månaden vilket ger typ 2,6PTBB/100 vilket suger ganska hårt. Jag har ju inte tappat särskilt mycket, 2,5k backar jag ibland på en session, det är inte så farligt. Det värsta är att jag nu har tappat allt självförtroende, jag spelar helt enkelt långt ifrån min toppnivå, när jag sitter ned vid borden känns det inte som om jag ska vinna. Vetefan vad jag har ändrat i mitt spel men det märks när man lirar med eller utan självförtroende, vet inte riktigt hur man bäst gör för att vända en sån här negativ trend. Ni trogna läsare kanske har något bra tips? Jag vet ju att jag är en vinnande spelare på 2,5/5 även om jag inte lirat sh särskilt länge, men vet att jag kan vinna enkelt om jag spelar bra, har dragit in mer än 100k på poker så något har jag ju gjort rätt. Kanske bra med dagbok iaf, Virdis satte sig ned vid mitt bord men lämnade det rätt snabbt, antagligen endast för att jag har en dagbok här, och eftersom pf läsare generellt är bättre än en vanlig 2,5/5 spelare så kanske jag kan slippa alla grinders vid mina bord . Ska läsa lite pokerbok ikväll och sova. Får se om jag lirar något imorgon, just nu känns det inte så... Citera
decoy Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Postad 15 Augusti , 2007 Varför inte spela FR? Visserligen kanske mindre cash per timme, men lägre varians. Citera
musen91 Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Postad 15 Augusti , 2007 Varför inte spela FR? Visserligen kanske mindre cash per timme, men lägre varians. Fullring är för snåla/übertighta spelare Citera
Jake Postad 15 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2007 Varför inte spela FR? Visserligen kanske mindre cash per timme, men lägre varians. Jag gick i somras över till sh främst av dessa tre skäl * Det är roligare * Man kan tjäna bättre * Det finns bord på högre nivåer på sh på Svs Jag har ingen tanke på att gå tillbaka Mvh Citera
Jake Postad 16 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Fortsätter att gå åt helvete, backar inte enorma summor men inget funkar, självförtroendet är nedkört i botten, jag har lirat 30 h i augusti och ligger plus 2400, har inte känts så här dåligt (pokermässigt, annars mår jag bra ) på över ett år. Spelar verkligen inte bra och det är inte roligt att spela längre. Känns som om jag inte vinner några cbets och missar varje flopp, men jag vet ju egentligen att det mest är mitt eget spel som är felet. Jag tar paus resten av veckan och samlar motivation och börjar kanske lira lite 1/2 vilket jag typ inte gjort på hur länge som helst, detta för att få tillbaka lite själförtroende. Är glad att jag inte backat något så det gäller ju bara att hitta tillbaka till sitt spel igen och köra på. Jacob Citera
Rammy Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Fast om du vill vinna direkt på CBs så är inte 1/2 att rekommendera Jag har också en liten svacka nu med samma problem. Inget sitter och när det sitter foldar alla. =) Dock brukar det vända rätt fort så jag tror det gör det för dig med. Citera
Jake Postad 18 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2007 Spelade en dryg timme idag då jag kände mig motiverad. Spelade enkelt och koncentrerat. + 1300. Vet att jag kan hålla en hög winrate så länge jag lirar bra som jag gjorde idag. Trasslade inte in mig i stora potter och höjde inte upp med för mycket skräp i dålig position. Det är ju inte så svårt att vinna på 2,5/5 om man bara lirar enkelt och stabilt. Citera
Recommended Posts