Gå till innehåll

Gå ner en nivå?


Dahl

Recommended Posts

Spelar just nu 1/2 på SvS. Började för lite drygt en och en halv vecka sedan med 0.5/1. Gick från 160 till 1100 på fem dagar så gick upp ett snäpp. Nu går det inte alls lika bra, ligger ungefär på samma belopp, kanske lite mindre än det som jag hade när jag började på 1/2.

Nu till frågan, bör jag gå ner igen eller hålla mig kvar för att komma in i den nya nivån och ta lite förluster i början, och förhoppningsvis förbättre mitt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är särskilt stor skillnad på nivåerna.

Klarar du av att spela samma spel på den högre nivån som på den lägre? Insatserna blir ju högre och kanske är de för höga för att du ska kunna spela ditt A-game?

Med din bankrulle på 1100 kr skulle jag råda dig att fortsätta på 0.5/1 ett tag till. Det viktigaste är dock att du är bekväm på den nivån du spelar, ingen idé att gå upp i nivå bara för sakens skull, dock kan det ju ta lite tid innan man vänjer sig vid insatserna på den nya nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är särskilt stor skillnad på nivåerna.

Klarar du av att spela samma spel på den högre nivån som på den lägre? Insatserna blir ju högre och kanske är de för höga för att du ska kunna spela ditt A-game?

Med din bankrulle på 1100 kr skulle jag råda dig att fortsätta på 0.5/1 ett tag till. Det viktigaste är dock att du är bekväm på den nivån du spelar, ingen idé att gå upp i nivå bara för sakens skull, dock kan det ju ta lite tid innan man vänjer sig vid insatserna på den nya nivån.

 

 

Ja det är just det där med bankrullen som jag är osäker på. Kanske bättre att gå ner och bygga upp lite istället.

Kanske ny tråd vore lämpligare men passar på här. Bör man ändra sitt spel mycket när man går upp till 1/2. Kan inte vara speciellt stor skillnad va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela efter rullen du har på sajten annars är det större risk att man tiltar då man mentalt blir pressad och ser rullen krympa allteftersom, ge det ett tag på 0,50/1,00 SEK och gå upp när du känner dig redo mentalt.

 

Sen hur många bord spelar du på 0,50/1,00 resp 1/2 SEK?

 

Har lirat på 0,50/1,00, och blev tiltad titt som tätt då det är riktigt usla spelare som man blev utdragen hand efter hand, då man inte riktigt får någon som helst pejl på deras spel,

 

Spelar 1/2 SEK nu (och har rulle för det), och anser att spelet är bättre generellt, lite mer poker om man säger så och ingen lottodragning på samma sätt känns det som.

 

Har dock ej spelat där länge så det är nog svårt att göra en korrekt utvärdering dock.

 

GL anyhow, oavsett vilken nivå du spelar på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat på 0,50/1,00, och blev tiltad titt som tätt då det är riktigt usla spelare som man blev utdragen hand efter hand, då man inte riktigt får någon som helst pejl på deras spel,

 

Spelar 1/2 SEK nu (och har rulle för det), och anser att spelet är bättre generellt, lite mer poker om man säger så och ingen lottodragning på samma sätt känns det som.

 

 

jag tycker den lilla lilla skillnaden i spelskicklighet gör 05/1 jättemkt lättare att slå, nästan alla på båda nivåerna är lika lätta att läsa, så iom att 05/1 är mer lotto o tomtespel så är det ju bara att hitta varje spelares svaghet o sen hugga där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela efter rullen du har på sajten annars är det större risk att man tiltar då man mentalt blir pressad och ser rullen krympa allteftersom, ge det ett tag på 0,50/1,00 SEK och gå upp när du känner dig redo mentalt.

 

Sen hur många bord spelar du på 0,50/1,00 resp 1/2 SEK?

 

Har lirat på 0,50/1,00, och blev tiltad titt som tätt då det är riktigt usla spelare som man blev utdragen hand efter hand, då man inte riktigt får någon som helst pejl på deras spel,

 

Spelar 1/2 SEK nu (och har rulle för det), och anser att spelet är bättre generellt, lite mer poker om man säger så och ingen lottodragning på samma sätt känns det som.

 

Har dock ej spelat där länge så det är nog svårt att göra en korrekt utvärdering dock.

 

GL anyhow, oavsett vilken nivå du spelar på!

 

Spelar två bord på båda nivåer. Men ska gå ner på 0.5/1 nu. Kanske lägger till ytterligare ett bord där. Hur många bord spelar ni på den nivån?

Detsamma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja

 

När jag klättrat i nivåer har jag alltid testat ett bord och behållt resten på den lägre nivån. Då kan man vänja sig vid motståndet, kan ta en förlust och fortsätta dra in stålars på den lägre nivån tills man är bekväm på den högre nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...