Lilly77 Postad 26 Juli , 2007 Rapport Share Postad 26 Juli , 2007 Jag har nyligen gått upp en nivå och jag tycker det är ett helt annat spel på 0,25-0,5 än på 0,15-0,25. På 0,15-0,25 kände jag att jag hade ett övertag gentemot många andra spelare. Men på 0,25-0,5 så känns det som ett helt annat spel. Det känns mycket mer löst agrressivt än tight aggressivt spel. Jag har inte riktigt hittat min spelstil ännu på den nivån och nu i början är jag beredd att betala lite lärdomspengar i form av förluster Som tex nyss förlorade jag med KK mot 22. Jag satt på lilla BB och en spelare i mitten position betar 6xBB efter att en synat. Två spelare bakom honom synar. Jag höjer upp till 10 och får syn av två spelare. Floppen kommer 8 4 2 utan färgdrag. Potten ligger på lite mer än 30$ och jag har kring 30$ kvar så jag går allin och får en snabb syn av den första spelaren som höjde. Han visar upp par i 2or Jaja, det var ett lite annorlunda spel. Par i 8or skulle jag nog kunnat acceptera men inte 2or. I detta fallet gick det bra för honom men det känns inte som ett långsiktigt lönsamt spel... Finns det några andra som spelar på den nivån eller spelat på den nivån och känner igen sig? Vad är era tips för vinnande spel på den nivån? Mer tight? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
the_bean Postad 26 Juli , 2007 Rapport Share Postad 26 Juli , 2007 Helt klart bättre att spela tight och höja rejält med bra händer när man är ny. Hamnar i lättare situationer då, men man vänjer sig efter ett tag. I början blev jag också förvillad av det annorlunda spelet och den större summan pengar. KK mot 22 var ju lite otur, han går nog ca +- 0 som bäst på det spelet, inte alltid han får betalt iheller och ibland träffar båda set. Kanske kunde betat 12-15 pga dom två limparna men det var inget stort fel anser jag. Att spela mycket tight i tidig position och öppna upp endast i sista 2 platserna är en bra grundstrategi som är lätt att falla ifrån ibland. Nu spelar jag 6-max bord så allt jag säger utgår från det men detta gäller såklart även i fullring. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lilly77 Postad 26 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 26 Juli , 2007 Tack för ditt svar och dina tips! Jag har funderat en del kring mitt spel idag samt på den nya nivån. Precis som du säger som bör jag titta på mina satsningar. Att bara tex som i fallet ovan höja upp till 10$ när potten var kring 10$ var alldeles för lite. För det krävdes bara 7$ till för FI för att vinna en pott på 27$, och spelaren visste nog också att det med stor sannolikhet skulle bli så att någon efter honom skulle syna på grund av pottods, och på så sätt ökar potten ytterligare. Han trodde nog också att han kunde spela ut mig om det kom skrämselkort. Skulle jag fått göra om det så skulle jag nog höjt upp till 13-14$. Jaja, jag får finslipa på mina satsningar lite så kommer det nog gå bra... (jag spelar mestadels tiomannabord...) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 26 Juli , 2007 Rapport Share Postad 26 Juli , 2007 Snälla berätta på vilken site det finns lös-aggressiva NL50 FR bord:-) ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lilly77 Postad 26 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 26 Juli , 2007 Brukar det inte vara så? Jag spelar på Ongame-nätverket (betsson) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 26 Juli , 2007 Rapport Share Postad 26 Juli , 2007 Helt klart bättre att spela tight och höja rejält med bra händer när man är ny. Hamnar i lättare situationer då, men man vänjer sig efter ett tag.I början blev jag också förvillad av det annorlunda spelet och den större summan pengar. KK mot 22 var ju lite otur, han går nog ca +- 0 som bäst på det spelet, inte alltid han får betalt iheller och ibland träffar båda set. Kanske kunde betat 12-15 pga dom två limparna men det var inget stort fel anser jag. Att spela mycket tight i tidig position och öppna upp endast i sista 2 platserna är en bra grundstrategi som är lätt att falla ifrån ibland. Nu spelar jag 6-max bord så allt jag säger utgår från det men detta gäller såklart även i fullring. Han går inte noll på det spelet. Han synar 7$ när Lilly har 40$ kvar i stacken. För att han ska kunna gå noll i bästa scenariot så får han inte syna mer än 4$ preflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 26 Juli , 2007 Rapport Share Postad 26 Juli , 2007 grav OT: Lilly77 har nu 77 inlägg =) Topic: Jag är ingen hejare på hold em men det lär ju vara bra spel att pusha såna floppar med överpar i längden, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
decoy Postad 26 Juli , 2007 Rapport Share Postad 26 Juli , 2007 grav OT: Lilly77 har nu 77 inlägg =) Topic: Jag är ingen hejare på hold em men det lär ju vara bra spel att pusha såna floppar med överpar i längden, eller? Är du en hejare? Varför skulle han inte pusha floppen med god chans att ta hem potten med överparet? Vad skulle han göra? Checka? Beta 10? Låta Fi få in färgen eller stegen eller ngt annat? Däremot borde OP raisat preflop till minst 15 BB. Det kanske inte heller hade avskräckt ngn med lågt PP från syn, man vet inte...men folk floppar set ibland, det är oundvikligt, även om man raisat preflop kan låga PP hänga på. Lös-aggressivt spel är inte ovanligt på dessa nivåer, finns på flera siter. Ett väldigt tight spel på så pass låga nivåer tror jag inte på generellt som ett bra koncept. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 26 Juli , 2007 Rapport Share Postad 26 Juli , 2007 Är du en hejare? Varför skulle han inte pusha floppen med god chans att ta hem potten med överparet? Vad skulle han göra? Checka? Beta 10? Låta Fi få in färgen eller stegen eller ngt annat? wtf, hur fel kan man läsa en mening? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
decoy Postad 26 Juli , 2007 Rapport Share Postad 26 Juli , 2007 wtf, hur fel kan man läsa en mening? Det där beror ju helt på hur du tolkar gaffelns inlägg. Man kan ju tolka det som att han ironiserade över OP:s inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts