Gå till innehåll

Fr Plo 1/2


sisu

Recommended Posts

Alla lägger sig till knappen som synar, SB synar, HERO passar i BB med :Jh::Ts::Tb::2s:

 

Flopp :9b::9s::As: – alla passar

 

Turn :2h: – alla passar

 

River :Th: – SB passar, HERO satsar pott, knappen lägger sig, SB höjer pott, HERO?

 

SB är som vi alla andra på den här nivån, en average plus fisk. ~100bb i stack-djup, för den som undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luktar AAxx för nötkåken eller 99xx för fyrtalet väldigt mycket. Väldigt sällan nån spelar A9 kåken så. Om han hade haft triss i nior borde han hittat betknappen åtminstonde på turn. Så egentligen borde man folda, fast det känns väldigt svårt då man har en vädigt bra kåk men jag tror man är slagen tillräckligt ofta för att syn ska vara EV-.

 

Att höja vore horibelt, får bara syn av en bättre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna var bra.

 

Går mycket på känsla här och average plus fisk hjälper väl inte till direkt ;-)

 

Vad som har hänt på bordet tidigare känns viktigt.

 

Hur fiskig är fi?

 

Har du plockat upp liknande potter och blivit tagen med "handen i kakburken" tidigare?

 

Iaf.

A9 och 99 tar jag bort direkt då han checkade riv. Han vill väl krydda upp en större pott än 3 bb? Baserat på det vi vet så gör jag nog ett miniraise för att inte låta han slinka helt med för honom stål som 9rag, AKxx etc.

Din hand är rätt maskerad.

 

Hur gick det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luktar AAxx för nötkåken eller 99xx för fyrtalet väldigt mycket. Väldigt sällan nån spelar A9 kåken så. Om han hade haft triss i nior borde han hittat betknappen åtminstonde på turn. Så egentligen borde man folda, fast det känns väldigt svårt då man har en vädigt bra kåk men jag tror man är slagen tillräckligt ofta för att syn ska vara EV-.

 

Att höja vore horibelt, får bara syn av en bättre hand.

 

Folda? Vilken HD har du efter ditt river bett? AA har du väl inte så ofta då jag förmodar att du höjer pre. Är en slowad 99 det enda du fortsätter med? Du lär ju lägga en för stor del av din HD i så fall. Så balanseringsmässigt måste ju du minst syna.

Jag tycker att 99 är typhanden som fi ser ut att ha(men gångrar man in kombosarna så blir antagligen A9 T9 bra mycket vanligare) men då ska han nog vara väldigt tight och förutsägbar om man ska syna här.

Bet/fold om han är hyfsad/bra. Bet call om han är mainiac/aggro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt fiskig själv på PLO men om man tycker han är fisk som plusar borde han ju ha lite koll. Sett från andra sidan staketetkan ju våran första bet vara stöld, men att reraise bör han ju ha en ganskla bra hand. Om han då synar eller reraisar ytterliggare ett omslag måste han ha en av de absolut bästa händerna på den brädan som ser ganska torr ut. Spontant känns det inte som han betalar av med en sämre hand och han lär nog aldrig lägga nästnöten. Då ser jag inget värde i att reraisa. Fold känns rätt vekt.

 

Jag skulle syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När han synar från SB icke raisat så väljer jag o tro att han i 90 procent inte har AA - lite vill de flesta slänga upp dem. Mot extremt tighta eller luriga motståndare (de 10%) kan han ha AA. Väljer alltså normalt o tro att han inte har AA. Floppat fyrtal e så ovanligt att vi får betala av om han har den.

 

Jag tror vi leder, men en höjning sätter oss i svår situation vid reraisa - då måste vi folda - väljer därför att syna som standardspel. Minsta möjliga raise blandar jag med och betalar av reraisen - tror tom vi vinner 30 procent av händerna vid reraise från fi.

 

Jag tror han sitter med A9 lr 910 o bara väntar på o få betalt

 

alltså i korthet - jag synar de flesta ggr och blandar upp med några låga reraise

 

/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...