Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallå!

Jag heter Pär och är en 27årig, frilandsande tv-arbetare och illustratör. Är även nybliven pappa till en underbar dotter.

Jag har spelat Internetpoker i snart 3 år och har hela tiden sett mitt pokerspelande som en hobby och hållt mig till de lägsta nivåerna. Överlag har det nog gått bra. Jag har alltid tagit mitt spelande seriöst och försökt utvecklas till det bättre. Har aldrig haft någon direkt rulle eftersom min privata ekonomi aldrig tillåtit det utan istället tagit ut pengarna när beloppen börjat bli betydelsefulla. Naturligtvis har detta i sin tur lett till att jag förlorat de pengarna jag haft kvar och satt in en ny summa. Så när jag ser tillbaka kan jag inte säga om jag är en vinnande spelare eller inte..

Men det har jag tänkt ändra på och det är därför jag är här! Tänkte en gång för alla ta mig i kragen och göra ett försök att bli en stadigt vinnande spelare och göra hobbyn till ett betydande extraknäck som kan kanske rentav kan täcka upp de veckor av arbetslöshet man som frilandsande mediaarbetare ofta ställs inför.

Men ett steg i taget. Först behöver jag en rulle och med ständigt tickande utgifter är det omöjligt att ta den från min privata ekonomi så jag får helt enkelt bygga den.

Eftersom min lediga tid sedan jag blivit pappa blivit dyrbar på ett helt annat sätt känner jag att jag inte kan lägga ner timmar av grindande på de allra lägsta nivåerna då vinsterna helt enkelt blir för små i förhållande till nerlagd tid.

Till saken! Min pokerplan lyder som följer:

Startar med endast 99$ som lämnats kvar på Ongame sedan jag clearat en bonus där tidigare. (Sätter in nytt om det gular men kul att försöka bygga från nästan noll.)

2xNL$50 SH (5max) i sessioner som får vara max 60 minuter. Mellan varje session ska jag ha paus på minst 3 timmar. Efter varje session ska jag analysera mitt spel föra anteckningar kring vad som hänt, hur jag gjort, resultat mm.

Förlorar jag över $50 under en session ska jag ha paus i minst ett dygn då jag har är dålig på att ta "stora" back och tappar omdömet.

Har sedan "projektstarten" hunnit spela 8 sessioner varav den sista blev en långvarig "vinna-tillbaka-tilt" och direkt anledning till att denna dagbok. Var uppe i 403$ men är nu nere på 329$. Inte så farligt pga att tiltsessionen slutade lyckligt men det hade lika gärna kunnat sluta på 0$. Så jag straffar mig själv med två dygns avhållsamhet från poker och kommer från och med nu dela med mig av mina sessioner, resultat och spelade händer här i syfte att få feedback, utvecklas och hålla tilten i schack!

Nästa session kommer alltså på fredag som följd av mitt straff. Imorgon ska jag åka med familjen till drottningholm om vädret tillåter.

Mvh/ Pär

Postad

Goddagens!

Hade efter två dagars total pokeravhållsamhet till följd av en tiltsession byggt upp ett rejält sug att spela. Så snart mina flickor givit sig av till stan slog jag mig ner och startade clienten!

Jag har nu spelat 3 mycket dåliga sessioner under dagen varav de två första avslutades abrupt efter ett par rejäla badbeats. De varade 15, respektive 20 minuter. Kände emellertid inte att jag förlorat på grund av att jag spelat dåligt så jag tog ett varmt bad, plockade i ordning, snackade lite telefon och startade sedan en tredje session. Spelade ungefär en timme enligt gällande plan och backade 32$. Hade ganska ordentlig korttorka och blev utdragen på en floppad nötstege men känner mig ändå nöjd med hur allt förlöpte.

Ett par händer då, kommentera gärna.

Synar man någonsin här?

Hand 640,986,688, startade 2007-07-27 08:09 (EDT)

Bord 'Cheyenne': $0,50-$0,50 No-limit HE (Real)

Plats 1: justtoc ($82,15 i marker)

Plats 3: fris7 ($26,10 i marker) (på knappen)

Plats 4: Cooller351 ($67,45 i marker)

Plats 7: Piraja ($49,60 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

Cooller351 : Lägger mörk ($0,25)

Piraja : Lägger mörk ($0,50)

Gav till Piraja: 10r

Gav till Piraja: Dh

*** Pre-flopp *** :

justtoc : Ligger

fris7 : Ligger

Cooller351 : Satsar ($2)

Piraja : Synar ($1,75)

*** Flopp *** : Ek Dk Er

Cooller351 : Passar

Piraja : Satsar ($3)

Cooller351 : Synar ($3)

*** Turn *** : [ Ek Dk Er ] 9k

Piraja : Passar

*** River *** : [ Ek Dk Er 9k ] Ds

Piraja : Satsar ($4)

Cooller351 : Höjer ($10)

Piraja : Synar ($6)

Cooller351 : Visa kort

Piraja : Ligger

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: $29 | Rake: $1,50

Bord: [ Ek Dk Er 9k Ds ]

justtoc förlorade $0

fris7 förlorade $0

Cooller351 satsade $15,25, vann $29, netto $13,75 Visar [ Eh 10k ] (en kåk, tre Ess och två damer)

Piraja förlorade $15,25

Den här handen spelade jag antagligen alldeles för mjukt.. Borde jag lägga rivern? Min instinkt var att jag var slagen men gråtsynade ändå..

Hand 641,049,112, startade 2007-07-27 08:30 (EDT)

Bord 'Cheyenne': $0,50-$0,50 No-limit HE (Real)

Plats 2: TomMcCoy ($121,55 i marker)

Plats 4: Cooller351 ($105,55 i marker) (på knappen)

Plats 7: Piraja ($50 i marker)

Plats 8: R35brd78 ($5 i marker)

Piraja : Lägger mörk ($0,25)

R35brd78 : Lägger mörk ($0,50)

Gav till Piraja: Ds

Gav till Piraja: Ks

*** Pre-flopp *** :

TomMcCoy : Synar ($0,50)

Cooller351 : Ligger

Piraja : Satsar ($1,50)

R35brd78 : Ligger

TomMcCoy : Synar ($1,25)

*** Flopp *** : 10s Knh Ek

TomMcCoy : Synar ($3)

*** Turn *** : [ 10s Knh Ek ] Es

Piraja : Satsar ($4)

TomMcCoy : Synar ($4)

*** River *** : [ 10s Knh Ek Es ] 6h

Piraja : Satsar ($5)

TomMcCoy : Höjer ($15)

Piraja : Synar ($10)

TomMcCoy : Visa kort

Piraja : Ligger

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: $46,50 | Rake: $1,50

Bord: [ 10s Knh Ek Es 6h ]

TomMcCoy satsade $23,75, vann $46,50, netto $22,75 Visar [ Er 6s ] (en kåk, tre Ess och två sexor)

Cooller351 förlorade $0

Piraja förlorade $23,75

R35brd78 förlorade $0,50

Min "startrulle" eller vad man ska kalla det tillåter i princip inga bad-streaks alls och jag har ingen lust att krypa ner på micronivån heller så istället kommer jag gå ner och spela 1 NL$50 bord tills skadan eventuellt är reparerad eller katastrofen ett faktum. Kan sätta in nya pengar om det skulle behövas men har satt en liten sport i att försöka trixa upp den lilla summa som fanns kvar.

Nåväl. Jag tror inte att det blir någon mer poker för mig idag. Ikväll ska jag dricka folköl med gamla vänner. Nästa session kommer sannolikt bli en turnering. 2000$ cashback freerollen kl 12:00 på betsson imorgon. Med lite tur kanske min pyttelilla "rulle" får lite hjälp på traven.

Mvh/ Pär

Postad

Man kan nog säga att min plan på NL50 gick åt h*lvete. Både spelat fegt, löst och dåligt på samma gång. Kanske på grund av de små marginalerna jag hela tiden tampas med..

Jag blev sur och bestämde mig för att skita i min hybris-plan tills vidare och spela lite turneringar på skoj istället. Så det har jag gjort och det har gått ganska bra.

Igår lyckades jag komma tvåa i en 5$ MMT så "rullen" fick ett uppsving på 623$. Surt som fanken att förlora heads up'en efter en hård kamp men jag antar att man får känna sig nöjd ändå.

Så nu, med lite mer backup tänkte jag ånyo försöka mig på NL$50 med ambitionen att bli en vinnande spelare där!

Postad

Glad i hågen slog jag mig ned vid ett NL$50 bord. 5max. Det gick svajigt men spelade bra och allt gick hyfsat bra. Men så kom den här handen som fick mig att tappa aptiten.

Plats 2: Thorn112 ($40,65 i marker)

Plats 3: lirairirik ($82,25 i marker)

Plats 6: Piraja ($76,90 i marker)

Plats 7: hardgunner ($61,85 i marker)

Plats 8: woland63 ($48,45 i marker) (på knappen)

Thorn112 : Lägger mörk ($0,25)

lirairirik : Lägger mörk ($0,50)

Gav till Piraja: 9h

Gav till Piraja: 9r

*** Pre-flopp *** :

Piraja : Satsar ($2)

hardgunner : Synar ($2)

woland63 : Ligger

Thorn112 : Ligger

lirairirik : Synar ($1,50)

*** Flopp *** : Ek 7s 4h

lirairirik : Passar

hardgunner : Synar ($3)

lirairirik : Synar ($3)

*** Turn *** : [ Ek 7s 4h ] 9k

lirairirik : Passar

Piraja : Passar

hardgunner : Satsar ($9)

lirairirik : Synar ($9)

Piraja : Höjer ($30)

hardgunner : Höjer ($47,85)

hardgunner : All-in ($56,85)

lirairirik : Höjer ($68,25)

lirairirik : All-in ($77,25)

Piraja : Synar ($41,90)

Piraja : All-in ($71,90)

*** River *** : [ Ek 7s 4h 9k ] 4k

Gav till lirairirik: 4s

Gav till lirairirik: 4r

Gav till Piraja: 9h

Gav till Piraja: 9r

Gav till hardgunner: 7r

Gav till hardgunner: 7h

lirairirik : Visa kort

Piraja : Visa kort

hardgunner : Visa kort

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: $219,75 | Rake: $1,50

Bord: [ Ek 7s 4h 9k 4k ]

Thorn112 förlorade $0,25

lirairirik satsade $82,25, vann $219,75, netto $137,50 Visar [ 4s 4r ] (fyra fyror)

Piraja förlorade $76,90 Visar [ 9h 9r ] (en kåk, tre nior och två fyror)

hardgunner förlorade $61,85 Visar [ 7r 7h ] (en kåk, tre sjuor och två fyror)

woland63 förlorade $0

Usch och ve. Hade vett att sluta på en gång. Gårdagens segersötma byttes raskt mot bittra rigg-ideer och allmänt dåligt poker-självförtroende.

Lyckades gå back -87$. Min fina rulle är i dagsläget sålunda: 649$.

Nu ska jag ta ett varmt bad!!