Gå till innehåll

Chattsekvens stackars fisk


Alexxxx

Recommended Posts

Men haha. Vad är det du vill säga? Du klagar på folk för att dom inte spelar 76off , det är ingen som klagar på att han spelar 76, det vi klagar på är att det INTE går att spela 76off med vinst oavsett vad som händer.

 

Du kan ju inte säga att det inte är fel att spela 76off ibland, om vi frångår att han synar in 1/4 av stacken. HELA TRÅDEN HANDLAR JU OM ATT HAN SYNAR IN 1/4 AV STACKEN, INGENTING ANNAT!. Jag skulle inte sitta här och tilta om du inte hade sagt att det kan vara rätt att spela den då och då och att vi andra spelar efter någon nöttajt sklanskytabell. Det är 1000 gånger bättre att ställa 76 handen där, är ju riktigt muppigt att spela som fi gjorde.

 

Jag orkar inte ens. Finns säkert folk som tiltar på min okunskap på högre spelteoretiska plan men att man kan resonera som du och åtminstone fyllt myndig (antar jag) är ju rätt intressant. Du är en sådan där som hävdar att din teori är rätt bara för sakens skull va?, även fast att du efter ett tag inser att den andra teori är rätt.

 

Du har ju verkligen läst hela tråden. :lol: Finns folk som tror han spelar Cash game i denna tråd, några nämner hur man KAN syna en raise med 760s, och inte att han synar 1/4 stacken. Du borde verkligen läsa vad som skrivs. :mrgreen:

 

Vadå? Mrdawwe har ju en intressant spelstil. :roll: Måste kolla om du inte är en av dem som hatar honom.

 

Men iaf. Läs vad man skriver än att bara ordbajsa ut dig orationliserade tankar.Gör ju inte precis bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 138
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Du har ju verkligen läst hela tråden. :lol: Finns folk som tror han spelar Cash game i denna tråd, några nämner hur man KAN syna en raise med 760s, och inte att han synar 1/4 stacken. Du borde verkligen läsa vad som skrivs. :mrgreen:

 

Vadå? Mrdawwe har ju en intressant spelstil. :roll: Måste kolla om du inte är en av dem som hatar honom.

 

Men iaf. Läs vad man skriver än att bara ordbajsa ut dig orationliserade tankar.Gör ju inte precis bättre.

 

Men döda mig snabbt så jag slipper.

 

Jag har läst igenom allt ja. Hur fan kan du jämföra en ultramaniac (jag ställer mig neutral till dawwes spelstil förövrigt) med en synfisk?

 

Dawwe skulle aldrig syna in 1/4 i en sng med 76off och det är jag rätt övertygad om och gör han det är det riktigt dåligt spelat. Du har inga tiltodds som kan väga upp, du har inga implicita, du kommer inte få tillräckligt betalt för din cp image, och särskilt inte eftersom det är på så låg nivå.

 

Det känns liksom lite som att du försöker jämföra det hela med att exempelvis syna en trebet med 26s på knappen när båda har 200bb och det är HU när två hyffsat kompetenta spelare spelar. Det är ju 1000 gånger bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annadea, kan du inte bara inse att du är helt jävla tokfel ute här?

 

lol, ne.

 

Men döda mig snabbt så jag slipper.

 

Jag har läst igenom allt ja. Hur fan kan du jämföra en ultramaniac (jag ställer mig neutral till dawwes spelstil förövrigt) med en synfisk?

 

Bli inte emo nu.

 

Har inte dawwe och mr synfisk liknade spelstil eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, ne.

 

 

 

Bli inte emo nu.

 

Har inte dawwe och mr synfisk liknade spelstil eller?

 

Eh NEJ?! Sen när synar dawwe in mer eller mindre in 1/4 av stacken mot en motståndare han mer eller mindre aldrig kommer spela mot igen med 76off? Att ställa är 95072534897548957975349 gångert mer acceptabelt, även om det är riktigt dåligt eftersom man trolitgvis inte har så mycket FE eftersom fi har pumpat upp potten så mycket redan.

 

Och jag varken hatar eller tycker om dawwe och är nog faktist lite kritisk till spelstilen som man ser i HHna (men några HH är sällan hela historien) men att jämföra det här med mrdawwes spel är ju riktigt riktigt förnedrande för en ultra maniac som dawwe

 

 

Och vad hjälper det ens image att fi vet att man är ett råcp som mer eller mindre kommittar sig med en skithand med en jävla syn? gah orkar itne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh NEJ?! Sen när synar dawwe in mer eller mindre in 1/4 av stacken mot en motståndare han mer eller mindre aldrig kommer spela mot igen med 76off? Att ställa är 95072534897548957975349 gångert mer acceptabelt, även om det är riktigt dåligt eftersom man trolitgvis inte har så mycket FE eftersom fi har pumpat upp potten så mycket redan.

 

Och jag varken hatar eller tycker om dawwe och är nog faktist lite kritisk till spelstilen som man ser i HHna (men några HH är sällan hela historien) men att jämföra det här med mrdawwes spel är ju riktigt riktigt förnedrande för en ultra maniac som dawwe

 

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/38079-mrdawwe-fran-highstakes-till-lowstakes-ett-loefte-3.html

 

Jag gillar dawwes spel preflop där om man ser till stacken. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud, han har A hög pre HU I CASHGAME OCH DOM ÄR ULTRAAGGRO OCH A HÖG KAN VARA BRA. SLUTA JÄMFÖRA DET KOMMER INTE ENS I NÄRHETEN AV ATT syna in 1/4 med 76off i en jävla sng.

 

Det här är ju löjligt. HUr kan du ens försvara 76 med en länk till dawwes HU spel där han tror att A hög KAN stå. Som sagt, jag spelar inte som dawwe men sluta jämföra hans spel med SNGn pleaaasee...

 

När man spelar HU som dawwe gjorde där är implicita odds,sätta fi på tilt, blanda in muppiga spel av stor tyngd och även om jag tycker han spelar handen dåligt så kommer den inte ens i närheten av attt syna in 1/4 av stacken med 76off pre i en SNG. När ska du förstå?! I HU kan man ladda på stacken, man kan få fi att tilta, metagame är kort sagt mycket viktigare. gahh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud, han har A hög pre HU I CASHGAME OCH DOM ÄR ULTRAAGGRO OCH A HÖG KAN VARA BRA. SLUTA JÄMFÖRA DET KOMMER INTE ENS I NÄRHETEN AV ATT syna in 1/4 med 76off i en jävla sng.

 

Det här är ju löjligt. HUr kan du ens försvara 76 med en länk till dawwes HU spel där han tror att A hög KAN stå. Som sagt, jag spelar inte som dawwe men sluta jämföra hans spel med SNGn pleaaasee...

 

FI har a3 mot dawwes j5s. Dawwe vinner med j5. :lol: Du läser verkligen INTE vad som postats.

 

Och dawwe synar med över 1/4 av sin stack. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg det efteråt och var utifrån det jag skrev senare, ignorera att jag skrev A hög. Dawwe kan syna all in preflop i den där handen och den är fortfarande 100005435890890 gånger bättre (fortfarande helt värdelöst spelat dock) än att syna in 1/4 med 76off i en SNG. Get it?

 

Inse att du inte är lagd åt det logiska hållet, jag sätter rätt mycket pengar på att du är jävligt dålig på matte samt att förstå samband.

 

Och nu lägger jag ner innan jag börjar komma med personangrepp och grejer som jag ångrar sen, tycker bara ditt resonemang är ovanligt korkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg det efteråt och var utifrån det jag skrev senare, ignorera att jag skrev A hög. Dawwe kan syna all in preflop i den där handen och den är fortfarande 100005435890890 gånger bättre (fortfarande helt värdelöst spelat dock) än att syna in 1/4 med 76off i en SNG. Get it?

 

lol, det märktes. :lol:

 

Hur gammal är du? Du verkar ha verkliga problem att inte ha rätt. Jag gissar du är runt 18-20 år, och du blir rejält tiltad om du blir utdragen i poker? Dina resonemang och hur du uttrycker dig verkar säga det. Lugna ner dig några hekto och rationalisera så går det nog bättre att läsa vad som skrivs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag är 20 år, jag blir tiltad när jag blir utdragen men jag blir inte irriterad om jag inte har rätt. Jag lyssnar på andra och försöker förstå istället för att hävda att min sak är den rätta om sådant jag känner mig osäker på.

 

Men nu handlar detta om en sakfråga och inte hurvida jag är dålig på att skriva konkret och rationellt när jag är tiltad.

 

Jag älskar inte när massa personer går emot en och säger att den har fel men du måste väl inse att det kaaaanske är så att du ahr fel när samtliga postare i tråden ungefär tycker att du har fel?

 

Sen framstår du som en fjant när du håller på och "lol, vi säger väl så", får ju direkta associationer till högstadiet när man försökte reta upp någon.

 

 

Edit: Hmm.. Säg inte att du bara driver med mig och har varit ironisk? Fan vad jag skulle se dum ut då. Fan ju mer jag tänker på det, skojar du bara och försöker spela rolig? Snälla säg att det är så, då kan jag åtminstone lägga mig konstaterandes att du inte var en idiot trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag är 20 år, jag blir tiltad när jag blir utdragen men jag blir inte irriterad om jag inte har rätt. Jag lyssnar på andra och försöker förstå istället för att hävda att min sak är den rätta om sådant jag känner mig osäker på.

 

Men nu handlar detta om en sakfråga och inte hurvida jag är dålig på att skriva konkret och rationellt när jag är tiltad.

 

Jag älskar inte när massa personer går emot en och säger att den har fel men du måste väl inse att det kaaaanske är så att du ahr fel när samtliga postare i tråden ungefär tycker att du har fel?

 

Det märks då inte om du nu kollar vad du själv har skrivit.

 

Visst finns det möjlighet att jag har fel. Men då snackar vi just odds och annat tråkigt skit inom poker. (lol, ne jag är inte precis den förebyggande faktorn för att spela dötrist oddspoker, fast jag kan grunderna osv)

 

Poker är fortfarande ett spel mellan människor som kan tänka rationellt. Jag älskar spelet för man kan tänka dynamiskt i varje hand man spelar och den ser inte sig lik ut handen senare. Därav älskar jag mr dawwes stil som går mycket på känsla och intuition.

 

Och skriv inte vad jag tror du kommer skriva nu. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Edit: Hmm.. Säg inte att du bara driver med mig och har varit ironisk? Fan vad jag skulle se dum ut då. Fan ju mer jag tänker på det, skojar du bara och försöker spela rolig? Snälla säg att det är så, då kan jag åtminstone lägga mig konstaterandes att du inte var en idiot trots allt.

 

Och jag gav dig ett seriöst inlägg.:roll: Jaja, man får väl försöka ibland. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Privat meddelande: allvarlig?

Idag, 03:02

Emilio

 

Reg.datum: Feb 2005

Inlägg: 1 625

 

Standard allvarlig?

Är du seriös? Om du är det är du ju så sjukt efterbliven att jag inte varit med om liknande, helt seriöst."

 

Moderator tillkallad för att kolla över detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det märks då inte om du nu kollar vad du själv har skrivit.

 

Visst finns det möjlighet att jag har fel. Men då snackar vi just odds och annat tråkigt skit inom poker. (lol, ne jag är inte precis den förebyggande faktorn för att spela dötrist oddspoker, fast jag kan grunderna osv)

 

Poker är fortfarande ett spel mellan människor som kan tänka rationellt. Jag älskar spelet för man kan tänka dynamiskt i varje hand man spelar och den ser inte sig lik ut handen senare. Därav älskar jag mr dawwes stil som går mycket på känsla och intuition.

 

Och skriv inte vad jag tror du kommer skriva nu. ;-)

 

Att syna in 1/4 av sin stack i en SNG som inte ens är rebuy med 76off pre är inte att spela dynamiskt eller på intution, det är ju helt enkelt bara jävligt värdelöst. Du verkar försvara allt med att man ska spela på intution. Jag är en intutionsspelare men vad har det med att spela helt efterblivet med att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag din msn så kan vi snacka där då, eftersom du inte verkar respektera att PM är privat.

 

Men ärligt? Ska du tillkalla moderator för att jag skriver några pubertala rader på per PM? Hur kan någon som du ens finnas. Om jag nu har så fel borde du väl bara vifta bort mig som en fjant och inte bry dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att syna in 1/4 av sin stack i en SNG som inte ens är rebuy med 76off pre är inte att spela dynamiskt eller på intution, det är ju helt enkelt bara jävligt värdelöst. Du verkar försvara allt med att man ska spela på intution. Jag är en intutionsspelare men vad har det med att spela helt efterblivet med att göra?

 

Du vet vi snackar om en $5 + 0.5 Turbo SNG nu? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet vi snackar om en $5 + 0.5 Turbo SNG nu? :roll:

 

JA och desto mindre anledning att spela något annat än ABC poker. Är lika dåligt även om det är i en 20 000$ SNG mot nötproffs men där får du ju åtminstone en muppig image lång tid framöver även om det inte på långa vägar uppväger synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror AnnaDea och OP borde läsa ruterkungs FOLDSKOLA. Kul att du inte fattar skillnaden mellans dawwes spel och OP;s extremt dåliga spel. Vad lirar du AnnaDea?

 

Jag har följt Ruterkung. Har spelat FL längre än honom för den delen (som spelar ingen roll)

 

Jag spelar Fl på nivåerna 2/4-5/10 på crypto, WPX, Full tilt, och Prima. Sen spelar jag lite H.O.R.S.E FL och PL på nivån 0.5/1.0-1/2. Fulltilt vill säga.

 

Nickar samma som användarnamnet här på Prima och WPX. De andra är det ett annat nick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag din msn så kan vi snacka där då, eftersom du inte verkar respektera att PM är privat.

 

Men ärligt? Ska du tillkalla moderator för att jag skriver några pubertala rader på per PM? Hur kan någon som du ens finnas. Om jag nu har så fel borde du väl bara vifta bort mig som en fjant och inte bry dig.

 

Om du skulle ha tänkt så långt innan du ens skickade det så skulle jag inte ens behövt tillkalla moderator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...