Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

FullTiltPoker Game #2955828976: Table Lamb (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 16:20:46 ET - 2007/07/15

Seat 1: Silencer2386 ($301.90)

Seat 2: No Joints ($220.80)

Seat 3: FishinAintEasy ($200)

Seat 4: grizzly500 ($144.45)

Seat 5: beans716 ($120.55)

Seat 6: BernItDown ($223.80)

No Joints posts the small blind of $1

FishinAintEasy posts the big blind of $2

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to grizzly500 10 of Spades10 of Hearts

grizzly500 raises to $7

beans716 calls $7

BernItDown folds

Silencer2386 calls $7

No Joints calls $6

FishinAintEasy calls $5

*** FLOP *** 5 of Clubs4 of Diamonds3 of Diamonds

No Joints checks

FishinAintEasy checks

grizzly500 bets $25

beans716 calls $25

Silencer2386 folds

No Joints folds

FishinAintEasy raises to $75

grizzly500 ??

minns inte hur statistiken såg ut eller om jag hade några läsningar.

Postad

Fold, du kan inte spela denna handen bra hur du än gör här. Inte ens om vi räknar bort killen som bara synade (som jag gör här under).

Pushar du och han synar så är du ganska 50/50 mot ett starkt draw men huge underdog mot ett set. Därtill möjligheten att han har en färdig stege.

Synar du får att utvärdera turn så har du redan investerat för mkt för att det ska gå ihop. Om han skjuter turn så måste du typ lägga. Och om han istället väljer att ta ett frikort så har du ändå typ misslyckats med spelet känns det som.

Att syna och och betta en bland turn känns också kallt med tanke på alla skrämselkort och hans färdiga HD.

Att killen i mitten synade fast han har spelare bakom sig gör denna folden ännu enklare. Detta känns som en typiskt situation som är EV- i sin helhet.

Postad

Är ny på nl cg så kommer ställa mycket frågor i denna avdelning. Jag tänker sätta in en fortsättningsfråga i denna tråd;

Hur hade ni gjort om Hero istället hade A A eller K K? Förutsatt att pre-flop spelet var likadant och samma situation på floppen uppstod.

Postad

ojfan glömde skriva vad som hände.

FullTiltPoker Game #2955828976: Table Lamb (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 16:20:46 ET - 2007/07/15

Seat 1: Silencer2386 ($301.90)

Seat 2: No Joints ($220.80)

Seat 3: FishinAintEasy ($200)

Seat 4: grizzly500 ($144.45)

Seat 5: beans716 ($120.55)

Seat 6: BernItDown ($223.80)

No Joints posts the small blind of $1

FishinAintEasy posts the big blind of $2

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to grizzly500 10 of Spades10 of Hearts

grizzly500 raises to $7

beans716 calls $7

BernItDown folds

Silencer2386 calls $7

No Joints calls $6

FishinAintEasy calls $5

*** FLOP *** 5 of Clubs4 of Diamonds3 of Diamonds

No Joints checks

FishinAintEasy checks

grizzly500 bets $25

beans716 calls $25

Silencer2386 folds

No Joints folds

FishinAintEasy raises to $75

grizzly500 has 15 seconds left to act

grizzly500 has requested TIME

grizzly500 folds

beans716 folds

Uncalled bet of $50 returned to FishinAintEasy

FishinAintEasy mucks

FishinAintEasy wins the pot ($107)

*** SUMMARY ***

Total pot $110 | Rake $3

Board: 5 of Clubs4 of Diamonds3 of Diamonds

Seat 1: Silencer2386 (button) folded on the Flop

Seat 2: No Joints (small blind) folded on the Flop

Seat 3: FishinAintEasy (big blind) collected ($107), mucked

Seat 4: grizzly500 folded on the Flop

Seat 5: beans716 folded on the Flop

Seat 6: BernItDown didn't bet (folded)

Postad
Jag hade inte ens lagt in en CB med den brädan och så många spelare till floppen :-)

Hade gett upp...! :P

om du ger upp med ett såpass ok överpar utan ett ens CBa lär du ju tappa rätt mycket värde... Även med 4 andra spelare lär du ha bästa handen de allra flesta gånger

Postad
om du ger upp med ett såpass ok överpar utan ett ens CBa lär du ju tappa rätt mycket värde... Även med 4 andra spelare lär du ha bästa handen de allra flesta gånger

Möjligt men jag tycker på bromsen ändå. De andra två gatorna lär ju bli ganska svårspelade, diamonds, A-J, 2:or och 6:or är kort som inte är så roliga. Speciellt om vi är OOP och vi bygger en stor pott med för marginell hand i.m.o. Detta är om vi ens får se turn, inte sällan händer ju det som hände i denna handen, vi blir check-raisade och måste lägga.

Jag brukar Cbetta nästan varje flopp men då och då, beroende på flopptexturen, antal motspelare, deras stackar, image/reads etc. så väljer jag att inte göra det. Är flopptexturen väldigt bra så betar jag alltid ut (läs K72, regnbåge, Q72, regnbåge eller typ 55A), oavsett motspelare och deras antal.

Den här floppen ger jag helt enkelt bara upp med TT p.g.a. flopptexturen och antal motspelare. Iofs kan man skjuta en tunna och sen ge upp men nu är det så pass "extremt" att jag inte ens avlossar första tunnan. Hade vi varit 3 som såg floppen hade jag givetvis skjutit.

Just my 2 cents.

Postad

Ger nog också upp handen här många gånger, du har inte position och även om du är i ledning blir det extremt svårspelat om du exempelvis får en syn ( har FI set, färgdrag, färdig stege osv). Hade jag däremot suttit i pos och alla checkat fram till mig hade jag CB:at