stackbrat Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Postad 4 Augusti , 2007 Att vara pokerproffs e livsfarligt, jag råder alla vinnande spelare på pf.nu att sluta omedelbums. Framförallt på FT, SvS samt prima. Citera
heltok Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Postad 4 Augusti , 2007 Mig veterligen betalar dock de flesta idrottsproffs skatt, om inte i Sverige så i det land de bor i. Då bör man ju också kunna säga att dessa bidrar mer till samhället. du menar i monaco? sedan tror jag allt att svenska pokerproffs betalar rätt stora summor moms och indirekt via skatt på massa konsumptionsvaror de köper. den som har bidragit mest till samhället när den dör vinner? Citera
Lixifer Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Postad 4 Augusti , 2007 sedan tror jag allt att svenska pokerproffs betalar rätt stora summor moms och indirekt via skatt på massa konsumptionsvaror de köper. Exakt. Varenda pryl eller tjänst proffset köper/hyr i Sverige beskattas. =Alla pengar som kommer från utlandet och hamnar hos en svensk är bra pengar för det svenska samhället. Punkt. Citera
affe2000 Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Postad 4 Augusti , 2007 du menar i monaco? Jag tror förvisso att de flesta idrottsproffs inte är bosatta i Monaco (eller andra lågskatteländer). Exakt. Varenda pryl eller tjänst proffset köper/hyr i Sverige beskattas.=Alla pengar som kommer från utlandet och hamnar hos en svensk är bra pengar för det svenska samhället. Punkt. Totalt sett kan det väl lika gärna vara svenkar som förlorar pengar till utlandet som det är svenskar som vinner pengar från icke-svenskar? Eftersom momsen ligger på 25% på vissa varor och 7-8% på typ livsmedel och dylikt så känns det som att 32-33% som vanlig inkomstskatt är bättre än det. Dessutom är det ju bara moms på saker du köper, inte på hyra och sånt. Citera
Recommended Posts