Gå till innehåll

NL $100 - Vad göra?

Recommended Posts

Jag hade inte tillräckligt med stats på fi för att kunna dra några slutsatser därifrån. Är detta en solklar fold eller bör man syna o kolla turn? inte reraisa iaf väl?

Kan tillägga att jag som vanligt spelat ganska tight aggro preflop (har dock postflop neutral). Men då jag inte hade så mycket stats på fi kan han ju knappast ha haft det på mig heller.

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: trilobite999 ( $97.04 USD )

Seat 4: AndruhaPiter ( $97.30 USD )

Seat 5: neville226 ( $62.80 USD )

Seat 6: aftershock16 ( $104.78 USD )

Seat 7: Java_Script ( $18 USD )

Seat 8: heyi888 ( $117.04 USD )

Seat 9: MsZer000 ( $96.58 USD )

Seat 10: Hitrii ( $113.49 USD )

Seat 2: HERO ( $98.50 USD )

Seat 3: forst1 ( $100 USD )

neville226 posts small blind [$0.50 USD].

aftershock16 posts big blind [$1 USD].

forst1 is sitting out

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qc Qh ]

Java_Script folds

heyi888 folds

MsZer000 folds

Hitrii folds

trilobite999 folds

HERO raises [$4 USD]

AndruhaPiter raises [$10 USD]

neville226 folds

aftershock16 folds

HERO calls [$6 USD]

** Dealing Flop ** [ 6c, Jc, 9s ]

HERO bets [$13 USD]

AndruhaPiter raises [$36 USD]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker inte alls om betten på flopp, som andra sagt blir det ju en ren bluff om fi inte väljer att syna. känns som att om fi sitter på en dålig hand här kommer han höja heros "feeling bet" so otroligt ofta att en fold är som att kasta vatten i sjön. Bättre att check-syna ner än detta spel iaf, då det är totalt intetsägande å är lika mycket "guessing game" i sig, fast med lite weak-tight i sig

Länk till kommentar

tycker inte alls om betten på flopp, som andra sagt blir det ju en ren bluff om fi inte väljer att syna. känns som att om fi sitter på en dålig hand här kommer han höja heros "feeling bet" so otroligt ofta att en fold är som att kasta vatten i sjön. Bättre att check-syna ner än detta spel iaf, då det är totalt intetsägande å är lika mycket "guessing game" i sig, fast med lite weak-tight i sig

Så du tycker jag antingen skulle ha checksynat eller betat kraftigare? jag kan hålla med om att det senare (för att fi skall förstå att jag menar allvar), men checksyna? då får man väl ingen info alls knappt? Vad gör du när han betar på turn?

Du tror det är vanligare att en random fullrings-fi sitter på AK än JJ/KK/AA i detta läget? 16 st AK vs 6*2+3=15 st AA/KK/JJ, så det är väl nätt och jämt sant, men om man checksynar ger man väl potentiellt gratiskort när han har AK och betalar av när han har stål?

Utveckla tack!

Länk till kommentar

jag bara undrar vad för info du får när du bettar ut så, av egen erfarenhet så är det bara att höja varje gång i fi's om denne har skit för den andre foldar tillräckligt ofta. det enda sätt du kan få riktig info är ju med en c/r men det kostar och blir även det en bluff om du sedan viker.

Länk till kommentar

Jag gillar inte den här.....

raise gör jag alltid hära. (nu spelar jag iofs sh)

Vad göra på floppen efter re-räjsen? Svårt. Är ni båda nya vid bordet? Hur har spelet varit? Äh, jag gör en raise.

Varför 4-beta preflop med QQ På NL 100. Känns ju som du BARA får syn/omslag av KK/AA då. Vilket antagligen måste göra din QQ till bluff? Eller har jag fel?

Sen så var det fullring också. Utan read borde det väl vara fold på floppen?

Länk till kommentar

jag bara undrar vad för info du får när du bettar ut så, av egen erfarenhet så är det bara att höja varje gång i fi's om denne har skit för den andre foldar tillräckligt ofta. det enda sätt du kan få riktig info är ju med en c/r men det kostar och blir även det en bluff om du sedan viker.

Antar du inte nu att fi är jäkligt aggro? Raisa en potbet med enbart AK? Jag hade ju som sagt inga stats på honom och en stor del på denna nivån verkar vara ganska weak-tighta, iaf där jag spelar. Det är säkert mer sant i sh dock.

Länk till kommentar

Varför 4-beta preflop med QQ På NL 100. Känns ju som du BARA får syn/omslag av KK/AA då. Vilket antagligen måste göra din QQ till bluff? Eller har jag fel?

Nu var ju jag iofs först in i ganska sen position så fi behöver väl nödvändigtvis inte ha tolkat min hand som särskilt stark.

Men om man nu 3betar preflop till säg $30 och fi enbart synar, kan man anta att han har stål då? En random fi synar väl inte detta med AK/JJ och nedåt? Eller har jag fel?

Länk till kommentar

Nej du har säkerligen 100% rätt. Jag försöker lära mig.
Länk till kommentar