Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är jag supertrög eller borde inte vi splitta potten i detta läge? Jag har ju en kvalificerad low?

PokerStars 2/4 Omaha/8 (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is SB with Qclub.gif, Aspade.gif, Jdiamond.gif, 5heart.gif.

1 fold, MP calls, 1 fold, Hero completes, BB checks.

Flop: (3 SB) 8diamond.gif, 7spade.gif, 2heart.gif(3 players)

Hero checks, BB checks, MP checks.

Turn: (1.50 BB) 5club.gif(3 players)

Hero checks, BB checks, MP checks.

River: (1.50 BB) 9diamond.gif(3 players)

Hero checks, BB checks, MP bets, Hero calls, BB folds.

Final Pot: 3.50 BB

Results in white below:

MP has Kh 6s Kd 3s (Low: 7, 6, 5, 3, 2 | High: straight, nine high).

Hero has Qc As Jd 5h (Low: 8, 7, 5, 2, A | High: one pair, fives).

Outcome: MP wins 3.50 BB.

Postad
Men jag använder ju A5 ifrån min egen hand och tar 872 ifrån bordet vilket gör en 8752A-low?

Jo, men han har ju 7 låg. Ditt fel kanske är att du räknar nerifrån, alltså att du har A låg? Det är fel. Du har en åtta som det högsta kortet i din låga hand, han har en sjua som sitt högsta kort i den låga handen. Därför vinner han.

Men som någon sa, ytterst märkligt att han vinner högdelen på stege, det är helt omöjligt, han har ingen stege. För att få det måste han ju ta fyra kort från bordet.

Postad
Jo, men han har ju 7 låg. Ditt fel kanske är att du räknar nerifrån, alltså att du har A låg? Det är fel. Du har en åtta som det högsta kortet i din låga hand, han har en sjua som sitt högsta kort i den låga handen. Därför vinner han.

Men som någon sa, ytterst märkligt att han vinner högdelen på stege, det är helt omöjligt, han har ingen stege. För att få det måste han ju ta fyra kort från bordet.

Det är verkligen konstigt. Som jag förstår det har han K-K-6-3 på handen?

Postad
Jo, men 76532 är en lägre hand. Läs det som om det var ett tal, 87521 är ju ett större tal.

Asså? Jag trodde det var nerifrån och upp istället för tvärtom. Isåfall är det ju logiskt :D.

Näää HH-convertern är det inte fel på. Jag kollade i PT också och den läser samma sak.