Gå till innehåll

Luap - Incest, Tårar och Pokeresultat - NL400/NL600


Luap

Recommended Posts

Jag kom ned fredag v. 28 och åkte hem söndag v. 29. Det var sjukt bra drag hela veckan. Det blir helt klart en rerun dit nästa sommar. Visby är fan nöten :)

 

Hur går liret för dig mate?

 

 

EDIT:

 

Ang. handen verkar jag vara en tightvek jävel. Tack för inputen :) Vad tycker ni om hand 1?

 

Stay Platinum så kör vi Burmeister och bord på Kallis hela veckan nästa sommar! Fan vilket röj :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 642
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kom ned fredag v. 28 och åkte hem söndag v. 29. Det var sjukt bra drag hela veckan. Det blir helt klart en rerun dit nästa sommar. Visby är fan nöten :)

 

Hur går liret för dig mate?

 

Mm kan inget annat än att hålla med om att visby är så sjukt nice på sommaren.

Vi var där fre v29 till tors v30. Liret går bra faktiskt, är väl regular på nl200 sen 2 månader tillbaka, så snart kommer jag och jagar ner dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm kan inget annat än att hålla med om att visby är så sjukt nice på sommaren.

Vi var där fre v29 till tors v30. Liret går bra faktiskt, är väl regular på nl200 sen 2 månader tillbaka, så snart kommer jag och jagar ner dig :)

 

 

Härligt att höra! Grattis till famgångarna :D

 

Best snart då? ;)

 

 

 

För övrigt kvalade jag just in till $530 sunday millionen idag. Det kostade totalt $200, men det gick till slut :) Med $20 buyins var det ganska svårt att inte hålla synknappen varm om vi säger så. Well well, kanske blir big deal på ongame om cashgamet går fint nu. Några andra som brukar lira big deal?

 

 

Edit: Jag är smart. Big deal började för flera timmar sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutet gott, allting gott. Trots att jag bustade sunday million relativt tidigt slutade kvällen lyckat och jag hittade 12.5 buyins plusset på 1/2 HU. Det är inga mrdawwe rusher i den här dagboken inte, men jag är jävligt nöjd ändå :D

 

 

25/7: $610

26/7: $270

27/7: $223

28/7: $216

29/7: $2300

 

BR: 21,078

 

Edit: Lade till lite extra vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAND 1

FI är MYCKET aggresiv och spelar 50/35/3 efter cirka 30 händer, dock inte 100% bakom flötet. Tar en väldigt annorlunda line med min AJ här. Bra eller anus?

 

Texas Hold'em $2-$4 NL (real money), hand #651,628,250

Table Odlaris' HE, 29 Jul 2007 9:37 PM ET

 

Seat 3: DsaCT ($384.30 in chips)

Seat 8: Odlaris [ Jack of Diamonds,Ace of Diamonds ] ($315.30 in chips)

ANTES/BLINDS

DsaCT posts blind ($1), Odlaris posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

DsaCT bets $5, Odlaris bets $16, DsaCT calls $12.

 

FLOP [board cards 10 of Spades,2 of Spades,4 of Diamonds ]

Odlaris bets $25, DsaCT calls $25.

 

TURN [board cards 10 of Spades,2 of Spades,4 of Diamonds,Jack of Hearts ]

Odlaris checks, DsaCT bets $25, Odlaris calls $25.

 

RIVER [board cards 10 of Spades,2 of Spades,4 of Diamonds,Jack of Hearts,3 of Clubs ]

Odlaris checks, DsaCT bets $25, Odlaris bets $60

 

 

HAND 2

Helt readless, några åsikter om den här bluffen? Jag ser inte många händer i hans range som kan syna för showdown förutom den uppenbara sjuan och kanske ett klonkat ess (osannolikt, men det är en liten del av hans range). Händer vi får bort är ju alla PP, alla eventuella drag samt fyrorna - kanske även ett svagt ess. Bra eller donkish?

 

Texas Hold'em $2-$4 NL (real money), hand #652,112,882

Table Odlaris' HE, 29 Jul 2007 11:46 PM ET

 

Seat 2: panaxia ($253.60 in chips)

Seat 8: Odlaris [ 8 of Hearts,10 of Spades ] ($272.45 in chips)

ANTES/BLINDS

Odlaris posts blind ($1), panaxia posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Odlaris bets $7, panaxia calls $6.

 

FLOP [board cards 7 of Clubs,4 of Spades,7 of Hearts ]

panaxia checks, Odlaris bets $12, panaxia calls $12.

 

TURN [board cards 7 of Clubs,4 of Spades,7 of Hearts,Ace of Spades ]

panaxia checks, Odlaris bets $31, panaxia calls $31.

 

RIVER [board cards 7 of Clubs,4 of Spades,7 of Hearts,Ace of Spades,2 of Clubs ]

panaxia checks, Odlaris bets $66

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1

Helt klart en bra line. Men vad sätter du fi på för hand? Som jag ser det så skulle väll en tokaggro fi kunna ha klonkat TJ eller set här?! Vad gör du om du får mothugg?

 

Hand 2

Utan read föredrar jag nog att inte försöka bluffa för mycket över huvudtaget. Jag har svårt o se att fi viker de händerna du drog upp för lätt. Många gånger tror jag nästan du blir nedsynad med K hög här. Iofs så har jag inte alltför många händer på hu så jag är antagligen ute o cyklar :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön dagbok,,, GL!

 

Din signatur måste vara den bästa på pf. Var kommer det ifrån, eller r det dina egna ord?

 

Dags att börja grinda BP alltså så slipper man dega det själv =)

 

 

Nu ska vi se här. Jag är sjukt full, men ska försöka mig på att svara ändå. Kvällen blev helt pokerfri dessutom. BRA JOBB!

 

Anyway, min signatur är absolut inte skriven av mig, utan kommer från en extremt svårläst arkitel jag postade tidigare i dagboken. Dessurtom går det en liten svart nattfjäril eller nåt på min skärm-

 

 

Cab: Bestpoker är nöten. Trust me! Kommer inte att lämna sajten i första taget i alla fall. Raekbackförbudet och betsson fiskdrag gör nätverket mycket lättspelat och alla events + förmåner gör bp som det självklara valet i mina ögon. PM:a mig innan du signar för extra förmåner ;)

 

Pusshej och hoppas att riggen är med alla. Nu ska det sovas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar väldigt osmart att välja nätverk efter klient. Personligen tycker jag den är ok, inte bäst.
Om man blir tiltad på klienten så är det inte så roligt att spela. Jag har bara spelat lite på ongame och mitt intryck av klienten är att den är väldigt jobbig och påfrestande. Fast det kanske är en vanesak?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man blir tiltad på klienten så är det inte så roligt att spela. Jag har bara spelat lite på ongame och mitt intryck av klienten är att den är väldigt jobbig och påfrestande. Fast det kanske är en vanesak?

 

Jag hade också stora problem med ongames klient i början, och jag vet inte hur många gånger jag gjorde dåliga spel i ren frustration. När jag dock började spela på bestpoker fick jag nys om att dem höll på med en egen miniviewklient (innan ongame släppte en ful jävel för alla skins). Den här miniviewen är väldigt clean och ser ut som en lillebror till b2b-klienten. Ja, faktum är att den är otroligt lik b2b-klienten designmässigt. Det här är den enda klienten jag faktiskt kan spela med utan att tilta. För mig känns den vanliga klienten högljudd, plottrig och skrikig. Men det kanske bara är jag?

 

Tjena luap! Den här dagboken kommer definitivt följas.

Jag har också nyligen blivit dumpad av det jag vet var mitt livs kärlek. Antar att det inte är så mkt att göra åt saken, bara gå vidare till gå och inkassera ett brustet hjärta :roll:. Lycka till med lirandet!

 

 

Tack för alla lyckoönskningar! Riktigt jobbigt att höra om kärleksbekymmrena. Men men, man säger väl att tiden läker alla sår? Eller att tjejer kommer och tjejer går? Fan vet jag, men det känns verkligen inte lätt när det precis har tagit slut. Hojta till om du känner för att prata ut någon gång. Jag vet själv hur skönt det är att bara snacka med någon man inte känner överhuvudtaget bara för att få ut allt.

 

Jag vet att det verkligen låter som att jag har blivit dumpad, men så var inte riktigt fallet. Jag var den som blev sårad, och därför valde jag att gå min egen väg. Det handlade inte om otrohet eller så, men ändå ganska seriösa saker. I början ville hon ha tillbaka mig, och som vanligt lovade hon mig hela världens lycka och stora förändringar. Nu idag är det lite mer fram- och tillbaka dock. Ena dagen vill båda, andra dagen vill ingen. Båda älskar den andre otroligt mycket, men kan man få det att fungera igen? Kan man få tillbaka den där gnistan och 100% rena kärleken? Hur är det om 30 år?

 

Problemet med oss är att ingen är ett dugg konflikträdda, och vi grälar väldigt mycket. Ska vi försöka prata ut om något problem eller något som är jobbigt slutar det oftast med att vi smutskastar varandra och grälar. Tragiskt med sant.

 

 

När det kommer till pokern ska jag försöka hinna med i alla fall ett par händer idag. Efter lite ölande igår känner jag mig seg, men jag ska i alla fall göra mitt bästa.

 

Ha det,

/Kristoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där vad den sagan slut. Ikväll har jag träffat mitt ex Malin och allt har gått åt helvete..

 

Middagen var hur underbar som helst, ja hela dagen var fan helt underbar. Alla känslor kom tillbaka och jag kände verkligen att vi skulle kunna laga alltihop, att jag skulle kunna bli lycklig med henne igen. Sen förstördes allt, precis allt, igen. Över en jävla skitsak dessutom, en riktigt jävla skitsak. Orkar inte förklara allt här, men Malin tror i alla fall saker om mig som verkligen, verkligen inte är sanna. Och jag kan inte ensbevisa motsatsen...

 

Så nu sitter jag här och gråter i min jävla stol igen. Jag kan inte ens hålla tillbaka tårarna längre. Förut var jag en sådan som aldrig visade känslor för någon, nu är jag helt tvärtom. Ett fucking jävla vrak. Inte konstigt att pokern gick åt helvete förut. Nu kan jag i alla fall koppla loss spelet nästan helt från mitt känsloliv, men förut var jag kaos. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra åt mitt liv heller. Jag ville inte släppa henne, men jag har inget val nu verkar det som. Jag har haft så många chanser att laga oss, men inte vågat ta steget. Jag har inte vågat med risk för att bli sårad igen. Och nu står jag här, ensam och tragisk. Varför vågar man inte ta steget? Bättre att ta det och bli bränd istället för att undra hur det skulle ha varit hela livet? Varför är man en sån jävla feg och svag människa? Jag förstår verkligen inte... Steg ett kanske är att sluta tycka synd om sig själv som jag gör nu?

 

Men men, fuck it. Jag hittar säkert en annan väg till lycka. Jag vet att jag säkert kommer att träffa andra jättehärliga tjejer, men jag känner ingen attraktion till någon annan. Jag vill verkligen inte ha någon annan. Ingen alls. I mina ögon var hon verkligen perfekt, trots att hon var jävligt svår att ha och göra med. Hur ska man kunna komma över någon man verkligen älskar av hela sitt hjärta? Jag trodde att jag hade släppt henne under de här månaderna, men den här kvällen var för underbar. ALLT kom tillbaka. ALLT.

 

Fan, jag vet inte ens varför jag skriver det här. Jag vill typ bara få ut det. Få ut hela jävla skiten. Jag orkar varken må eller känna såhär, men jag antar att man inte kan göra något åt det. Någon som har något tips vad man kan göra ensam en sån här kväll ensam hemma?

 

 

Hoppas att ni har det bra allesammans

 

MVH,

Kristoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryck upp dig hörru. Hur kan du sitta och säga att hon är perfekt i dina ögon så som hon behandlat dig? Alla som har varit kära någon gång känner igen sig i det du säger. Klart som fan att kvinnan man tycker om är perfekt, annars hade man ju varit på andra hela tiden och aldrig hållt fingrarna i styr. Att du sen hänger kvar i dessa känslor trots att det varit såhär är säkerligen hoppet. Hoppet att allt ska kunna gå och bli bra igen. Blev det aldrig något ordentligt slut på det hela? För det är verkligen vad jag tror du behöver.

 

Du måste kunna släppa henne. Du märker ju vad allt det här gör med dig själv. Inget kommer bli bättre med en gång. Absolut inte, men sluta hoppas på det här Kristoffer. Kärlek går över.. Du måste bara ge det tid och sluta fylla på känsloförråden med kvällar som den här, för att sedan kastas tillbaka till ruta ett och börja om igen, och ibland ännu längre än så, vilket nästan verkar vara fallet idag.

 

Stå på dig. Det är inget fel med att må dåligt och "whina och bitcha" lite.(Utrycket som jag för övrigt helt har på skallen sen jag läste den fin-fina artikeln du postade här) Hur man tar hand om sig som sårad ungkarl vet jag att du fick tusentals tips om sist, så jag ska inte sitta och predika om det, men för guds skull. Vandra vidare nu. Hennes väg är INTE din.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad steget du pratar om är och exakt vad som hänt (även om jag i princip läst alla dina dagböcker och inläggen) men, antingen tar du tag i det inom snar framtid och försöker. Eller så måste du släppa helt, går inte att vela för länge för då kommer du fortsätta må skit...

 

Även om man måste få må skit ett tag när det tar slut.

(Do I make any sense?)

 

It's better to burn out than to fade away

 

fast lättare sagt än gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar!

 

Jag har suttit och tänkt en stund nu, och nu ska det faktiskt bli ändring. Från och med nu är det dags att ge upp. Det kommer aldrig kunna att bli vi igen, och det är bara att inse den bittra sanningen. Jag kan delvis säga att jag kan gå ur det här med huvudet högt också, vilket känns ganska bra. Anyway, nu är det över och jag ska fokusera på pokern till 100%

 

Får jag upp motivationen lite ska jag försöka att grinda en stund nu på natten för att försöka laga $550-backet sen dagens HU-session. HU-variansen kan vara riktigt intressant faktiskt. ALLA gånger vi var all in hade jag bäst hand men blev utdragen, vilket resulterade i det där backet. Inget att klaga över egentligen, det är tack vare variansen fiskarna stannar. Man får inte glömma det :roll:

 

 

Fuck em, nu ska jag tömma ongames $1/2!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vilken sjuk tilt. Skrev ett ruskigt långt svar, kom åt en knapp och hela inlägget försvann. Skrev om svaret och hann en bra bit längre, sen kom jag åt den förbannade knappen på den ovana musen här på kontoret och vips var allt borta igen. Jag tror jag tiltar sönder. Ska gå och hälla kaffe över någon arbetskamrat nu, nu ska blod spillas. Längesen jag var så här arg. Kallvatten nu!

 

Kanske knåpar ihop ett svar senare när jag lugnat mig, på en annan dator och med en annan mus:mad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...