Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ny på bordet. Har inte hunnit etablera min vanliga LAG-image än o ingen uppfattning om fi.

Jag har stack 290 o båda fi täcker mig.

Bordet är SH. Blinden 2-3 dollar.

Hero :5d::6d:

Hero UTG, call 3$.

Dealer raise till 14$

SB (FI) call 14

BB fold

Hero call 14

POTT 45$

FLOPP :9d::8h::Jd:

FI check

Hero check ---- Dragfyllt bord mot två fi. Tror inte semibluff går hem. Vill se turn billigt innan jag comittar några dollar. Vill inte betta o bli bortrejsad fr handen heller.

Dealer check

POTT 45$

TURN :9d::8h::Jd::2d: ---- BINGO, kan dock bli svårt o få betalt tänker jag.

FI bet 33.50$ ---- !!!!! Är det ruter ess som vaknar till här? Eller triss i tvåor? Stege på floppen som inte vill släppa till fler frikort? Fi kan också sitta på bättre flush.

Tänker inte skrämma iväg honom med rejs när jag har pos. Finns liten risk o bli utdragen men den tar jag gärna.

Hero call 33.50

Dealer fold

POTT 112$

RIVER :9d::8h::Jd::2d::Ks: ---- Blankt. Förväntar bet fr stege, triss, flush och missad flush. Sistnämnda kan checka också. Check fr tvåpar o sämre.

Fi bet 56.50$

HERO ????????? CALL OR RAISE?

Synar sämre händer än flush här? Möjligen floppad stege, men känns som oddsen för att han floppat stege är samma som att han sitter på bättre flush, så det kan vara EV0?

Jag synade men jag har en känsla av att syn kan i längden betyda att man tappar värde jfr med raise. Några tankar?

Postad

förstår inte varför du vill checka turn riktigt, tycker själv det suger, har han toptwo eller bättre är det fullt möjligt att få in riktigt mycket deg där och finns en halv miljard skrämselkort (för han). dessutom vill du givetvis han ska betala för högre ruter... och har han drag som inte spelar nån roll för dig (JT eller så) vill du ju höja med och få in lite mer deg.

på river är det väl given höjning, han kan värdebetta ganska mycket där, du har inte direkt visat någon som helst styrka och han kan nog sätta dig ganska lätt på missat drag om du höjer han. Kan få betalt av rätt mycket.

summa sumarum, turncallen suger...

Postad

Turncallen behöver inte vara dålig om du inte som nu bara synar rivern. Slår du inte om på turn så måste du absolut göra de på rivern, du överreppar ju verkligen inte din hand. Precis som tidigare inlägg så tror jag också det är lättare att få in mer pengar på turn så hade slagit om där.

Postad
Raise pa turn, eftersom du far syn ofta av tvapar, set, stege, par+färgdrag osv.

Instämmer. Dessutom har du ju en spelar bakom dig som får odds att syna med starkt drag. Och han vill du ju därför få bort från handen.