Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

35 personer

Startmarker kommer att vara 3000 och struktur enligt följande med 20 minuters intervall.

25/50

50/100

75/150

100/200

150/300

200/400

300/600

400/800

500/1000

1000/2000

1500/3000

2000/4000

3000/6000

4000/8000

vad tror ni? jag har tidspress och undrar om jag kommer att hinna spela klart turneringen.

Postad
Gissar på runt 3,7-4,3 h, den lär väl sluta när blindsen är runt 4000, kör inte turneringar när du har bråttom, blir bara jobbigt

ok. mm men det är en bekant som ordnar turneringen och det är sällan liveturneringar här i umeå. har 4 timmar på mig så jag får väl börja pusha på any 2 om jag är kvar efter 3,8 timmar =). tack för svaret!

Postad

Fyra timmar ska inte räcka. När jag såg strukturen tänkte jag spontant ca 4 timmar effektiv tid, vilket väl lär bli 4.5-5 timmar med pauser, beroende på struktur och allmänt strul (turneringar börjar alltid sent, t.ex).

Dessutom är 4,6h = fyra timmar och trettiosex minuter.

Postad
Fyra timmar ska inte räcka. När jag såg strukturen tänkte jag spontant ca 4 timmar effektiv tid, vilket väl lär bli 4.5-5 timmar med pauser, beroende på struktur och allmänt strul (turneringar börjar alltid sent, t.ex).

Dessutom är 4,6h = fyra timmar och trettiosex minuter.

mm. sånt är livet. förhoppningsvis har jag åkt ut redan så då äre det ju inga problem ;-) den är tydligen tidigarelagd 30 minuter nu så förhoppningsvis hinner jag se/spela slutet ändå. annars är jag lika glad för det men gladast är nog räven

Postad

funderar på att kanske rekommendera att ändra strukturen på turneringen. går det att göra så att det blir lite mindre snabb struktur i starten men att den ändå tar typ 4 timmar effektiv tid?

Postad
Hur tänkte du nu, spela den ombord på en farkost som rör sig i relativistisk hastighet?

Now i do!

nämen går det inte att ha mindre blindshöjningar i början för att sen höja snabbare? är ingen turneringslirare så jag har dålig koll på hur strukturer fungerar

Postad
Alltså, visst kan man det...men...jag förstår bara inte vad man åstadkommer då.

jaa kanske lite bättre lir eller nått. har fått några som tycker det går väl fort i starten då efter 20 min startingstacksen är 30bb. men det kanske inte är nått problem? är som sagt ingen turneringslirare

Postad

Ah, okej. Sry, ser nu att den är lite brantare i början.

Dubbla startmarkerna och börja på 50/50 då?

edit: det gör turneringen 35-40 min längre, men tar bort en dubbling av blindar som är "nödvändig" med nuvarande struktur.

Postad
Ah, okej. Sry, ser nu att den är lite brantare i början.

Dubbla startmarkerna och börja på 50/50 då?

edit: det gör turneringen 35-40 min längre, men tar bort en dubbling av blindar som är "nödvändig" med nuvarande struktur.

fick förslaget att lägga till en 25-25 i början och ta bort 1500-3000. vad tror du om det?

Postad
Skulle hellre plocka bort 400/800, man vill inte helt plötsligt dubbla blindarna där i slutet imho.

aa det var fan bättre. ska se om jag kan få arrangören att byta till det

Postad
funderar på att kanske rekommendera att ändra strukturen på turneringen. går det att göra så att det blir lite mindre snabb struktur i starten men att den ändå tar typ 4 timmar effektiv tid?

Varför vill man göra den långsdammare i början och snabbare i slutet? När pengarna börjar fördelas, varför vill man ha lotto då?

För övriga frågor, det finns två artiklar i arkivet på poker.se som kommer ge dis svar när tävlingen är slut, och vad som är bra nivåer. Du får leta upp dom själv.

Postad
Varför vill man göra den långsdammare i början och snabbare i slutet? När pengarna börjar fördelas, varför vill man ha lotto då?

För övriga frågor, det finns två artiklar i arkivet på poker.se som kommer ge dis svar när tävlingen är slut, och vad som är bra nivåer. Du får leta upp dom själv.

näe men man vill kanske ha lite lir även i början så det inte bara handlar om huruvida man har tur med korten de första 40 minuterna.

den nya strukturen är iaf:

Startmarker kommer att vara 4000 och struktur enligt följande med 20 minuters (OBS! BORTSETT FRÅN DE TRE FÖRSTA) intervall. Ante börjar på level 8.

25/50 25 min

50/50 25 min

50/100 25 min

75/150

100/200

150/300

PAUS 15 min.

200/400

300/600 100

400/800 200

500/1000 200

1000/2000 200

1500/3000 300

2000/4000 300

3000/6000 300

4000/8000 400

vad tror ni om den? och hur lång tid tror ni den tar? mina beräkningar är 4.88 timmar. men de beräkningarna litar jag väldigt lite till =)

Postad

Det normala är att de tidigare perioderna är kortare än de senare - om man vill ha bra poker. Ofta blir bara perioderna med låga marker en transportsträcka tills mörkare börjar gå upp.

Folk börjar inte slås ut före det att mörkarna blir högre - det gör att inte många slås ut de första perioderna. Så ju fortare man kommer ner på 30Bb i medelstack desto bättre egentligen.

50/50 perioden kan du helt ta bort. Om du vill ha snabbare struktur så ta även bort 75/150 och kör alla perioder i 20 min.

När man inför ante bör inte mörkarna gå upp - steget från 200/400 till 300/600 med 100 ante är enorm. Sätt in en 300/600 utan ante emellan dessa.

Även för få pausar - ta 10 min paus var 4-de period ungefär.

Postad

En turnering brukar ta slut när ungeför 10% av alla chips ligger ute som blinds+ante. Jag har mycket sällan varit med om att turneringen inte tagit slut perioden innan eller efter detta inträffar.

Postad
Det normala är att de tidigare perioderna är kortare än de senare - om man vill ha bra poker. Ofta blir bara perioderna med låga marker en transportsträcka tills mörkare börjar gå upp.

Folk börjar inte slås ut före det att mörkarna blir högre - det gör att inte många slås ut de första perioderna. Så ju fortare man kommer ner på 30Bb i medlelstack desto bättre egentligen.

50/50 perioden kan du helt ta bort. Om du vill ha snabbare struktur så ta även bort 75/150 och kör alla perioder i 20 min.

När man inför ante bör inte mörkarna gå upp - steget från 200/400 till 300/600 med 100 ante är enorm. Sätt in en 300/600 utan ante emellan dessa.

Även för få pausar - ta 10 min paus var 4-de period ungefär.

aha, jag tror att arrangören har spikat den nuvarande strukturen dock. vi får la se hur det artar sig