Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kör o lämna sin pärla på verkstan för man ska få nya däck o de ska fixa en grej i panelen. Själv klart gör de inte de direkt utan man får en äcklig hyr bil.

Efter 3 mils resa i en liten illa luktande hyrbil som man pressat upp i 160 är man framme på jobb, själv klart lägger man inte i handbromsen då man är van att köra automate samt det är plan mark!

Efter 10 min på kontoret kommer chefen o fråga vems hyrbil det är?

jag:mm ja det e min?

bossen:ja den tydligen rullat in i en bil.

jag:utmärkt

går ut o kollar :rolleyes: ser inte hyrbilen på parkeringen, tittar lite längre fram..:shock:

3 parkeringsfickor längre fram ca 25 meter står den äckliga hyrbilen som rullat in en annan bil. FANTASTISKT!

O nu börjar de regna oxo, hoppas inte bilen rostar sönder eller nått..

äckliga bilhelvete..

Postad
Kör o lämna sin pärla på verkstan för man ska få nya däck o de ska fixa en grej i panelen. Själv klart gör de inte de direkt utan man får en äcklig hyr bil.

Efter 3 mils resa i en liten illa luktande hyrbil som man pressat upp i 160 är man framme på jobb, själv klart lägger man inte i handbromsen då man är van att köra automate samt det är plan mark!

Efter 10 min på kontoret kommer chefen o fråga vems hyrbil det är?

jag:mm ja det e min?

bossen:ja den tydligen rullat in i en bil.

jag:utmärkt

går ut o kollar :rolleyes: ser inte hyrbilen på parkeringen, tittar lite längre fram..:shock:

3 parkeringsfickor längre fram ca 25 meter står den äckliga hyrbilen som rullat in en annan bil. FANTASTISKT!

O nu börjar de regna oxo, hoppas inte bilen rostar sönder eller nått..

äckliga bilhelvete..

hah, äckliga äckliga. Hoppas det löser sig! Ingen skön start på dagen dock.

Postad
Ja som tur var hände inget, man blir ju lite orolig när bil helvetet rullat 25 meter. Hoppas bilen överlever resan tillbaka.:shock:

Hmm, fortsätter du tro att det är bilens fel hur den beter sig så kan ju vad som helst hända, har du körkort? 8-) Vad som borde oroa chefen mer är hur det står till med din särskrivning...

Postad

Glömde även jag att lägga i växel, handbroms på min gamla Jetta en gång. När jag kom ut hittade jag den tvärs över gatan i ett buskage. Jävligt pinsamt. Framförallt tyckte även jag att bilen var äcklig. Det gick dock över efter ett litet tag. Sen älskade jag bilen igen.

//P

Postad
själv klart lägger man inte i handbromsen då man är van att köra automate samt det är plan mark!

Menar du att du lägger i Neutral på din automatväxlade bil när du parkerar?

Då rullar väl den också?

Postad
i-lands problem..det är du som är äcklig..synd du inte fick en cykel eller trehjuling istället

FYP

Standard otrevliga PF-inlägg.

Jag tyckte iaf detta var en jävligt underhållande historia :lol:

Postad

Blev lite roligare på luchen då jag skulle lämna den bärbara datorn i bilen.

Låser, går några meter sen vänder. Tänker bäst kolla så det är låst.. självklart funkar inte låset på en av dörrarna! Känns som rätt standard.

Verkstadskillen ringer en timme senare o säger bilen e klar, men de har hittat en buckla på en fälg. Så ska få en hyrbil i en vecka sen! Hur ska de sluta :mrgreen:

Var snabb o säga jag skulle ha en bättre bil än den jag fick idag iallafall.

Får en v50 nu iallafall...

Postad
Glömde även jag att lägga i växel, handbroms på min gamla Jetta en gång. När jag kom ut hittade jag den tvärs över gatan i ett buskage. Jävligt pinsamt. Framförallt tyckte även jag att bilen var äcklig. Det gick dock över efter ett litet tag. Sen älskade jag bilen igen.

//P

Ofta blir man kär i sunkiga gamla bilar! Körde en gamal mitsubishi lancer innan, man blir ju lätt förälskad i de sunkiga sätena och den inbitna weed doften!

Sen behöver man ju inte bry sig så jävla mycke om bilen heller.

Saknar min gamla pärla, får gå o hälsa på den idagarna.. en kompis kör runt me den nu o misshandlar den:cry:

Postad
Men varför la du då in N på hyrbilen?

:-)

Manuelbil...

Ja du.. brukar inte skada om marken e plan..

Tydligen räckte de med kraftig blåst för hyrbilen skulle blåsa iväg haha

Min förra bil behövde jag aldrig lägga i nån broms, så jävla äcklig hyrbil var de!