kilsmo Postad 19 Juli , 2007 Rapport Postad 19 Juli , 2007 Kanske den här spelformen skulle må bra av att ha ett fast antal händer per nivå. Citera
eurythmech Postad 19 Juli , 2007 Rapport Postad 19 Juli , 2007 Mm, det vore ju tråkigt om motståndarna missade det. Allvarligt, det går ju inte ens att med säkerhet veta om en viss hand är den sista så länge inte tiden hunnit gå ut. I såna fall känns reglerna mkt diffusa, jag hade fått för mig att när klockan slår 15:00 kommer en hand till delas ut efter den som pågår. Det känns ju sjukt annars att det kan stallas i en minut sista handen liksom. kilsmo: poäng. Citera
Baver Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 Läste på deras hemsida (tror jag ) att man snart kommer att kunna köra även 30-, 45- och 60 min Hellkat sngs, dvs mindre lotto och "mer likt" en vanlig sng. Citera
Baver Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 Körde precis en $3 Hellkat och med 2 minuter kvar hade 8 pers lyckats åka ut så vi var 2 kvar. Jag ledde ganska mkt så satt å steke å folda blinds så att jag skulle komma först Sedan när prislistan kom upp visade den att jag fick $12 och 2an $7,2, alltså en summa på $19,2. Frågan är då, vem fick 3:e pristagarens pengar? Tar PP pengarna eftersom det inte var 3 pers kvar efter att sista handen utspelats? Borde ju vara rimligare att dom delades upp mellan 1an och 2an Citera
eurythmech Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 Vafan? Har du nåt slags...ehm, bevis? Citera
Baver Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 Vafan?Har du nåt slags...ehm, bevis? Ehm ska kika om jag hittar något "HH" över prislistan ngnstans på party. Går ju att få Tourney results skickade till sin mail lr vad det nu är men av vana från vanliga sngs tryckte man "nej" utan att tänka efter EDIT: enda jag hittade var Handhistoryn från sista handen där vi är 2 kvar. Ngn som har vart med om samma sak, eller om ni upplever samma scenario som jag gjorde kan ni väl kolla om det också bara är 2 namn i prislistan man får upp efter sng:ens slut. Citera
Fnii! Grrp! Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 Körde precis en $3 Hellkat och med 2 minuter kvar hade 8 pers lyckats åka ut så vi var 2 kvar. Jag ledde ganska mkt så satt å steke å folda blinds så att jag skulle komma först Sedan när prislistan kom upp visade den att jag fick $12 och 2an $7,2, alltså en summa på $19,2. Frågan är då, vem fick 3:e pristagarens pengar? Tar PP pengarna eftersom det inte var 3 pers kvar efter att sista handen utspelats? Vad jobbigt då om man slår ut alla innan tiden är slut. Då vinner man ingenting. Jobbigt läge det kan bli, heads up med 90% av markerna och tvingas lägga sig med AA. Motståndaren skulle kunna pusha varenda hand tills han tagit ledningen. (ja, jag skojar) Citera
jaroiten Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 Jobbigt läge det kan bli, heads up med 90% av markerna och tvingas lägga sig med AA. Det är ändå en stekfold. Citera
folder Postad 20 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2007 Körde precis en $3 Hellkat och med 2 minuter kvar hade 8 pers lyckats åka ut så vi var 2 kvar. Jag ledde ganska mkt så satt å steke å folda blinds så att jag skulle komma först Sedan när prislistan kom upp visade den att jag fick $12 och 2an $7,2, alltså en summa på $19,2. Frågan är då, vem fick 3:e pristagarens pengar? Tar PP pengarna eftersom det inte var 3 pers kvar efter att sista handen utspelats? Borde ju vara rimligare att dom delades upp mellan 1an och 2an Tror nog att han som åkte ut som nummer 3 fick pengarna direkt precis som i vanliga turrar. Citera
Recommended Posts