gdaily Postad 20 Juli , 2007 Rapport Share Postad 20 Juli , 2007 Ursprungligen postat av NHTY Borde de inte vara väldigt lätt o vinna över en bot? pröva och se? Problemet är oftast inte att ministacksbotten som den här är svår att besegra. Den är som sagt lätt att exploatera om man bara är ute efter att hugga ner på den (bara att minirejsa som sagt). Men hur effektivt är det att minirejsa om det sitter en bot och åtta normala spelare + du vid bordet: din minirejstaktik kostar dig bra mycket mer mot de normala spelarna än du får in mot botten i form av blindar. Alltså så måste du spela riktig poker mot de övriga spelarna och det är då som botten får sitt värde. Men som sagt, om vi fixar fram ett antal antibottar mot just den här botten, då är det en enkel match att besegra honom just som det är nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 20 Juli , 2007 Rapport Share Postad 20 Juli , 2007 Borde de inte vara väldigt lätt o vinna över en bot? Inte om du inte vill ge bort för mkt värde mot de andra runt bordet som är fullstackade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 20 Juli , 2007 Rapport Share Postad 20 Juli , 2007 Det finns stora probs med all skit därute. Själv vet jag polare som har msn kontakt med folk i de innersta rummen på "vissa" nätverk. Information om den andres hålkort ges på provision. (självklart har jag frågat om att få deltaga!!, "det får inte bli för stort" blev svaret) Du får gärna utveckla kring det här. Ja, gör gärna det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 20 Juli , 2007 Rapport Share Postad 20 Juli , 2007 Det finns stora probs med all skit därute. Själv vet jag polare som har msn kontakt med folk i de innersta rummen på "vissa" nätverk. Information om den andres hålkort ges på provision. (självklart har jag frågat om att få deltaga!!, "det får inte bli för stort" blev svaret) Riktigt vidrigt om det är sant vilket jag har vädligt svårt att tro att det är.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zarec Postad 20 Juli , 2007 Rapport Share Postad 20 Juli , 2007 Railar canichewua just nu på bordet "Papercut" på prima. Som är SH NLT. Han sitter shortstacked ($50 / 500) och blöder bort sina pengar. Är det inte bättre att reloada hela tiden om man ändå skall spela all-in poker? Eller har jag fel? EDIT: Han blödde ned till 35, gick sedan AI med AKo, träffade A, dubblade upp å lämnade Men han chattade under tiden. Några exempel: "Do you trust 2+2 forum" "all other ppl are morons" Nåja, wd Heltok! Detta blir intressant att följa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 20 Juli , 2007 Rapport Share Postad 20 Juli , 2007 Han sitter shortstacked ($50 / 500) och blöder bort sina pengar. Är det inte bättre att reloada hela tiden om man ändå skall spela all-in poker? Eller har jag fel?Japp, du har fel. Vet inte riktigt vad som är bästa stackstorlek för pushbot, men det är ju troligen inte 10bb utan något i stil med 4-7bb. Eftersom man ändå inte har någon chans att få någon att vika med omslag när man har 10bb, så är det bättre med en mindre stack så man kan ställa oftare. Dessutom så kan man openpusha med mkt färre händer med 10bb än exempelvis 5bb, av tämeligen uppenbara skäl. Möjligen kan den bästa stackstorleken vara 6bb så att man kan pusha mot en 3bb-öppning och samtidigt återöppna betandet så att pfr kan 4-beta om det blir några kallsynare. Samtidigt som man kan openpusha rejält med händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
utdragen Postad 20 Juli , 2007 Rapport Share Postad 20 Juli , 2007 Deilor har en blogg han inte skrivit på sen i maj. http://deilor.blogspot.com/ Där står att han på 45 000 händer hade $4300 i rake och gick +$300 på NL200. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zarec Postad 20 Juli , 2007 Rapport Share Postad 20 Juli , 2007 Japp, du har fel. Vet inte riktigt vad som är bästa stackstorlek för pushbot, men det är ju troligen inte 10bb utan något i stil med 4-7bb. Eftersom man ändå inte har någon chans att få någon att vika med omslag när man har 10bb, så är det bättre med en mindre stack så man kan ställa oftare. Dessutom så kan man openpusha med mkt färre händer med 10bb än exempelvis 5bb, av tämeligen uppenbara skäl. Möjligen kan den bästa stackstorleken vara 6bb så att man kan pusha mot en 3bb-öppning och samtidigt återöppna betandet så att pfr kan 4-beta om det blir några kallsynare. Samtidigt som man kan openpusha rejält med händer. Aha! okej. När jag railade honom så hamnade han ned från 50 till 35 innan han pushade och dubblade, fine, han tjänade $20 och gick ut. Nästa bord köpte han in för $150 (tror det var 10-20). blödde ned till 0 (snodde blinds ett par gånger) och reloadade $200. Frågan är om det ens är vinnande att spela som han gör? (vilket jag antar att det måste vara, för annars vore det ju ingen mening å ha en bot som gör det ). Min ursprungliga tanke var att man skulle reloada till minimiinköp så att när man gick all in så tog man ikapp förlusten och inte bara gick +-0 (för att man blödit ned sig till halva). ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 20 Juli , 2007 Rapport Share Postad 20 Juli , 2007 Frågan är om det ens är vinnande att spela som han gör? (vilket jag antar att det måste vara, för annars vore det ju ingen mening å ha en bot som gör det ).Alltså, oavsett om han har en bot eller ej så var ju säkert det där en människa. Iom chattandet och uppmärksamheten på 2+2, som han vet om, så går det ju inte att fortsätta botta som vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XaaL Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2007 Hade lagt märke till en massa spelare med namnet "noiq344****" på iPoker nätverket och kollade i PT basen. Såhär många olika spelare finns det som heter noiq344**** Har inte alls tillräckligt med händer för att se något.. Fast om det var botar så är man väl inte så dum att man ger de samma namn? Kanske ett kompis gäng eller nåt? Tykcer iaf det är lite skumt BTW alla har jag sett på NL400 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2007 Hade lagt märke till en massa spelare med namnet "noiq344****" på iPoker nätverket och kollade i PT basen.Såhär många olika spelare finns det som heter noiq344**** Har inte alls tillräckligt med händer för att se något.. Fast om det var botar så är man väl inte så dum att man ger de samma namn? Kanske ett kompis gäng eller nåt? Tykcer iaf det är lite skumt BTW alla har jag sett på NL400 Folk som hade ett upptagen namn när de flyttade från tain och inte bytte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2007 ebisumaru hann före Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aglo Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2007 Väldigt välskrivet och intressant inlägg på 2+2, heltok! Well done. Finns det inget sätt för oss, som ett helt forum, att sätta press på pokerbolagen? Det verkar ju inte som att de vill göra någonting åt det för att slippa dålig publicitet. Dilemmat är iofs att vi som pokerspelare inte heller vill smutskasta pokerindustrin och därmed sänka värdet, men bottarna måste ju bort! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2007 Ge er nu för fan. Satt och railade en kille för några dar sen. Deilor satt på flera av hans bord. En av händerna pushade han 82s mot 77 med absolut noll fold equity. I en annan hade han dubblat upp till 570$ höjde till 80 på knappen och folda mot en shortstacks all-in, 120$ till. Vem fan programmerar in sånt? Är det inte helt hjärndött spel så är det iaf mycket svagt. Däremot är det säkert samma kille som sitter med åtskilliga konton med olika nicks för att kunna logga in med ett annat när han dubblat upp, vilket definitivt inte är tillåtet på prima. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
billnet Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2007 Folk som hade ett upptagen namn när de flyttade från tain och inte bytte. Kul att sajten döper en till "no iq" när man inte orkar byta sitt nick En av händerna pushade han 82s mot 77 med absolut noll fold equity. I en annan hade han dubblat upp till 570$ höjde till 80 på knappen och folda mot en shortstacks all-in, 120$ till. Vem fan programmerar in sånt? Just det där borde väl isåfall tyda på att det ÄR en bot. Inget man programmerar in, utan snarare något man missar att hantera i koden. Bottens default-action torde väl vara FOLD, och har man då en bugg i programmet kan den ju hamna där fast den absolut inte borde det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2007 Just det där borde väl isåfall tyda på att det ÄR en bot. Inget man programmerar in, utan snarare något man missar att hantera i koden. Bottens default-action torde väl vara FOLD, och har man då en bugg i programmet kan den ju hamna där fast den absolut inte borde det. Snarare typiskt kukspel från en av de vanliga idioterna som inte kan folda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2007 Kul att sajten döper en till "no iq" när man inte orkar byta sitt nick kanske för att sajten ifråga heter NoIQ , fick att likadant förslag vid övergången till iPOker-nätverket Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PsychicIor Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2007 Snarare typiskt kukspel från en av de vanliga idioterna som inte kan folda. ......läste fel....... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BillyBobs Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2007 Helt sjukt att inte fler tar saken på allvar. Saken är nog den att många tror att det är för high tech att programmera bottar.... e man outbildad och inte ens kan få nya dvd spelaren att interagera korrekt med nya teven o digitalboxen, så skulle inte jag heller tro att det gick. "För inte kan det finnas smartare människor än mig. Det är fel på manualen" bläh hur jobbigt e det inte med ointelligenta människor (urspårning från ämnet). Det finns stora probs med all skit därute. Själv vet jag polare som har msn kontakt med folk i de innersta rummen på "vissa" nätverk. Information om den andres hålkort ges på provision. (självklart har jag frågat om att få deltaga!!, "det får inte bli för stort" blev svaret) Personligen mår jag illa av skiten(nu när jag inte får vara med o äta kakan naturligtvis:evil: )........ Gör vad ni vill av informationen men don't kill the messenger. Påminner om gången jag mistänkte att några killar skulle råna banken och jag frågade om jag fick vara med - "ingen plats i bilen grabben" blev svaret! Men seriöst - om något sånt här skulle finnas skulle de ju aldrig (ens indirekt) erkänna existensen av det. Dumbarse! Nästa gång du ljuger ihop en konspirationsteori kan du väl tänka efter lite innan så att den iaf blir intressant att läsa och inte bara irriterande... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rocco12345 Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2007 Stor cred till dig för allt jobb !!Helt sjukt att inte fler tar saken på allvar. Saken är nog den att många tror att det är för high tech att programmera bottar.... e man outbildad och inte ens kan få nya dvd spelaren att interagera korrekt med nya teven o digitalboxen, så skulle inte jag heller tro att det gick. "För inte kan det finnas smartare människor än mig. Det är fel på manualen" bläh hur jobbigt e det inte med ointelligenta människor (urspårning från ämnet). Det finns stora probs med all skit därute. Själv vet jag polare som har msn kontakt med folk i de innersta rummen på "vissa" nätverk. Information om den andres hålkort ges på provision. (självklart har jag frågat om att få deltaga!!, "det får inte bli för stort" blev svaret) Personligen mår jag illa av skiten(nu när jag inte får vara med o äta kakan naturligtvis:evil: )........ Gör vad ni vill av informationen men don't kill the messenger. Min syster han en väldigt bra polare som jobbar som programmerare på Boss. Han skulle kunna fixa så man ser motståndarens kort. Men i praktiken är det omöjligt på ett sådant stort företag. För det är så många som kollar han så det hade upptäckts relativt snabbt om han tog reda på sådan känslig information. Så chansen finns ju visst, men den är ack så liten. Lika stor chans att någon ser dina kort som att riggen finns anser jag. Nästan obefintlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 20 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2007 För det är så många som kollar han så det hade upptäckts relativt snabbt om han tog reda på sådan känslig information. Så chansen finns ju visst, men den är ack så liten. Lika stor chans att någon ser dina kort som att riggen finns anser jag. Nästan obefintlig. säg det till tlk och co... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
seeho Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2007 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2007 Min syster han en väldigt bra polare som jobbar som programmerare på Boss. Han skulle kunna fixa så man ser motståndarens kort.Skulle han kunna fixa så att programvaran inte suger först? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aglo Postad 1 September , 2007 Rapport Share Postad 1 September , 2007 Vad hände med det här egentligen? Ignorerades det av sajten och dog ut som vanligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 1 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 September , 2007 Vad hände med det här egentligen? Ignorerades det av sajten och dog ut som vanligt? visade sig att det var en snubbe (donald) som lärt ut ett enkelt system till 10 FL-nissar. så de bröt inte mot några regler... jag hade fel alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts