bearbeer Postad 26 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2007 Jag hade planerat movet ett tag, sen att jag plockade upp just den sämsta möjliga starthanden var bara en slump. Haha. Och så skriver du det klassiska "I'll show" i chatten, som nästan bara folk gör om de är tomma. Varför jag skrev "i'll show" antyder i normala fall en bluff, fast i detta fall på bubblan tänkte jag att det skulle betyda typ "jag har KK, syna inte med AK/QQ/JJ och dra ut, jag tar hellre potten som den är" Jo vid närmare eftertanke är det nog ett ev- men ganska marginellt då jag anser att jag får syn typ 1 gång på 10 (inte ens det kanske) , AA KK QQ är 1.4% av alla starthänder, om han nu raisar med any two får jag syn 1.4 gånger av 100 (iofs har jag 2 efter mig), men om man skulle räkna bort dom så om man nu får syn 1.4 gånger av hundra kan det till och med vara ett plusspel. En intressant fråga är ju om jag kommer göra om movet? Njaaa, isåfall ska många variabler stämma. Men man måste ju experimentera i sitt spel lite då och då. Citera
edsf Postad 26 Juli , 2007 Rapport Postad 26 Juli , 2007 Nån form av beräkning bjuder du inte på? Jag vet inte hur man räknar med alla saker man måste ta i beaktning, men 400 är givetvis alldeles för lågt. Jo vid närmare eftertanke är det nog ett ev- men ganska marginellt då jag anser att jag får syn typ 1 gång på 10 (inte ens det kanske) Om du får syn en gång på tio är det stort EV+. Du får syn mycket oftare än så. Citera
Gäst Postad 27 Juli , 2007 Rapport Postad 27 Juli , 2007 Du kan inte räkna med att Fi bara synar med QQ+, det är jävligt tight. Citera
Recommended Posts