Gå till innehåll

Min rapport om bottar på NL500-NL2000


heltok

Recommended Posts

Var lite liv innan här när jag postade om shortstackar som colludade. Fick lite skit för det men valde att inte kommentera allt. Detta pga att jag trodde prima skulle åtgärda det. Jag hade dock fel. Skrev en lite utförligre rapport om allt på engelska på 2+2:

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=11277921&an=0&page=0#Post11277921

 

Där kan ni läsa om allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mycket bra observationer Heltok. Vad jag dock funderar lite på är att du sa att de aldrig synar preflop men samtidigt hävdar du att de ligger runt 17/8 i stats. Hur går det ihop? Självklart uppstår situationer när det är action före dem och de därför måste syna sig allin men det känns inte som att det händer tillräckligt ofta för att fylla gapet mellan 17 och 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra observationer Heltok. Vad jag dock funderar lite på är att du sa att de aldrig synar preflop men samtidigt hävdar du att de ligger runt 17/8 i stats. Hur går det ihop? Självklart uppstår situationer när det är action före dem och de därför måste syna sig allin men det känns inte som att det händer tillräckligt ofta för att fylla gapet mellan 17 och 8.

 

de har runt 18/18/oändlighet i stats. lite variande mellan botarna antagligen boroende på olika urval av mina händer.

 

EDIT

17/8 var var ett typo för vilket datum jag upptäckte botarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar känna mig väldigt bekymrad om en del pokersajters agerande.

 

Saker som misstänkta bottar eller misstänkt samarbete i chatten verkar inte tas/undersökas på allvar.

 

Har själv bara råkat ut för att folk (som måste vara otroligt korkade) skrivit vad de har för hålkort i chatten & det kan de inte hålla på särskilt länge innan det är dags för livstids avstängning.

 

Tackar också för bra skottningstips.

Kan hända inom snar framtid att jag kommer med ministack till samma bord som bottarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stor cred till dig för allt jobb !!

Helt sjukt att inte fler tar saken på allvar. Saken är nog den att många tror att det är för high tech att programmera bottar.... e man outbildad och inte ens kan få nya dvd spelaren att interagera korrekt med nya teven o digitalboxen, så skulle inte jag heller tro att det gick. "För inte kan det finnas smartare människor än mig. Det är fel på manualen" bläh hur jobbigt e det inte med ointelligenta människor (urspårning från ämnet).

 

Det finns stora probs med all skit därute.

Själv vet jag polare som har msn kontakt med folk i de innersta rummen på "vissa" nätverk. Information om den andres hålkort ges på provision. (självklart har jag frågat om att få deltaga!!, "det får inte bli för stort" blev svaret)

 

Personligen mår jag illa av skiten(nu när jag inte får vara med o äta kakan naturligtvis:evil: )........ Gör vad ni vill av informationen men don't kill the messenger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns stora probs med all skit därute.

Själv vet jag polare som har msn kontakt med folk i de innersta rummen på "vissa" nätverk. Information om den andres hålkort ges på provision. (självklart har jag frågat om att få deltaga!!, "det får inte bli för stort" blev svaret)

 

Ööh, va?

 

Låter nästan lite väl sjukt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns stora probs med all skit därute.

Själv vet jag polare som har msn kontakt med folk i de innersta rummen på "vissa" nätverk. Information om den andres hålkort ges på provision. (självklart har jag frågat om att få deltaga!!, "det får inte bli för stort" blev svaret)

 

 

Skitsnack! finns inga möjligheter och så är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde de inte vara väldigt lätt o vinna över en bot?

 

Jag skulle inte kalla det lätt.. Eftersom bottarna sitter på NL500 till NL2000 så gör jag antagandet att de också är vinnande där och att slå de nivåerna kan väl knappast kallas enkelt.

 

En välgjord shortstackbot lär ju vara sjukt svår att exploatera..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl vara relativt lätt o sno/bluffa?

 

Som heltok skrev i sin rapport - minraise pre leder i 80% av fallen till fold. Där har ni en edge. Problemet är ju alla andra, icke programmerade motsåndarna runt bordet.

Måste vara svårt att utnyttja en bot sålänge ni inte är HU. För stor osäkerhetsfaktor att ta hänsyn till så den lilla edge du har mot boten försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg det. de har ju i chatten hävdat samma sak. men är ju inte bara en sak i deras spel som tyder på att de är bots.

 

delay i hur länge de väntar på att ta sit out, de flesta människor saknar tålamod och klickar sit out direkt t ex.

sedan att de inte anpassat sig till mina exploateringsförsök.

att antalet spelare så snabbt har ökat, från 2 till 6spelare. sååå snabbt kan man inte lära en nybörjare spela shortstack, vad de än hävdar.

varför lära ut nybörjare förresten om de gör bra pengar på sitt egna spel? de konkurrerar ju mot varandra.

en så extremt diciplinerad människa pushar inte 100bb av misstag

0.0sekunder delay i sit in.

 

visst jag kan ha fel. men jag finner det rätt osannolikt och de andra som hjälpte mig med att undersöka och exploatera boten var lika övertygade som jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns stora probs med all skit därute.

Själv vet jag polare som har msn kontakt med folk i de innersta rummen på "vissa" nätverk. Information om den andres hålkort ges på provision. (självklart har jag frågat om att få deltaga!!, "det får inte bli för stort" blev svaret)

Du får gärna utveckla kring det här.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...