Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sabbar jag min hand här ? Finns det värde i att syna på river ?

Är jag kanske tvungen att syna river ?

Button slår jag nog men BB ?

Ja frågorna är många.

Såhär i efterhand är synen på river riktigt dålig imo. Jag hoppades helt enkelt få en showdown för 13€ och tänkte inte klart pga tilt sen tidigare.

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €0,50 / €1,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

BB (€160,15)

UTG (€93,50)

MP (€83,40)

CO (€88,74)

Button (€177,20)

SB - Hero (€64,87)

Preflop: Hero is SB with Q:club:, K:club:

2 folds, Button raises to €4,00, Hero calls €3,50, BB calls €3,00

Flop: (€12,00) J:club:, 4:club:, K:spade: (4 players)

Hero checks, BB checks, Button bets €9,00, Hero calls €9,00, BB calls €9,00

Turn: (€39,00) 3:spade: (4 players)

Hero bets €11,00, BB calls €11,00, Button calls €11,00

River: (€72,00) 4:spade: (4 players)

Hero checks, BB checks, Button bets €13,00, Hero calls €13,00, BB raises to €50,00, 2 folds

Final pot: €109,00 (Rake: €2,00)

BB didn't show hand

Outcome: BB wins €109,00

Postad
Sabbar jag min hand här ? Finns det värde i att syna på river ?

Är jag kanske tvungen att syna river ?

Button slår jag nog men BB ?

Ja frågorna är många.

Såhär i efterhand är synen på river riktigt dålig imo. Jag hoppades helt enkelt få en showdown för 13€ och tänkte inte klart pga tilt sen tidigare.

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €0,50 / €1,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

BB (€160,15)

UTG (€93,50)

MP (€83,40)

CO (€88,74)

Button (€177,20)

SB - Hero (€64,87)

Preflop: Hero is SB with Q:club:, K:club:

2 folds, Button raises to €4,00, Hero calls €3,50, BB calls €3,00

Flop: (€12,00) J:club:, 4:club:, K:spade: (4 players)

Hero checks, BB checks, Button bets €9,00, Hero calls €9,00, BB calls €9,00

Turn: (€39,00) 3:spade: (4 players)

Hero bets €11,00, BB calls €11,00, Button calls €11,00

River: (€72,00) 4:spade: (4 players)

Hero checks, BB checks, Button bets €13,00, Hero calls €13,00, BB raises to €50,00, 2 folds

Final pot: €109,00 (Rake: €2,00)

BB didn't show hand

Outcome: BB wins €109,00

ähh jag tycker inte det är så dåligt spelat

Postad

Spelet på floppen är väl möjligen ok (?). Antar att du tror att du leder där och inte vill skrämma iväg button om denne sitter på en sämre hand än din. Personligen skulle jag nog luta åt en checkraise i det läget.

På turn förstår jag dock inte riktigt varför du betar typ en fjärdedel av potten. Om nu BB sitter på ett högre flurredrag än dig ger du honom nästan direkta odds att syna.

Stora delar av problemen du hamnar i på river beror i mitt tycke på spelet på tidigare gator. När du inte träffar färgen sitter du med en marginell hand ur position mot två spelare. Dessutom är nästan 1/3 av din stack redan i mitten . Inte optimalt.

Vad gäller synen på river är den väl ok. Button visar svaghet och att BB helt plötsligt skall checkraisa är väl inte direkt väntat (även om både du och button visar svaghet)

Postad

Turn och river är inte direkt skrämselkort för mig, möjligen har någon satt rr-färg.

Kanske någon är inne och leker med en SC.

Vilka fördelar skulle en checkraise ha och vilka händer kommer folda ?

Beten på turn är bara löjlig ja.

Postad
Vilka fördelar skulle en checkraise ha och vilka händer kommer folda ?

En fördel (det finns säkert flera) med checkraise (i jämförelse med check/syn) är att du då har större möjlighet att jaga bort eventuella draghänder.

Händer som kan folda är k10, Kx

Personligen hade jag nog betat ut på floppen och hoppats att någon slår om.

Postad
En fördel (det finns säkert flera) med checkraise (i jämförelse med check/syn) är att du då har större möjlighet att jaga bort eventuella draghänder.

Händer som kan folda är k10, Kx

Personligen hade jag nog betat ut på floppen och hoppats att någon slår om.

Varför skulle vi någonsin vilja ha bort Kx ur potten med en c/r?

Flopspelet är helt okej men jag leder nog oftast ut här. Som spelat så funkar en turnlead men som sagt så kan du betta lite hårdare. Rivern spelar jag likadant så länge han lägger ut ett sånt där litet bet, annars c/f jag.

Postad
Varför skulle vi någonsin vilja ha bort Kx ur potten med en c/r?

Du måste läsa min första post för att förstå sammanhanget. Jag skrev bara vilka händer som kommer att vika om vi checkraisar (ingenting positivt) och varför man således kan välja att bara checksyna på floppen.

Postad

Jag har läst din första post men du skrev såhär i andra posten

En fördel (det finns säkert flera) med checkraise (i jämförelse med check/syn)

Skulle du skrivit "en nackdel" hade jag inte reagerat men när du skriver sådär så blir ju hela resonemanget helt åt helvete tyvärr.

Postad
Jag har läst din första post men du skrev såhär i andra posten

En fördel (det finns säkert flera) med checkraise (i jämförelse med check/syn)

Skulle du skrivit "en nackdel" hade jag inte reagerat men när du skriver sådär så blir ju hela resonemanget helt åt helvete tyvärr.

Är inte riktigt med på vad du menar. Jag svarade på två frågor (som jag upplevde var riktade till mig) från Op. Den första gällde vad jag tyckte var en fördel med att checkraisa. Den andra vilka händer som lägger vid en checkraise (mina svar på dessa frågor hade inget att göra med varandra).

Om du anser att det är fel att raisa istället för att syna i det läget för att få bort draghänder får du gärna förklara varför, istället för att bara skriva att mitt resonemang är felaktigt. Din post tillför inte så mycket annars.

Postad
Är inte riktigt med på vad du menar. Jag svarade på två frågor (som jag upplevde var riktade till mig) från Op. Den första gällde vad jag tyckte var en fördel med att checkraisa. Den andra vilka händer som lägger vid en checkraise (mina svar på dessa frågor hade inget att göra med varandra).

mycket förvirrande isf må jag säga. speciellt då du propagerat för en checkraise i ett tidigare inlägg

Postad
mycket förvirrande isf må jag säga. speciellt då du propagerat för en checkraise i ett tidigare inlägg

Ok, just i detta speciella fall hade jag definitivt propagerat för en checkraise (i jämförelse med check/syn). Tycker de av mig upplevda fördelarna överväger nackdelarna (vi jagar bort händer som k10 och kx). My bad om det hela blev oklart

Postad

Om du anser att det är fel att raisa istället för att syna i det läget för att få bort draghänder får du gärna förklara varför, istället för att bara skriva att mitt resonemang är felaktigt. Din post tillför inte så mycket annars.

Som sagt var dina inlägg något förvirrande men whatever. Jag tycker inte c/r på floppen är jättedåligt på något sätt men ifall vi möter en spelare som kommer passa en sämre K så fort vi c/r så känns det spelet väldigt kallt. Isf är en lead MYCKET bättre. (alternativt c/c)

Det vi inte vill ska hända är att pengarna åker in och vi bara har färgkorten som outs, något som lättare händer ifall vi c/r och väldigt ofta kommer hända då spelarna på denna nivå ofta inte är så jätteaggressiva.

Postad

Påverkar det min hand så mycket att jag har 64 BB istället för 100 kvar ?

Måste erkänna att jag inte fullt ut förstår fördelen med C/R, ser vi inte bara till

att få bort de händer vi redan slår ? Kanske AK kan folda, rädd för tvåpar/set.

Håller med om att det är bättre att gå allin än att syna sig allin dock.