El Helado Patata Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Är jag supertrög eller borde inte vi splitta potten i detta läge? Jag har ju en kvalificerad low? PokerStars 2/4 Omaha/8 (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is SB with Q, A, J, 5. 1 fold, MP calls, 1 fold, Hero completes, BB checks. Flop: (3 SB) 8, 7, 2(3 players) Hero checks, BB checks, MP checks. Turn: (1.50 BB) 5(3 players) Hero checks, BB checks, MP checks. River: (1.50 BB) 9(3 players) Hero checks, BB checks, MP bets, Hero calls, BB folds. Final Pot: 3.50 BB Results in white below: MP has Kh 6s Kd 3s (Low: 7, 6, 5, 3, 2 | High: straight, nine high). Hero has Qc As Jd 5h (Low: 8, 7, 5, 2, A | High: one pair, fives). Outcome: MP wins 3.50 BB. Citera
dr_kvist Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Eftersom du har femman i din hand kan du inte använda den på bordet (eftersom du då har par). Fi har bättre låg än dig, 7 hög mot din 8 hög. Citera
tamtaram Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Är det inte mer märkligt att MP får en straight 9-5? Han borde väl istället vinna med KK? Citera
El Helado Patata Postad 21 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2007 Eftersom du har femman i din hand kan du inte använda den på bordet (eftersom du då har par). Fi har bättre låg än dig, 7 hög mot din 8 hög. Men jag använder ju A5 ifrån min egen hand och tar 872 ifrån bordet vilket gör en 8752A-low? Citera
Loveless Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Jo, men 76532 är en lägre hand. Läs det som om det var ett tal, 87521 är ju ett större tal. Citera
ZaphodB Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Men jag använder ju A5 ifrån min egen hand och tar 872 ifrån bordet vilket gör en 8752A-low? Jo, men han har ju 7 låg. Ditt fel kanske är att du räknar nerifrån, alltså att du har A låg? Det är fel. Du har en åtta som det högsta kortet i din låga hand, han har en sjua som sitt högsta kort i den låga handen. Därför vinner han. Men som någon sa, ytterst märkligt att han vinner högdelen på stege, det är helt omöjligt, han har ingen stege. För att få det måste han ju ta fyra kort från bordet. Citera
Rebonius Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Jo, men han har ju 7 låg. Ditt fel kanske är att du räknar nerifrån, alltså att du har A låg? Det är fel. Du har en åtta som det högsta kortet i din låga hand, han har en sjua som sitt högsta kort i den låga handen. Därför vinner han. Men som någon sa, ytterst märkligt att han vinner högdelen på stege, det är helt omöjligt, han har ingen stege. För att få det måste han ju ta fyra kort från bordet. Det är verkligen konstigt. Som jag förstår det har han K-K-6-3 på handen? Citera
Ekenstar Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Är det inte mer märkligt att MP får en straight 9-5? Han borde väl istället vinna med KK? Gissar på att det är konverteraren som är kass och gjord för texas från början. Citera
El Helado Patata Postad 21 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2007 Jo, men 76532 är en lägre hand. Läs det som om det var ett tal, 87521 är ju ett större tal. Asså? Jag trodde det var nerifrån och upp istället för tvärtom. Isåfall är det ju logiskt . Näää HH-convertern är det inte fel på. Jag kollade i PT också och den läser samma sak. Citera
gdaily Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Plocka fram HH utan att köra den i en konverter.. Citera
Recommended Posts