Gå till innehåll

vilken pokersida ska jag välja

Manga_s

Recommended Posts

Skattefritt OCH gott om fisk? De flesta fisktäta sajter är utanför EU, tyvärr. Fast ongame-nätverket är ganska fiskigt, Svenska spel likaså (den sistnämnda har låg rake).

Ett bra game-selection är en förutsättning för att dra in bra med pengar på poker, en sanning som många förbiser.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för tipset. Har du erfarenhet av ngn särskild sajt på ongame?

Det där med tableselection stämmer nog, synd att jag är så kass på det bara. Vet inte riktigt vad jag ska kolla efter. Finns det ngn skillnad mellan fullring och sh?

PS. Malmö FF är det enda laget;) DS

Länk till kommentar

Jag har också bra erfarenheter av Bestpoker, fast jag har inte spelat där sen de låg på B2B-nätverket.

Om game-selection, det handlar väl om att sitta vid ett bord där spelarna är sämre än dig. Hur man avgör detta är desto svårare, men loose/passive spelare är väl att föredra framför tight/aggressive. Medelpottstorleken har stor betydelse. Det betyder att du får bra betalt för dina bra händer.

Till exempel spelade jag nyligen en session där jag satt direkt till vänster om en galning som spelade 80% av alla händer, varav han höjde ca 60% med ca 5 BB. Så varje gång jag fick en bra starthand så kontrahöjde jag till ca 20 BB, snacka om edge...

Länk till kommentar

Spelar själv på prima och det finns plenty med fisk på NL100 i alla fall och det verkar inte sämre på NL200. Bara att plocka upp potten varje gång och en och annan gång sälja en nöt, dyrt förtstås. I övrigt finns det fisk överallt tycker jag och man märker ganska fort vilka som är regulars och faktiskt, hör och häpna, spelar bra. 8-)

Länk till kommentar