dr_kvist Postad 17 Juli , 2007 Rapport Postad 17 Juli , 2007 Wildwater har spelat lös-aggro under den korta tid han suttit vid bordet. Dock har han inte kommit till speciellt många showdowns så det är svårt att säga om han är bra eller dåligt LAG. Han limp-synar pre vilket gör att jag tror att han mkt väl kan ha träffat bra med SCs eller lågt PP. Hur bemöter ni hans minraise och, framför allt, vad är er plan för resten av handen? Seat 1: dr_kvist_ [ , ] ($68.70 in chips) Seat 3: tigerinbed ($97.20 in chips) Seat 4: wildwater57 ($74.05 in chips) Seat 8: collargol4 ($17.10 in chips) Seat 10: GraceKelly86 ($48.75 in chips) ANTES/BLINDS GraceKelly86 posts blind ($0.25), dr_kvist_ posts blind ($0.50). PRE-FLOP tigerinbed folds, wildwater57 calls $0.50, collargol4 folds, GraceKelly86 folds, dr_kvist_ bets $2, wildwater57 calls $2. FLOP [board cards ,, ] dr_kvist_ bets $4.50, wildwater57 bets $9 Citera
Jerico Postad 17 Juli , 2007 Rapport Postad 17 Juli , 2007 Har han minraisat PFR på floppen förut? Jag skulle kunna tänka mig att han bara testar om du har missade overs här och kan ha lite vadsomhelst. Jag skulle syna och donka turn oavsett kort och då kanske ta ett beslut om fold om han fortsätter visa styrka. Citera
brut Postad 17 Juli , 2007 Rapport Postad 17 Juli , 2007 Syna och återevaluera turnen. Där man kan tänka sig olika varianter checkfold bla om en stor del av fis HD går om. Väljer du att betta så får du troligen spela om stacken(på turnen alltså om inget drag gick in). Här(på flopp) är det troligen så att du sällan är bättre än dryg coinflipp. Därför blir raise oftast mycket dåligt mot de flesta händer du möter. I alla fall mot en något sånär aggro spelare som alltså kommer att gå all in ofta mot dig och du får inte pottodds att syna den. Citera
Deathjester Postad 17 Juli , 2007 Rapport Postad 17 Juli , 2007 Utan read/tidigare miniraise-statistik på wildwater så hade jag nog lagt mig på floppen. Som jag ser det så leder du inte stort mot nästan några händer alls, och många kort är obekväma för dig på turn - alla ruter, alla treor, alla sjuor. Du kan ju värdera turnkortet, men vilka turnkort kommer du gilla? Citera
ampixo Postad 17 Juli , 2007 Rapport Postad 17 Juli , 2007 Är det på iPoker åker pengarna in direkt Citera
dr_kvist Postad 18 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2007 Jag valde att syna för att omvärdera turn. Jag checkar turn J med tanken att checkar han bakom sätter jag honom på drag och bettar en blank river. Gör han ett mindre bet planerar jag att höja. Nu bettar han ganska stort... Borde jag leda här? Seat 1: dr_kvist_ [ , ] ($68.70 in chips) Seat 3: tigerinbed ($97.20 in chips) Seat 4: wildwater57 ($74.05 in chips) Seat 8: collargol4 ($17.10 in chips) Seat 10: GraceKelly86 ($48.75 in chips) ANTES/BLINDS GraceKelly86 posts blind ($0.25), dr_kvist_ posts blind ($0.50). PRE-FLOP tigerinbed folds, wildwater57 calls $0.50, collargol4 folds, GraceKelly86 folds, dr_kvist_ bets $2, wildwater57 calls $2. FLOP [board cards ,, ] dr_kvist_ bets $4.50, wildwater57 bets $9, dr_kvist_ calls $4.50. TURN [board cards ,,, ] dr_kvist_ checks, wildwater57 bets $17 Citera
dr_kvist Postad 18 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2007 Har han minraisat PFR på floppen förut? Jag skulle kunna tänka mig att han bara testar om du har missade overs här och kan ha lite vadsomhelst. Jag skulle syna och donka turn oavsett kort och då kanske ta ett beslut om fold om han fortsätter visa styrka. Han har inte minraisat PFR förrut. Dock inte mer än ca 25 händer på bordet tillsammans när den här handen utspelas Citera
brut Postad 18 Juli , 2007 Rapport Postad 18 Juli , 2007 I och med att fi är aggressorn på turnen så måste du kasta. Du kunde ha donkbettat i och med att turnen blankade. Men ju mer jag tänker på det destå mer lutar jag åt checkfold även nu när turnen blankade. Utan att ha räknat på det så tror jag att du leder ca 50% direkt när du ser turnen. När fi bettar kanske 35% eller tom mindre. Citera
Recommended Posts