bigdwarf Postad 19 Juli , 2007 Rapport Share Postad 19 Juli , 2007 Spelat poker nu ca 6 månader seriöst på nivån NL50-NL100 och det känns som man spelar som en maskin, dag in och dag ut utan att lära sej speciellt mkt mer. Känns som man inte behöver variera sej så mkt på just dessa nivåer eller har jag fel? Har ni något bra tips hur man utvecklar sitt spel förutom böcker? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 19 Juli , 2007 Rapport Share Postad 19 Juli , 2007 Spelat poker nu ca 6 månader seriöst på nivån NL50-NL100 och det känns som man spelar som en maskin, dag in och dag ut utan att lära sej speciellt mkt mer. Känns som man inte behöver variera sej så mkt på just dessa nivåer eller har jag fel? Har ni något bra tips hur man utvecklar sitt spel förutom böcker? Så länge du drar in deg är det väl svårt att klaga? Hade förstått din oro om du börjat förlora eller vinna marginellt... Annars är väl handanalyser, videos, dagbok ett alternativ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bigdwarf Postad 19 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Juli , 2007 Jag lägger nog för många händer när jag blir hårt betad, aggresivitet är nog min svaga sida och jag spelar helst nötterna. Kan FIXED vara ett bättre alternativ om man är relativt feg?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 19 Juli , 2007 Rapport Share Postad 19 Juli , 2007 Jag lägger nog för många händer när jag blir hårt betad, aggresivitet är nog min svaga sida och jag spelar helst nötterna. Kan FIXED vara ett bättre alternativ om man är relativt feg?? fixed limit är ett sjukt spel där nersyner med tredjeparet är standard typ Så inget för veklingar som inte gillar varians och nersyner med händer långt ifrån nötter.. SNG's eller turneringar kanske kan vara något? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 19 Juli , 2007 Rapport Share Postad 19 Juli , 2007 Sitta och grinda kontantspel är ofta rätt trist för ofta finns det inget mål i sikte - det är bara och fortsätta och fortsätta. Det enda mål som finns är att om man är tillräckligt vinnande så kan man gå upp i nivå. I turneringar i grytor så finns ett mål och när man åkt ut eller nåt målet så kan man börja om mot ett nytt mål i en ny turnering. Pokern blir rätt trist om man gör samma saker hela tiden så även om jag mest spelar turneringar så händer det att jag ibland spelar lite kontantspela - bara för att spela något annat ett tag. Man behöver inte spela samma spelform hela tiden - man kan spela annat för att prova på annat och för att lära sig som pokerspelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 19 Juli , 2007 Rapport Share Postad 19 Juli , 2007 Spelat poker nu ca 6 månader seriöst på nivån NL50-NL100 och det känns som man spelar som en maskin, dag in och dag ut utan att lära sej speciellt mkt mer. Känns som man inte behöver variera sej så mkt på just dessa nivåer eller har jag fel? Har ni något bra tips hur man utvecklar sitt spel förutom böcker? Ju sämre du är destå större är utvecklingspotentialen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FraXioN Postad 19 Juli , 2007 Rapport Share Postad 19 Juli , 2007 Sitta och grinda kontantspel är ofta rätt trist för ofta finns det inget mål i sikte - det är bara och fortsätta och fortsätta. Det enda mål som finns är att om man är tillräckligt vinnande så kan man gå upp i nivå. I turneringar i grytor så finns ett mål och när man åkt ut eller nåt målet så kan man börja om mot ett nytt mål i en ny turnering. Pokern blir rätt trist om man gör samma saker hela tiden så även om jag mest spelar turneringar så händer det att jag ibland spelar lite kontantspela - bara för att spela något annat ett tag. Man behöver inte spela samma spelform hela tiden - man kan spela annat för att prova på annat och för att lära sig som pokerspelare. Jag kör enbart cashgame och brukar försöka sätta upp mål. Tex att cleara en viss bonus en månad/vecka eller tex spela ihop ett visst antal FPPs för att kunna köpa någon fin pryl i shoppen. Fungerar bra för mig iaf.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bigdwarf Postad 19 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Juli , 2007 Jag kör enbart cashgame och brukar försöka sätta upp mål. Tex att cleara en viss bonus en månad/vecka eller tex spela ihop ett visst antal FPPs för att kunna köpa någon fin pryl i shoppen. Fungerar bra för mig iaf.. Det som är så trist med Everest, dom har verkligen ingen kul bonus eller nån shop att lösa in poäng mot grejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts