LuckyStar5.1 Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Lägger denna i nybörjar frågor då jag är just nybörjare med pokertracker. Spelat i flera år, levt på poker men haft uppehåll i något år då jag tog ett kneg. Startade om i våras och började bygga rulle. Har aldrig använt några verktyg men köpte PT för jag läst att detta ska va bra... Nu vet jag bara inte vad jag ska titta på, kan ni tycka om denna info? Bara 1200 händer spelade men spelar ingen roll, vad är bra och vad är dåligt? Väldigt tacksam för kommentarer ! EDIT: Jag antar att man i huvudsak ska se till BB/100-Hands? Citera
benknackan Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Ser ut som du har haft rejält med flyt på de få händerna. Och BB/100 händer kan väl vara intressant ... Men då över ett mycket större antal händer. Ser ut som du är alldeles för passiv pre, 27/8/2 är inte det minsta bra skulle de flesta säga inkl mig. Försök att få upp preflop raisandet betydligt till kanske 22 eller dylikt om du ligger kvar på 27 VP. Sedan som hör ihop med ovan så försöker du bara stjäla blindarna 14% av ggr med såpass löst preflopspel är ju katastrof. Lätta pengar att tjäna att sno blinds. Du verkar dessutom syna lite för mycket från blindarna främst från BB. Båda de siffrorna bör vara runt 80 % ... Citera
LuckyStar5.1 Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Tackar ! Tror preflop spelet är pga att jag sitter på små inköp... ca 80$ på 1/2 borden. Ser garanterat bättre ut när jag spelar fulla inköp ! Men ska absolut täta till knappspelet... Citera
LuckyStar5.1 Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Synar mycket, klonkar mer? Synar mycke pos. höjningar, lätta pengar att tjäna på flop genom reraise... ganska standard för mej ! Men överdrivet mycke klonk har det inte varit på dessa 1200 händerna. Citera