Gå till innehåll

Kan man göra en dvd-spelare regionsfri?


Jennez

Recommended Posts

Jag är en jättefisk på tekniska prylar. Köpte en bärbar dvd-spelare i usa för några dagar sedan och frågade noga i kassan om den var regionsfri och om batterierna var laddade. Svaret var jakande på båda frågorna men batteriet var inte laddat och när jag kom hem och skulle prova den visade det sig att den inte heller var regionsfri. Jennez blev fuckad double time med andra ord.

 

Man har ju hört talas om att man chippar tv-spel och låser upp mobiler och en massa annat fuffens. Borde det inte gå att göra en dvd-spelare regionsfri då eller åtminstone ändra region? Hur gör man i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan gå såpass enkelt att tilverkaren har en kod man knappar in i apparaten på sin hemsida.

Testa det först om du inte redan gjort det.

 

Många (nästan alla?) spelare har gått att byta region på.

 

Kan vara lättare att få hjälp om du berättar vad det är för märke & model på apparaten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gissar du måste ta reda på vilken spelarmodel som är i den där Brookstonen

 

Tiltande... Jag är som sagt elektro-fisk, finns det ngt enkelt sätt att göra det på (står som sagt inte någonstans på spelare, förpackning eller i bruksanvisningen)? Skruva av bottenplattan och härja eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltande... Jag är som sagt elektro-fisk, finns det ngt enkelt sätt att göra det på (står som sagt inte någonstans på spelare, förpackning eller i bruksanvisningen)? Skruva av bottenplattan och härja eller?

Antagligen enda sättet om du inte kan hitta nån hjälp på nätet via modell/tillverknings siffror eller liknande. Då kankse du kan hitta nån firmware för just den spelaren som är i , kan vara en helt normal spelare från känd tillverkare som ligger i....

 

Om de går brukar man nog hitta info på nätet, men de verkar va knepigt att hitta nåt på Brookstone överhuvudtaget

 

Det konstiga är att man hittar ju inge såna produkter ens? Brookstone under portable dvd players på ebay gav inga träffar,,,hittar inte nån bild på produkten ens? Finns nå Brookstone photoalbum och cd spelare, men ingen DVD-spelare....

 

edit: eller så letar jag dåligt medan jag grindar...

Inte hitta jag nåt på amazon eller pricegrabber heller...har du köpt en icke existerande vara? :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

jo hittade några andra sidor som hade haft spelaren till salu förut...

men liksom på sidan du länkat till:

 

No longer available for sale.

No additional information is available on this model.

 

verkar som nåt har varit allvarlig fel med den? den är borttagen på alla sajter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar som nåt har varit allvarlig fel med den? den är borttagen på alla sajter?

 

Ni ska ha stort tack för all hjälp grabbar. Verkar som att jag är trippel-fuckad. Jag får avvakta helt enkelt, förr eller senare springer man ju på nån snubbe på fyllan som visar sig vara Brooksone-nörd. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...