Gå till innehåll

NL1000 HU TT i BB vs Agressiv Spelare


Recommended Posts

Har suttit och väntat på HU ett tag, varvid en för mig helt ny spelare sätter sig.

 

När det har gått 5 händer har jag endera foldat på sb eller foldat mot hans raisar.

 

Stackarna ligger på 100 bbs.

 

6e handen plockar jag upp TT på BB...

 

SB Raises 30

HERO Raises 90

SB Raises 300

HERO???

 

HERO Calls

Pot ~600

 

Flop KsJdJh

HERO Checks

SB Bets 240

HERO??

 

Tankar om den? Alla gator är intressanta.

 

Cheers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synen pf e kall om du ska folda sen tycker jag (förutom om A floppar då), kommer ju allt som oftast floppa nåt överkort. TT headsup e så stark att du kan lika gärna ställa pf, du får syn av sämre händer troligtvis o de flesta coinflippshänderna (dock kan säkert många folda QJ som du givetvis gärna får bort).

 

Som spelet blev dock är det ju bara o ställa med ett snett leende, floppen e ju ändå hyfsad med parat bräde. Fi får ju ändå antas är en tomte om du inte känner till honom (antar att du spelar i vanliga fall), de flesta som tar ett skott på såpass låga nivåer är ju de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synen pf e kall om du ska folda sen tycker jag (förutom om A floppar då), kommer ju allt som oftast floppa nåt överkort. TT headsup e så stark att du kan lika gärna ställa pf, du får syn av sämre händer troligtvis o de flesta coinflippshänderna (dock kan säkert många folda QJ som du givetvis gärna får bort).

 

Som spelet blev dock är det ju bara o ställa med ett snett leende, floppen e ju ändå hyfsad med parat bräde. Fi får ju ändå antas är en tomte om du inte känner till honom (antar att du spelar i vanliga fall), de flesta som tar ett skott på såpass låga nivåer är ju de.

 

Du tror att FI foldar med halva stacken inne om jag räknar det rätt?

Det känns som att FI har AK och kommer definivt inte folda isf.

Varför ska man ställa här för, okej att pre kanske är lite kallt att endast syna pre men som handen är spelad så visar han enorm styrka pre och nu fortsätter betta ut starkt så lär han väl syna en all in?

Är floppen hyffsad? Floppen är två överkort och parat bräde och väldigt troligt att Fi träffat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synen pf e kall om du ska folda sen tycker jag (förutom om A floppar då), kommer ju allt som oftast floppa nåt överkort. TT headsup e så stark att du kan lika gärna ställa pf, du får syn av sämre händer troligtvis o de flesta coinflippshänderna (dock kan säkert många folda QJ som du givetvis gärna får bort).

 

Som spelet blev dock är det ju bara o ställa med ett snett leende, floppen e ju ändå hyfsad med parat bräde. Fi får ju ändå antas är en tomte om du inte känner till honom (antar att du spelar i vanliga fall), de flesta som tar ett skott på såpass låga nivåer är ju de.

 

Lite sick att ställa floppen, funkar knappast som en bluff och VB är kanske lite väl optimistiskt.

 

Jag tycker vi synar och kollar vad som händer på turn. Blir dock lite knepigt om han ställer turn. Nackdelen är att vi ger bort lite värde men ligger vi före så har han troligen inte mer än 2-4 outs ändå så det är inte hela världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sick att ställa floppen, funkar knappast som en bluff och VB är kanske lite väl optimistiskt.

 

Jag tycker vi synar och kollar vad som händer på turn. Blir dock lite knepigt om han ställer turn. Nackdelen är att vi ger bort lite värde men ligger vi före så har han troligen inte mer än 2-4 outs ändå så det är inte hela världen.

Jag hade tryckt pre. Annars som ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar med vilka händer han mesbettar till 30 pre, för att sedan köra så hårt med? De här är förklädd luft ofta tycker jag... Känns mest som att han vill köra över mig i början av HU sessionen.

 

Än så länge ingen som förespråkar en push? I rent värdesyfte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sick att ställa floppen, funkar knappast som en bluff och VB är kanske lite väl optimistiskt.

 

Jag tycker vi synar och kollar vad som händer på turn. Blir dock lite knepigt om han ställer turn. Nackdelen är att vi ger bort lite värde men ligger vi före så har han troligen inte mer än 2-4 outs ändå så det är inte hela världen.

 

 

Va dillar du om? ingen bluff, givetvis måste man tro att man leder här. Att VB e optimisktiskt håller jag ej med om. Allt som oftast är man tiltad vid headsup o tar syn med alla drag alla par o förmodligen de flesta A. Tycker de är bättre o ställa än syna pga att kommer synen finns d risk att han anar ugglor i mossor o hinner sansa sig tillräckligt på turn för o hitta folden tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det bara jag som tycker att man kan spela precis så FI gör med ett lägre PP än 10/10. Först höja och även återhöja för att ta potten direkt när den blivit lite större då man kanske inte vill spela postflop i sånt läge.

 

Annars a/k skulle väll kunna beta så defensivt för att se om du har en J?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...