Gå till innehåll

NLT50 - Träffar TPGK och synar ner hela vägen


Recommended Posts

NLT50 6-max

6 spelare

Effektiva stackar 50 dollar

Det enda jag vet om fi är att han raisade med 58s UTG+1 (jag kom nyss till bordet)

 

Jag sitter i CO och FI på knappen

 

PRF

Alla lägger sig till mig, jag har :Kc::Jc: och höjer till 2, Fi på knappen synar

 

FLOPP[/b]

:Kd::2s::7c:

Jag bettar 3 och FI återhöjer till 10. Jag synar

 

TURN

:2c:

 

Jag träffar ett färgdrag, men samtidigt paras bordet. Så jag kan ju mkt väl dra dött

 

Jag checkar och FI bettar 17. Jag synar.

 

Hade jag inte haft färgdraget hade jag lagt mig. Samtidigt känns det nästan som en läggning nu också. Eller vad säger ni?

RIVER

:8h:

 

Jag checkar, FI bettar 21 i en pott på 58 och jag vet inte vad jag slår men synar ändå.

 

Känns som om alla gator är öppna för diskussion i den här handen. Är inte alls nöjd med hur jag spelade den. Färgdraget på turn förvirrar mig rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns betydligt sämre saker du kan göra än spela så här, kan nog ha spelat likadant själv, går ju varken folda turn eller river. du slår faktiskt tänkbara valuebet händer som KT och liknande han försöker trycka ut lite extra kardemumma ur. iaf kan du inte folda 21 i en 58 pott :P du kan ju omöjligen folda turn med ett backdoor-färgdrag+tp decent kicker om du inte tror han sitter med färdig kåk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte missnöjd med handen, helt korrekt spelad.

 

Fold på turn är ett alternativ, men pga att folk gärna värdesatsar med ganska dåliga händer generellt sett på NL50 hade jag spelat likadant utan read.

Riverbetten ser ut som en värdesatsning från en stark hand, fold finns ändå inte för mig. 77?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...