Gå till innehåll

Luap - Incest, Tårar och Pokeresultat - NL400/NL600


Luap

Recommended Posts

  • Svars 642
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fyfan vilken sjuk tilt. Skrev ett ruskigt långt svar, kom åt en knapp och hela inlägget försvann. Skrev om svaret och hann en bra bit längre, sen kom jag åt den förbannade knappen på den ovana musen här på kontoret och vips var allt borta igen. Jag tror jag tiltar sönder. Ska gå och hälla kaffe över någon arbetskamrat nu, nu ska blod spillas. Längesen jag var så här arg. Kallvatten nu!

 

Kanske knåpar ihop ett svar senare när jag lugnat mig, på en annan dator och med en annan mus:mad:

 

 

Ctrl-A och Ctrl-C var femte rad när man skriver långa inlägg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är svårt att sätta sig in i din situation när man inte vet vad det där "steget" du pratar om är..jag har då aldrig upplevt nått sånt trots 2-3 längre relationer..

 

sen att du säger hon är perfekt..men svår att ha att göra med.. det där funkar ju inte..personligheten är minst lika viktigt som utseende

 

tips från coachen:

Go muslim! (helst med utbildning)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ännu en gång för alla tips och uppmuntrande ord allesammans. Ska verkligen försöka att glömma henne, hur svårt det än blir. Verkligen den här gången också. Det finns inget annat nu. Det är bara att inse att det inte kan bli vi.. Well well, enough about that. Relationer passar ändå inte bra in i pokerböcker.

 

Ikväll ska det bli storgrind hade jag tänkt. Har gått och städat halva huset och tagit hand om sysslor jag måste göra för att hitta lite harmoni. De senaste dagarna har varit lite stressiga då jag hela tiden har haft saker att ta hand om, men nu ska jag hitta harmoni och lossa på lite bördor. Sen har jag även varit lite dålig på att redovisa lite resultat, så här kommer dessa!

 

 

 

25/7: $610

26/7: $270

27/7: $223

28/7: $216

29/7: $2300

31/7: $550

 

1/1: $267 (Hitills idag)

 

 

BR: 20,795

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MÅL FÖR JULI

 

Poker

  • Händer: 31,000
  • Vinst: $12,000

 

Utbildning

  • Läsa klart Your worst enemy in poker samt läsa en till valfri pokerbok.
  • Läsa artiklar och hitta två så pass bra att de kan postas i dagboken för allas njutning
  • Se åtminstone 20 cardrunnersfilmer.

 

Livet

  • 12 gympass
  • 2 jogginrundor
  • 5 raska promenader
  • Ingen pizza, hamburgare eller kebab
  • Max dricka en gång i veckan
  • Betala räkningar i tid.
  • Max sova 8 timmar per natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj det var inga enkla mål. Har du som mål att gå 12k plus på bara 1/2 bord? Riktigt stabilt isf. Spelar också mest 1/2 på ongame, men har snarare 6k som mål, och det är högt satt :-D

 

GL med livet, pokern å allt annat.

 

 

Tanken är att jag ska börja lira $2/4 närsomhelst igen, så vi har praktiskt taget samma mål :-P. Dock känner jag ändå att jag gör bra med pengar på 1/2 just nu, så jag stannar nog där i alla fall en vecka till för självförtroendets skull.

 

GL du med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällen har gått riktigt riktigt segt. Spelade HU mot en TOTAL fisk som tömde mig om och om igen. Hand 1 är ett riktigt fint smakprov på vad han utsatte mig för. Sen åkte jag på en AA vs QQ där en regular som trebettar light träffar Q på floppen och självklart skickar vi in degen. Back på kanske $1000 just nu. Tänker dock inte klaga mer, utan nu blir det paus för en återhämtning senare i natt!

 

HAND 1 mot fisken

Texas Hold'em $2-$2 NL (real money), hand #664,969,988

Table Odlaris' HE, 1 Aug 2007 10:46 PM ET

 

Seat 2: eivind80x ($165.50 in chips)

Seat 8: Odlaris [ Jack of Hearts,Ace of Diamonds ] ($241.85 in chips)

ANTES/BLINDS

eivind80x posts blind ($1), Odlaris posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

eivind80x bets $4, Odlaris bets $15, eivind80x calls $12.

 

FLOP [board cards 3 of Hearts,6 of Clubs,Jack of Spades ]

Odlaris bets $25, eivind80x bets $50, Odlaris bets $75, eivind80x bets $98.50 and is all-in, Odlaris calls $48.50.

 

TURN [board cards 3 of Hearts,6 of Clubs,Jack of Spades,Queen of Hearts ]

 

RIVER [board cards 3 of Hearts,6 of Clubs,Jack of Spades,Queen of Hearts,10 of Hearts ]

 

SHOWDOWN

eivind80x shows [ 10 of Spades,Queen of Diamonds ]

Odlaris shows [ Jack of Hearts,Ace of Diamonds ]

eivind80x wins $330.

 

SUMMARY

Dealer: eivind80x

Pot: $331, (including rake: $1)

eivind80x bets $165.50, collects $330, net $164.50

Odlaris loses $165.50

 

 

HAND 2 mot fisken

Texas Hold'em $2-$4 NL (real money), hand #665,011,158

Table Odlaris' HE, 1 Aug 2007 10:57 PM ET

 

Seat 2: eivind80x ($329.80 in chips)

Seat 8: Odlaris [ 4 of Clubs,4 of Diamonds ] ($273.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Odlaris posts blind ($1), eivind80x posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Odlaris bets $7, eivind80x calls $6.

 

FLOP [board cards 4 of Spades,Queen of Hearts,10 of Spades ]

eivind80x checks, Odlaris bets $14, eivind80x calls $14.

 

TURN [board cards 4 of Spades,Queen of Hearts,10 of Spades,2 of Spades ]

eivind80x checks, Odlaris bets $33, eivind80x bets $150, Odlaris bets $218 and is all-in, eivind80x calls $101.

 

RIVER [board cards 4 of Spades,Queen of Hearts,10 of Spades,2 of Spades,7 of Spades ]

 

SHOWDOWN

Odlaris shows [ 4 of Clubs,4 of Diamonds ]

eivind80x shows [ 10 of Clubs,10 of Diamonds ]

eivind80x wins $545.

 

SUMMARY

Dealer: Odlaris

Pot: $546, (including rake: $1)

eivind80x bets $273, collects $545, net $272

Odlaris loses $273

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken skräpdag det blev idag då. Var uppe på NL400 och brände något inköp på slarvigt spel nu på slutet också. Inte bra på något sätt idag. Började dagen med att spela fint och plussa, därefter började haglet och jag var ett tag stuck för $1000. Vände det, men tappade suget nu på slutet och började spela halvslarvigt. Det enda egentligt positiva med dagen var att jag slutade innan jag tiltade i allla fall. Gonatt fuckers, HHs är ändå överskattat :roll:

 

25/7: $610

26/7: $270

27/7: $223

28/7: $216

29/7: $2300

31/7: $550

 

1/1: $878

 

 

BR: 19,650

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst lite "your worst enemy in poker" försöker jag att titta tillbaka på igår med klara ögon. Jag var så nära att jobba tillbaka backet, men efter en utdragning tappade jag motivationen och grävde ned mig nästan lika långt igen. Varför gör man sådant? Trots allt spelar jag poker för pengarna just nu, så varför göra något så irrationellt som att spela dåligt? Boken tar upp det här ganska bra, och allt handlar om känslor och omedvetna processer. Dessa är sjukt svåra att kontrollera, men ökar man sin vetskap om hur man fungerar går det bättre i alla fall. I början av dagboken var jag 100% fokuserad och kvällen då jag dippade 7 buyins var jag inte ens nära tilten, igår kom den smygandes redan innan 5 buyins. Vad betyder det här då?

 

Jag tror personligen att det kan ha lite med att göra med tjaffset med mitt ex. Jag har varit ganska frustrerad de här dagarna, och jag tror att det fick utlopp vid pokerborden igår. Sätter in en tillfällig regel, och det är en stoploss på 3 buyins samt att jag verkligen måste känna efter om jag är sugen och motiverad för poker innan varje session. Man kan inte låta känslorna ta över vid pokerbordet när det inte går som man vill. Det enda man kan fokusera på är det som går att påverka, och det är ens egna beslut.

 

Idag börjar jag dagen med en helt del studier, för att kanske spela ikväll. Dagens tips till alla cardrunnersmedlemmar blir att se philjmans films. Den var mycket annorlunda alla andra filmer och jag lärde mig en hel del om repping och preflopspel med låga pockets. Rekomenderas varmt!

 

Have a great day bitches!

 

 

Soundtrack of the day: Bowling for soup - Somebody get my mom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och lirade på två av dina bord häromdan Luap. Du var stabil men du gjorde ett återkommande spel som jag verkligen inte kan förstå. Varje varv på respektive bord minihöjde du till 4$ från UTG. Tror jag såg dig folda UTG en gång under sessionen som varade i ~40min. Skulle du kunna förklara tankegångarna bakom ditt UTG-spel vore jag tacksam. Det kan omöjligt vara profitabelt.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och lirade på två av dina bord häromdan Luap. Du var stabil men du gjorde ett återkommande spel som jag verkligen inte kan förstå. Varje varv på respektive bord minihöjde du till 4$ från UTG. Tror jag såg dig folda UTG en gång under sessionen som varade i ~40min. Skulle du kunna förklara tankegångarna bakom ditt UTG-spel vore jag tacksam. Det kan omöjligt vara profitabelt.

 

mvh

 

 

Alex, du höjer inte direkt kvalitéten på min dagbok genom ditt skitsnack :-( Fortsätt jobba nu istället för att spela pingis på kontoret!

 

Fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt utmattad efter kvällens maratongrind. Blev endast HU samt lite tourneyslask (Omaha Hi/Lo + Omaha PL), och till slut hittade jag strax över 10 buyins pluss på HUn och $100-backet på turrarna. Kom även in $400 i bananlådor idag, vilket var ett litet tillskott till kassan iaf. Snart är det dags för att kliva tillbaka upp på $2/4. Postar händer när jag är pigg och kry imorgon. Nu vill jag bara sova.. :shock:

 

 

25/7: $610

26/7: $270

27/7: $223

28/7: $216

29/7: $2300

31/7: $550

 

1/8: $878

2/8: $1951+400

 

 

BR: 22,001

 

 

MÅL AUG:

Vinster: $1471 / $12,000

Händer: 1919 / 31,000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju mer och mer jag läser om ditt liv, Luap, så börjar få gåshud som sträcker sig från nacken och ända ner mot stjärtvecket. Läskigt. Känner mig nästan som Jim Carrey i filmen "23", för övrigt en mkt bra film, och jag har insett att vi har väldigt lika livserfarenheter. Exakt samma dag, som du, så träffade jag också mitt ex, dock av en slump. Ska göra en lång historia kort;

 

Vi, jag och My, inledde ett förhållande på vårkanten det här året. Allt var frid och fröjd och det enda jag hade på näthinnan var denna underbara varelse, tiden gick, studenten flög förbi och snart var det midsommar. Där gick något snett. Vi hade en lång diskussion om att hon kanske skulle flytta i augusti och lämna Nybro, vår hemstad, och kanske inte komma hem förens 2008. Mitt hjärta brast och jag försökte förklara att hon och pokern var det enda jag hade, lite vääääl dåligt argument kanske. Svårt att förklara för en brud att pokerlivet innebär lata dagar osv. när hon är en framtidsmänniska och alltid vill ha några bollar i luften, varav mina. Men nu var det slut, jag kastade ut mig lite onödiga saker om att hon var självisk bla bla. Det blandat med lite sprit brukar ju göra susen som bekant.

 

Det gick några veckor utan att vi hörde av oss till varandra, jag spelade dåligt under mina sessioner och livet gick mer och mer utför kändes det som, tills den dag då jag åter träffade henne igen. Det var när jag och polarna var på ett uteställe som hon stod där på dansgolvet och jag, med några öl sänkta, tog tillfället i akt och gick fram till henne. Allt var underbart, hon sa att "hon saknat mig", och "höll på att bli tokig utan mig vid sin sida". Glad i hågen så började jag att inse en vändning i mitt liv. MEN... Helt plötsligt dyker en gestalt upp och ger mig en jävel rakt i magen, jag fattar ingenting och slår givetvis :roll: tillbaka. Han ger sig inte och slår en gång till, men nu rätt på snoken. Jag tar i med full kraft mot hans ryggrad (!) och fäller honom likt en älg på mossen. Det är nu vakterna kommer och slänger ut oss båda. Vi ligger där på marken och ingen fattar någonting. Jag frågar honom vad i h-vete han höll på med. Jag fick inget riktigt svar och filuren sprang därifrån.

 

Dagen efter, dagen efter detta och även en vecka efter försökte jag förgäves få tag i My, min lilla älskling, utan någon framgång. Tiden går igen, och jag känner att det är hopplöst, om jag ringer henne så säger hon att hon inte har tid, bla bla bla. Fram till onsdags fick jag inget svar. Det är då jag får se det, My gåendes med någon hand-i-hand...Nej, det är inte sant, det är den där jävla filuren som jag slogs med från den kvällen. Jag blir helt galen och ringer direkt till hennes mobil och skriker ut de värsta man kan tänka sig. Vi har nu skrikit och gormat åt varandra i snart 3 dagar och idag skrev jag ett sista sms "Vi skiter i det här nu, have a good life!". En klassiker, har inte fått ngt svar eller telefonsamtal efter detta, så det gjorde nog susen iaf. Nu skiter jag i denna "otrogna bitch" och går vidare. Vi sitter i samma båt Luap, I'll hope we make it.

 

GL med grindet ikväll! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FreePlopp, kan väl sammanfatta det hela som; Brudar e skit. Bröt nyligen upp med min jag med efter att hon gjort bort sig, och jag kan ju säga att andra killar var inblandade. Hon gjorde det för att sätta gnistan i förhållandet igen och visa att jag inte skulle ta henne för givet. Aja, whatever, gg typ.

 

Skillnaden för mig är att hon genom att bete sig så fick alla mina känslor jag någonsin haft för henne att flyga längre än åt helvete.

 

Ganska skönt att vara singel ibland också när man väl kommit över skiten :) Ikväll blir det ut o sätta sprätt på dansgolvet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Vi sitter i samma båt Luap, I'll hope we make it.

 

GL med grindet ikväll! :-)

 

If freeflopp makes it, I´ll make it ;)

 

Detsamma mate!

 

 

FreePlopp, kan väl sammanfatta det hela som; Brudar e skit. Bröt nyligen upp med min jag med efter att hon gjort bort sig, och jakan ju säga att andra killar var inblandade. Hon gjorde det för att sätta gnistan i förhållandet igen och visa att jag inte skulle ta henne för givet. Aja, whatever, gg typ.

 

Skillnaden för mig är att hon genom att bete sig så fick alla mina känslor jag någonsin haft för henne att flyga längre än åt helvete.

 

Ganska skönt att vara singel ibland också när man väl kommit över skiten :) Ikväll blir det ut o sätta sprätt på dansgolvet!

 

 

Go get em tiger! :D

 

Nu blire 4h grind för mig. Tänkte satsa mest på HU då jag har gjort bra pengar där hitills. Återkommer med HHs och resultat. GL alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju mer och mer jag läser om ditt liv, Luap, så börjar få gåshud som sträcker sig från nacken och ända ner mot stjärtvecket. Läskigt. Känner mig nästan som Jim Carrey i filmen "23", för övrigt en mkt bra film, och jag har insett att vi har väldigt lika livserfarenheter. Exakt samma dag, som du, så träffade jag också mitt ex, dock av en slump. Ska göra en lång historia kort;

 

Vi, jag och My, inledde ett förhållande på vårkanten det här året. Allt var frid och fröjd och det enda jag hade på näthinnan var denna underbara varelse, tiden gick, studenten flög förbi och snart var det midsommar. Där gick något snett. Vi hade en lång diskussion om att hon kanske skulle flytta i augusti och lämna Nybro, vår hemstad, och kanske inte komma hem förens 2008. Mitt hjärta brast och jag försökte förklara att hon och pokern var det enda jag hade, lite vääääl dåligt argument kanske. Svårt att förklara för en brud att pokerlivet innebär lata dagar osv. när hon är en framtidsmänniska och alltid vill ha några bollar i luften, varav mina. Men nu var det slut, jag kastade ut mig lite onödiga saker om att hon var självisk bla bla. Det blandat med lite sprit brukar ju göra susen som bekant.

 

Det gick några veckor utan att vi hörde av oss till varandra, jag spelade dåligt under mina sessioner och livet gick mer och mer utför kändes det som, tills den dag då jag åter träffade henne igen. Det var när jag och polarna var på ett uteställe som hon stod där på dansgolvet och jag, med några öl sänkta, tog tillfället i akt och gick fram till henne. Allt var underbart, hon sa att "hon saknat mig", och "höll på att bli tokig utan mig vid sin sida". Glad i hågen så började jag att inse en vändning i mitt liv. MEN... Helt plötsligt dyker en gestalt upp och ger mig en jävel rakt i magen, jag fattar ingenting och slår givetvis :roll: tillbaka. Han ger sig inte och slår en gång till, men nu rätt på snoken. Jag tar i med full kraft mot hans ryggrad (!) och fäller honom likt en älg på mossen. Det är nu vakterna kommer och slänger ut oss båda. Vi ligger där på marken och ingen fattar någonting. Jag frågar honom vad i h-vete han höll på med. Jag fick inget riktigt svar och filuren sprang därifrån.

 

Dagen efter, dagen efter detta och även en vecka efter försökte jag förgäves få tag i My, min lilla älskling, utan någon framgång. Tiden går igen, och jag känner att det är hopplöst, om jag ringer henne så säger hon att hon inte har tid, bla bla bla. Fram till onsdags fick jag inget svar. Det är då jag får se det, My gåendes med någon hand-i-hand...Nej, det är inte sant, det är den där jävla filuren som jag slogs med från den kvällen. Jag blir helt galen och ringer direkt till hennes mobil och skriker ut de värsta man kan tänka sig. Vi har nu skrikit och gormat åt varandra i snart 3 dagar och idag skrev jag ett sista sms "Vi skiter i det här nu, have a good life!". En klassiker, har inte fått ngt svar eller telefonsamtal efter detta, så det gjorde nog susen iaf. Nu skiter jag i denna "otrogna bitch" och går vidare. Vi sitter i samma båt Luap, I'll hope we make it.

 

GL med grindet ikväll! :-)

Intressant läsning, men jag fattar inte varför killen bara slog till dig? Visste han om att ni varit/var(?) tillsammans? Och varför sa hon att hon saknat dig och sen går med den där killen? Förvirrande asså...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hhe, nu är jag jööövligt fujlll..kom hem nyss från krogen,,,

 

Neh jag vet inte varför hoin beter sig som hon gör :-D jag skiter i vilket nu....jag fick hem henners bästa polare till mig hiihhihihi...så nu måste jag sluta..skriver mer imon! ha det gutt alla! ciao! ..hihihihihih

 

 

Omfg, jag tar fram popcornen! Såpoperor for the win!

 

 

OBS! Jag är fortfarandel lika urkass på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev det en 5h 30min session på 1/2 praktiskt taget utan breaks. Det är nog överlägset det längsta jag har suttit, men det slutade gott i alla fall. Låg ned ett par buyins hela vägen ända till sista två timmarna nu då jag hämtade hem allt och ordnade en liten fin vinst också. Här har ni något att bita i.

 

HAND 1

FI har snott blinds tillräckligt av mig, så jag väljer att trebetta här mest av principsjäl. Bortse från den dåliga trebetten preflop och titta på turn, hur gör djur? FI spelar 35/20/1.25 och jag är helt readless.

 

- jammyjam sitting in seat 1 with $205.50 [Dealer]

- JJKING sitting in seat 2 with $167.15

- Odlaris sitting in seat 3 with $198.00

- scoopar sitting in seat 4 with $237.15

- tickformby sitting in seat 6 with $198.75

 

JJKING posted the small blind - $1.00

Odlaris posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Odlaris: 4 of Spades , 6 of Spades

scoopar folded

tickformby called - $2.00

jammyjam raised - $8.00

JJKING folded

Odlaris raised - $26.00

tickformby folded

jammyjam called - $26.00

 

** Dealing the flop: 7 of Spades, Jack of Diamonds, 4 of Hearts

Odlaris bet - $34.00

jammyjam called - $34.00

 

** Dealing the turn: 5 of Hearts

Odlaris vrålar och comittar sig själv?

 

HAND 2

Liknande hand, tankar? GBkiller är MKT lagg och är ingen spelare jag har någon större respekt för. Bra eller anus?

 

- Odlaris sitting in seat 1 with $196.00

- flameboydgt sitting in seat 3 with $64.24

- gbkiller sitting in seat 4 with $227.08

- GreatPharaoh sitting in seat 6 with $134.82 [Dealer]

 

Odlaris posted the small blind - $1.00

flameboydgt posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Odlaris: Ace of Clubs, Queen of Clubs

gbkiller raised - $12.00

GreatPharaoh called - $12.00

Odlaris raised - $37.00

flameboydgt folded

gbkiller called - $37.00

GreatPharaoh called - $37.00

 

** Dealing the flop: King of Clubs, 7 of Diamonds, King of Diamonds

Odlaris bet - $55.00

gbkiller called - $55.00

GreatPharaoh folded

 

** Dealing the turn: 9 of Clubs

Odlaris went all-in - $105.00

HAND 3

Fi spelar 28/18/3. Lämplig linje är att..?

Odlaris posted the small blind - $1.00

huborg1 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Odlaris: Queen of Spades, King of Diamonds

kenn213 called - $2.00

gbkiller called - $2.00

millie77 raised - $8.00

Odlaris raised - $24.00

huborg1 folded

kenn213 folded

gbkiller folded

millie77 called - $24.00

 

** Dealing the flop: King of Spades, 8 of Clubs, 2 of Diamonds

Odlaris bet - $33.00

millie77 called - $33.00

 

** Dealing the turn: 2 of Spades

Odlaris checkraisar all in?

 

 

Resultat

1/8: $878

2/8: $2351

3/8: $620

 

BR: 22,621

 

MÅL AUG:

Vinster: $2091 / $12,000

Händer: 3716 / 31,000

 

OBS! Mina analyser, meningar, HHs, resultat och formateringar kan vara lite röriga då jag precis klarar av att hålla ögonen öppna. Så... tilta mig inte imorgon med några roliga kommentarer om jag har messat upp något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...