Gå till innehåll

Leva på poker?


TheMooSe

Recommended Posts

jag har "levt" på poker sen december.. satte in 1000kr/155dollar och fick några gratisdollar från sidor och började nöta lite bonusar.. spelat nl10-100 under denna tiden.

dock har jag inga speciella utgifter förutom mobilabonnemang och mat.

detta har varit min enda inkomst.

 

jag säger inte att jag har tillräckligt mycket rulle för att leva på det, men jag har ju klarat mig än så länge.

nu ska jag snart till norge så jag ska slippa behöva casha ut pengar från rullen hela tiden.

 

men tror säkert du kan leva ganska bra på nl200 med stor rulle.

saken är ju bara att du måste vara lite beredd på att du måste börja söka jobb om det går för dåligt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen är jag väldigt konservativ och kanske även ganska pessimistisk gällande den här frågan. Jag tror säkert att det finns de som kan sitta och grinda NL100 och trivas med de pengar de drar in samtidigt som de får en god månadslön.

 

Jag har aldrig haft några höga tankar om att livnära mig och leva på pokern. Om jag mot förmodan skulle bestämma mig för att verkligen försöka livnära mig på det skulle jag vilja se mig som stabil på NL1k, ha en bankrulle på över 100 inköp samt ett större belopp på banken eller investerat.

 

Idag befinner jag mig fortfarande på gymnasiet, grindar NL200 och har redan börjat sparat för min pension. Jag har även börjat fördjupat mig i hur jag kommer att vilja investera mina pengar de kommande åren för att få dem att växa. Om jag har några tankar på att livnära mig på pokern? Nej, i dagens läge ser jag det som en fin inkomstkälla som i framtiden, med rätt investeringar och disciplin, kan leda till något bättre.

 

Jag önskar alla som är "modigare" än vad jag är som satsar på pokern utan de säkerhetskrav jag behöver för att känna mig trygg ett varmt lycka till!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen är jag väldigt konservativ och kanske även ganska pessimistisk gällande den här frågan. Jag tror säkert att det finns de som kan sitta och grinda NL100 och trivas med de pengar de drar in samtidigt som de får en god månadslön.

 

Jag har aldrig haft några höga tankar om att livnära mig och leva på pokern. Om jag mot förmodan skulle bestämma mig för att verkligen försöka livnära mig på det skulle jag vilja se mig som stabil på NL1k, ha en bankrulle på över 100 inköp samt ett större belopp på banken eller investerat.

 

Idag befinner jag mig fortfarande på gymnasiet, grindar NL200 och har redan börjat sparat för min pension. Jag har även börjat fördjupat mig i hur jag kommer att vilja investera mina pengar de kommande åren för att få dem att växa. Om jag har några tankar på att livnära mig på pokern? Nej, i dagens läge ser jag det som en fin inkomstkälla som i framtiden, med rätt investeringar och disciplin, kan leda till något bättre.

 

Jag önskar alla som är "modigare" än vad jag är som satsar på pokern utan de säkerhetskrav jag behöver för att känna mig trygg ett varmt lycka till!:-)

 

Du har en väldigt sund inställning till ämnet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch nej.. Efter en sommar blir i allla fall jag spyfärdig av poker, oberoende av om jag har vunnit något eller inte. Studera och spela poker är nog en stark kombination som fungerat bra hittils..

Är man inte sugen på att lira, så spelar man heller inte bra. Att ha det som jobb. tvångsspela... urk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja påstå att man bör vara på minst NL400, vinnande sen lång tid tillbaka med en rejäl bankrulle för att som annat än väldigt ung kunna leva på poker.

 

QFT

 

Så mycket gömda avgifter etc som man själv inte tänker på nu men som dyker upp i framtiden. Orka dessutom må vidrigt dåligt till o från för nåt annat än löner som e bra mkt högre än vanliga.

 

Edit:

Visst...du KAN leva på Nl100 med 5k i rulle. Men orka ha ett sånt liv, den dagen jag inte tjänar mer än runt 20-30k sek efter skatt/månad slutar jag nog vara pokerspelare på heltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen är jag väldigt konservativ och kanske även ganska pessimistisk gällande den här frågan. Jag tror säkert att det finns de som kan sitta och grinda NL100 och trivas med de pengar de drar in samtidigt som de får en god månadslön.

 

Jag har aldrig haft några höga tankar om att livnära mig och leva på pokern. Om jag mot förmodan skulle bestämma mig för att verkligen försöka livnära mig på det skulle jag vilja se mig som stabil på NL1k, ha en bankrulle på över 100 inköp samt ett större belopp på banken eller investerat.

 

Idag befinner jag mig fortfarande på gymnasiet, grindar NL200 och har redan börjat sparat för min pension. Jag har även börjat fördjupat mig i hur jag kommer att vilja investera mina pengar de kommande åren för att få dem att växa. Om jag har några tankar på att livnära mig på pokern? Nej, i dagens läge ser jag det som en fin inkomstkälla som i framtiden, med rätt investeringar och disciplin, kan leda till något bättre.

 

Jag önskar alla som är "modigare" än vad jag är som satsar på pokern utan de säkerhetskrav jag behöver för att känna mig trygg ett varmt lycka till!:-)

 

Fina åsikter! Men man behöver ju inte bara ha pokern som inkomstkälla kan ju ha ett jobb vid sidan av men inte heltid då. Tex som jag har nu jobbar 80-90%och drar in runt 10-12k i månaden på det kneget. Och ungefär lika mycket eller mer på poker. Men är ganska jobbigt att sitta 3-4h när man kommer hem från jobbet å grinda varje dag efter jobbet men tror/vet att jag skulle kunna tjäna mer hemma än att gå till jobbet om jag lirade utvilad varje dag etc etc...Men å andra sidan gåre ju å leva på lönen och spendera pokerpengarna på skoj saker =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina åsikter! Men man behöver ju inte bara ha pokern som inkomstkälla kan ju ha ett jobb vid sidan av men inte heltid då. Tex som jag har nu jobbar 80-90%och drar in runt 10-12k i månaden på det kneget. Och ungefär lika mycket eller mer på poker. Men är ganska jobbigt att sitta 3-4h när man kommer hem från jobbet å grinda varje dag efter jobbet men tror/vet att jag skulle kunna tjäna mer hemma än att gå till jobbet om jag lirade utvilad varje dag etc etc...Men å andra sidan gåre ju å leva på lönen och spendera pokerpengarna på skoj saker =)

 

mm. man glömmer lätt också att du drar ju in alla socialförsäkringar och pensionsgrejer och sånt via jobbet (a-kassa och grejer också). så nyttan du får av att ha ett jobb är ju betydligt mer värt än de 10-12k du ser i plånboken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...