Gå till innehåll

NL100 - färgdrag och par mot en stort bet på turn


Recommended Posts

Seat 2: Muahahaha ($185.45 in chips)

Seat 3: kostos ($103.85 in chips)

Seat 4: osirisdd ($96.50 in chips)

Seat 5: Snowman13 ($12.55 in chips)

Seat 6: pokerperr ($99.20 in chips)

pokerperr: posts small blind $0.50

Master0so: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to pokerperr Ace of Spades6 of Spades

Muahahaha: folds

kostos: folds

osirisdd: folds

Snowman13: folds

pokerperr: raises to $3

Master0so: calls $2

----- FLOP ----- 10 of Clubs9 of Spades3 of Spades

pokerperr: bets $5

Master0so: raises to $13

pokerperr: calls $8

----- TURN ----- 10 of Clubs9 of Spades 3 of Spades6 of Diamonds

pokerperr: checks

Master0so: bets $22

pokerperr:

 

 

 

Vad finns det för alternativ här? Betar Fi för mycket för att det kan vara lönt att syna/ställa eller e det bara kast som gäller..?

 

Har inga större reads på Fi, men han verkar inte vara en fisk utan average-->

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade haft väldigt svårt att lägga här. Syn känns dock kallt, speciellt eftersom du inte har position.

 

Jag tycker det känns som om han helst av allt vill ta hem potten med sin bet så jag hade förmodligen tryckt till ganska rejält. ca $60. Ställar han efter det måste du ju naturligtvis syna med nötflushdraget. Eller?

 

Så hade nog i alla fall jag gjort. Förutsatt att han också har ett fullt inköp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att få rätt odds för en syn måste vi enligt mina fiskiga beräkningar få in en syn på ett 24$ bet vid träff på river. detta kombinerat med chanserna att han också har ett färgdrag som gör att vi alternativt tömmer honom eller att det blir checkcheck och vi vinner på sexan. och att han har tvåpar och vi får bättre tvåpar. förvisso kan ju han sitta på set men man kan ju heller i min mening inte gå omkring och vara rädd för set hela dagarna.

 

jag skulle syna och utvärdera river. (detta är baserat på att fi skulle ha 150$)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi ska vara bra jävla passiv om jag bara ska syna raisen med nötfärgsdrag och ett överkort på flop i ett blindskrig. Och höj mer preflop från sb, nu ger du BB superodds och du är ur position.

 

Skulle vi kunna höja Fi i så fall? Vad jag kommer ihåg var han inte superpassiv iaf. Är raise/syn standard på floppen enligt er? Nu kom ju 6:an som gjorde allt krångligt ...:-D . Funderade starkt på att raisa floppen..En checkraise på turn var också nära, men jag foldade turn....rätt eller fel? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter du nötgrindar så känns spelet standard, dock höjj mer pre. 4x BB +1BB per limpare brukar man säga.

 

på turn så känns det som en syn är ganska safe, förbättrar du handen set, 2par eller färg så spela vidare på river annars fold.

 

EDIT: att folda är dock inte fel heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nog tror jag han kan slänga en tia utan problem om vi trycker in degen med en checkraise på turn.. Han kan nog slänga det mesta i så fall eftersom vi visar ordentligt med styrka med det spelet. Tror inte han synar med mycket mer än stege och set som slår oss. Sen kan han ju mycket väl syna med nått combodrag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...