aglo Postad 27 Juli , 2007 Rapport Postad 27 Juli , 2007 Seat 1: nando59 ($139.95 in chips) Seat 2: jmgarcia1964 ($177.15 in chips) Seat 4: Tuure5 ($277.50 in chips) Seat 5: ile_fanclub ($237.30 in chips) Seat 6: Hero [ , ] ($254.45 in chips) ANTES/BLINDS Hero posts blind ($1), nando59 posts blind ($2). PRE-FLOP jmgarcia1964 folds, Tuure5 bets $7, ile_fanclub folds, Hero bets $25, nando59 folds, Tuure5 calls $19. Fi spelar 30/20 och har en bred hd från co. Jag har spelat ca 300 händer mot honom och har ungefär samma vpip- och pfr-stats. Jag har spelat knappa timmen på bordet och har höjt ca 25% av händerna. Jag har slagit om ca 4 ggr tidigare, varav en gång mot honom. Efter hans syn sätter jag honom på en premiumhand/pp/sc's. FLOP [board cards ,, ] Hero checks, Tuure5 bets $38, Hero calls $38. Satsar ofta här, men gör inte det den här gången. Jag tror att han kommer satsa ifall jag checkar. Jag steker ett tag och synar. TURN [board cards ,,, ] Hero checks, Tuure5 bets $88, Hero ??? Chansen är stor att han satsar igen, så jag checkar. Kommentarer på spelet fram till turn och tips på turnspelet, tack. Citera
brut Postad 27 Juli , 2007 Rapport Postad 27 Juli , 2007 Du leder 7 av 8 gånger då du ser floppen. EV för en direktindegning(på flopp) om fi spelar perfekt mot dig är $16,75/hand. Lite mer egentligen eftersom du drar ut någon %. Räkna med $20/hand åtminstånde då han ibland gör fel. Du tror att han bettar om du checkar floppen till honom. Säg att han gör det nästan alltid med bättre än din och hälften av gångerna han har sämre. när han då bettar betyder det att han leder ca 1/4. raise all in blir EV=$10/hand om han spelar perfekt mot dig säg $12/hand. Sen kan man fortsätta att räkna enligt samma princip. 2 saker att tänka på mot LAG. -Har du en bra hand så ska det finnas väldigt starka skäl att folda. -Är man osäker så är det bara att höja. Citera
aglo Postad 27 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2007 Jag har inte en tanke på att folda. Osäker och osäker; jag vill få ut så mycket som möjligt då jag leder (vilket jag tror att jag oftast gör). -Syna och pusha river? -Syna och checksyna river? -Trycka turn? Citera
brut Postad 27 Juli , 2007 Rapport Postad 27 Juli , 2007 Ok skulle själv gjort syn checksyn oftast. Ibland syn check/fold om A kommer. Är du osäker så tycker jag att du ska höja honom i något läge. pusha river skulle jag inte göra. Citera
edison Postad 27 Juli , 2007 Rapport Postad 27 Juli , 2007 Jag har inte en tanke på att folda.Osäker och osäker; jag vill få ut så mycket som möjligt då jag leder (vilket jag tror att jag oftast gör). -Syna och pusha river? -Syna och checksyna river? -Trycka turn? Checksyna river tappar du massa värde på skulle jag tro, om fi inte är känd för att 3-barrela i 3-bettade potter, vilket känns mindre troligt. Det är nog bättre att trycka turn skulle jag tro, eftersom färgdraget kommer. Det gör nog ingen större skillnad kanske, men han kanske kan syna med någon mer made hand på turn än på river. Jag tar gärna kommandot på floppen... Citera
Rooney Postad 27 Juli , 2007 Rapport Postad 27 Juli , 2007 Tycker det är en ganska solklar tryck på turn. Potten börjar bli stor och vi vill inte låta en tvåbarrelad AK dra ut oss. AA/KK betalar du av river ändå, och jag ser det som mkt otroligt att han skulle trebarrela AK om du synar och checkar igen river. IMO ger du honom bara chans att dra ut dig vid syn turn. Detta är alltså som spelat, men jag tar liksom Edison gärna kommandot redan flopp. Citera
aglo Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Tack för kommentarerna. Resultat: Hero checks, Tuure5 bets $88, Hero bets $190.45 and is all-in, Tuure5 folds. Citera
dlinder Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Jag tar gärna kommandot på floppen... Varför? Klart grabben ska få skjuta lite. Citera
Recommended Posts