Gå till innehåll

Chattsekvens stackars fisk


Alexxxx

Recommended Posts

  • Svars 138
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag fastnade visst i den här tråden och läste hela, oj vilket misstag. Jag har inte så stora förhoppningar om att "nå fram" där så många andra misslyckats men gör ändå ett naivt försök.

 

Till Anna:

 

Det är helt uppenbart att alla i den här tråden kan enas om att limp-syna in 1/4 av stacken är dåligt spel. Jag tolkar det som att du i början bara ville poängtera att det KAN vara bra spel att spela 67o (eller andra dåliga starthänder) i andra situationer. Men detta är ju endast givet om du ändrar alla, eller åtminstone de mesta fundamentala, förutsättningarna. Som tex att det gäller 1/4 stack i en sit n go där du inte kan fylla på mer deg.

 

Om vi nu utgår från att det var så allt började, är det inte bättre att bara erkänna det istället för att måla sig längre och längre i det hörn du nu står vid, och principfast börja hävda att det bra spel med argument som intuition?

 

Jag är också en vinnande spelare, men min spelstil är ingalunda den optimala bara för det. Jag skulle kunna vinna fler BB/100 händer om jag fortsätter utveckla mitt spel. Det är också ambitionen. Därför försöker jag ta till mig det andra skriver här på forumet, speciellt när en majoritet förespråkar samma sak. Mao tycker jag inte att ditt argument om att du är en vinnande spelare är något som är relevant, kanske skulle du vinna mycket mer om du spelade mer på odds och mindre på inuition?

 

Sen tvivlar jag på att du skulle spelat som OP i given situation, det har helt enkelt blivit en grej för dig att stå på dig nu. Visst, det funkade den här gången men jag lovar att det är -EV i längden.

 

Sen är den här tråden inget argumentationskrig där man vinner respekt på kommentarer som "jaja, vi säger så" eller pratar om mental mognad, utbildningar eller annat irrelevant. Och det gäller alla postare, inte bara dig Anna.

 

Ge gärna sakliga argument om du vill ha en fortsatt dialog, jag accepterar inte hänvisningar till "tidigare skrivet" utan källförteckning. Tveksamt om jag ens accepterar smileys.

 

peace out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte helt förvånad. Hela mitt inlägg gick okommenterat förbi men självklart kom det lite bashing på annat icke-relevant... och så ett gäng smileys då.

 

I did my best.

 

Jag har försökt i denna tråd men det är för mycket dumhet och ovilja att lyssna i denna tråd. Alla dessa 18-20 åringar som tror det finns bara en stil att spela och det är lönade i längden.

 

Jag skrev att det var fel i längden att syna med 1/4 av stacken, men vissa kan inte inse det. (kanske inte har kompiteten nog?)

 

Men tack iaf för att försök. Du kommer antagligen få ett bra långt svar i en annan tråd om du frågar mig. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går du plus på spel som OP gör så har du ju bara haft tur och positiv varians fattar du väl.

 

Japp. som dig då alltså. 8-)

 

http://emildasubermensch.blogspot.com/search?updated-min=2007-01-01T00%3A00%3A00-08%3A00&updated-max=2008-01-01T00%3A00%3A00-08%3A00&max-results=4

 

Have lost some hundred of $ more but I feel a turning point, the games are pretty rigged and setuped for me to loose but I feel positivt. I know I am going to have a decent month. Will quit when I´m up a little bit and play shorter sessions from now on (if i don´t get momentum and actuelley wants to play more) so I don´t loose my patience, that is the problem right now, I get crazy with strong hands and that is only bad cause I only get action when I´m beat. It´s better to be a bit patience and trick the opponents a little bit, a more passive line.

 

Emilio, du är en stjärna ibland när det kommer till poker diskussion. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar tillbaka mitt svar tidigare i tråden då jag frågade efter HH, förstod att det låg en hund begraven när han fick den utskällningen efter att ha som OP skrev; "synat en raise med 76o och sen synat AI på flop".

 

Handen är ju bedrövligt dåligt spelad, antar det är därför OP inte skriver mer i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågar dig Annadea, helt ärligt, tror du att man kan vinna jämt? Sen jag skrev det där har det gått rätt bra dessutom så jag vet inte vad du pratar om. Jag försöker åtminstone att bli bättre, du verkar helt nonchalera andra och helt gå på din egen väg, du kommer busta förr eller senare, rätt orellevant men eftersom du ständigt går OT och kommenterar saker som inte alls har med diskussionen att göra så kan jag inte låta bli.

 

Ingy var det bästa sakliga inlägget hittils, men du kan inte ens bemöta det på ett respektfullt sätt utan du nonchalerar bara och viftar bort. Du är en tönt, inse det.

 

Och att du säger "dessa 18-20 åringar" när du själv är i samma ålder (22) är ju att verkligen gräva ned dig djupt i pinsamhet.

 

Du fortsätter dessutom att föra diskussion som ligger långt under nivån av vad en 18-20 åring vanligen klarar av och det gör ju hela situationen lite lätt komisk.

 

 

För din egen skull så sluta skriv nu Annadea, du skämmer ut dig något oerhört mycket, inte minst för att du påstår saker som jag har sagt som jag inte har gjort eller tyckt. (Menar när du nämner att jag säger att det bara finns ett sätt att spela en hand, men det tycker jag inte.)

 

Även om det är på ett diskussionsforum så tycker jag att man bör visa viss respekt till dom man diskuterar med och det gör du verkligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågar dig Annadea, helt ärligt, tror du att man kan vinna jämt? Sen jag skrev det där har det gått rätt bra dessutom så jag vet inte vad du pratar om. Jag försöker åtminstone att bli bättre, du verkar helt nonchalera andra och helt gå på din egen väg, du kommer busta förr eller senare, rätt orellevant men eftersom du ständigt går OT och kommenterar saker som inte alls har med diskussionen att göra så kan jag inte låta bli.

 

Du har ju verkligen varit ett föredöme i denna tråd genom att ta till personangrepp osv. :roll:

 

Ingy var det bästa sakliga inlägget hittils, men du kan inte ens bemöta det på ett respektfullt sätt utan du nonchalerar bara och viftar bort. Du är en tönt, inse det.

 

Se där. Ännu ett pubertal uttal från dig. :lol:

 

Och att du säger "dessa 18-20 åringar" när du själv är i samma ålder (22) är ju att verkligen gräva ned dig djupt i pinsamhet.

 

Mental ålder min vän.

 

Du fortsätter dessutom att föra diskussion som ligger långt under nivån av vad en 18-20 åring vanligen klarar av och det gör ju hela situationen lite lätt komisk.

 

Som sagt. Du har ju verkligen utgått med något exemplariskt i denna tråd från början. Kan inte bemöta kritik från första början och börjar kalla folk för efterbliven. Respektlös och barnsligt. ;-)

 

 

 

För din egen skull så sluta skriv nu Annadea, du skämmer ut dig något oerhört mycket, inte minst för att du påstår saker som jag har sagt som jag inte har gjort eller tyckt. (Menar när du nämner att jag säger att det bara finns ett sätt att spela en hand, men det tycker jag inte.)

 

Det har ju du inte redan gjort enligt dig när du började med person angrepp? Inte för jag har så stora förhoppningar att du ska själv inse det. :-D

 

Även om det är på ett diskussionsforum så tycker jag att man bör visa viss respekt till dom man diskuterar med och det gör du verkligen inte.

 

Ironin flöder här. Det jag sa tidigare stämmer än. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...