LuckyStar5.1 Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Lägger denna i nybörjar frågor då jag är just nybörjare med pokertracker. Spelat i flera år, levt på poker men haft uppehåll i något år då jag tog ett kneg. Startade om i våras och började bygga rulle. Har aldrig använt några verktyg men köpte PT för jag läst att detta ska va bra... Nu vet jag bara inte vad jag ska titta på, kan ni tycka om denna info? Bara 1200 händer spelade men spelar ingen roll, vad är bra och vad är dåligt? Väldigt tacksam för kommentarer ! EDIT: Jag antar att man i huvudsak ska se till BB/100-Hands? Citera
benknackan Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Ser ut som du har haft rejält med flyt på de få händerna. Och BB/100 händer kan väl vara intressant ... Men då över ett mycket större antal händer. Ser ut som du är alldeles för passiv pre, 27/8/2 är inte det minsta bra skulle de flesta säga inkl mig. Försök att få upp preflop raisandet betydligt till kanske 22 eller dylikt om du ligger kvar på 27 VP. Sedan som hör ihop med ovan så försöker du bara stjäla blindarna 14% av ggr med såpass löst preflopspel är ju katastrof. Lätta pengar att tjäna att sno blinds. Du verkar dessutom syna lite för mycket från blindarna främst från BB. Båda de siffrorna bör vara runt 80 % ... Citera
LuckyStar5.1 Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Tackar ! Tror preflop spelet är pga att jag sitter på små inköp... ca 80$ på 1/2 borden. Ser garanterat bättre ut när jag spelar fulla inköp ! Men ska absolut täta till knappspelet... Citera
LuckyStar5.1 Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Synar mycket, klonkar mer? Synar mycke pos. höjningar, lätta pengar att tjäna på flop genom reraise... ganska standard för mej ! Men överdrivet mycke klonk har det inte varit på dessa 1200 händerna. Citera
FiSherman63 Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Har de senaste dagarna funderat lite på just det vi ser här... Hur kommer det sig att så många svenska spelare har en så uruselt passiv spelstil, ffa pre flop? Är det nåt i vattnet? Citera
fcmange Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Tror preflop spelet är pga att jag sitter på små inköp... ca 80$ på 1/2 borden. why 80$ ?! Citera
benknackan Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Synar mycke pos. höjningar, lätta pengar att tjäna på flop genom reraise... ganska standard för mej !Men överdrivet mycke klonk har det inte varit på dessa 1200 händerna. 65 % Won @ Showdown => Sjukt mycket klonk/tur/flyt. Normalt ligger på 45-50 % ca för normal plussande. Citera
FiSherman63 Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Men överdrivet mycke klonk har det inte varit på dessa 1200 händerna. Klonk eller inte, du har tveklöst haft tur under dessa händer. Citera
LuckyStar5.1 Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Jag är väldigt mer aggesiv när jag spelar fulla inköp, men på små inköp som jag uteslutande har spelat dessa 1200 händerna så har jag spelat korten och pos. spelarna. Ska spela fulla inköp och se hur mitt preflop spel ser ut under lika många händer... postar resultat senare, kanske inte blir denna månaden då jag drar på semester. Tacksam för svaren ! Citera
DaPine87 Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Limpa bra mkt mindre. Vilka händer är det egentligen du limpar med? Citera
LuckyStar5.1 Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 why 80$ ?! Har funkat tveklöst bäst när jag räknar inkomst/h. Testat att spela 200, 100, 80 och 50. Citera
LuckyStar5.1 Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Limpa bra mkt mindre. Vilka händer är det egentligen du limpar med? Beror på situationen... Hur bordet spelas och vilken pos. jag är i. Gillar att se många billiga floppar, tror att i längden man vinner mer. Vet själv att jag ogärna spelar mot spelare som ser få floppar ! Citera
Pedroboy Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 BB/100 är viktigt men den säger inte mycket med litet urval första 22000 händerna i juni hade jag 10 bb/100 medans de sista 25000 händern hade jag -2bb/100... skulle gissa att den konvergerar mot ett någotsånär värde efter 100 000-200 000 händer minst!! Citera
LuckyStar5.1 Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Klonk eller inte, du har tveklöst haft tur under dessa händer. Har haft ett par lyckade HU spel som säkert ger res. blåa siffror. Men medveten om att 1200 händer inte är rättvist. Mer intreserad av vad som betraktas bra ! ...Preflop ska arbetas på iaf, ska som sagt spela mer fulla inköp för att se vad som händer. Citera
Pedroboy Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Ser ut som du har haft rejält med flyt på de få händerna. Och BB/100 händer kan väl vara intressant ... Men då över ett mycket större antal händer. Ser ut som du är alldeles för passiv pre, 27/8/2 är inte det minsta bra skulle de flesta säga inkl mig. Försök att få upp preflop raisandet betydligt till kanske 22 eller dylikt om du ligger kvar på 27 VP. Sedan som hör ihop med ovan så försöker du bara stjäla blindarna 14% av ggr med såpass löst preflopspel är ju katastrof. Lätta pengar att tjäna att sno blinds. Du verkar dessutom syna lite för mycket från blindarna främst från BB. Båda de siffrorna bör vara runt 80 % ... En nybörjare ska för guds skull inte ha 22 i pfr.... man måste ha enormt bra postflopskills för att ha 22 i pfr.... bättre att sänka sin vpip iså fall medans man övar för att inte komma med i massa svåra situationer med halvtaskiga händer. Jag spelar 14/10 eller 16/11 när jag känner för att slaska lite extra. Citera
b0bb4n Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 En nybörjare ska för guds skull inte ha 22 i pfr.... man måste ha enormt bra postflopskills för att ha 22 i pfr.... bättre att sänka sin vpip iså fall medans man övar för att inte komma med i massa svåra situationer med halvtaskiga händer. Jag spelar 14/10 eller 16/11 när jag känner för att slaska lite extra.Fast du spelar väl 100 bord eller nåt? Citera
musen91 Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Vilka värden har tex en fisk ? och aggessiv spelare ? tight grinder ? m.m .... Citera
fcmange Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Beror på situationen...Gillar att se många billiga floppar, tror att i längden man vinner mer. Vet själv att jag ogärna spelar mot spelare som ser få floppar ! säger emot sig själv litegrann tycker jag Citera
fcmange Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 och shortstackande limpfiskar är det ultimata motstånden enligt mig Citera
XaaL Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Beror på situationen...Hur bordet spelas och vilken pos. jag är i. Gillar att se många billiga floppar, tror att i längden man vinner mer. Vet själv att jag ogärna spelar mot spelare som ser få floppar ! Förstår inte hur du kan satsa på att limpa med din lillastack! Måste ju ha rätt kassa implicita odds, eller? Trodde att den stacken skulle spelas aggressivt. (fast den ska inte ens spelas, du ska ha 200 på bordet ). Jag kan däremot säga att jag spelade ganska likt dig förut. Gillade också att limpa. Kändes bekvämare tyckte jag då och spelet blir lite snällare.. Kansek ett spel för svaga personer (nit?) ? Citera
benknackan Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 En nybörjare ska för guds skull inte ha 22 i pfr.... man måste ha enormt bra postflopskills för att ha 22 i pfr.... bättre att sänka sin vpip iså fall medans man övar för att inte komma med i massa svåra situationer med halvtaskiga händer. Jag spelar 14/10 eller 16/11 när jag känner för att slaska lite extra. Han är inte nybörjare. Och visst han kan likväl sänka VPn men PFR måste upp även om han skulle sänka VPn. Och för övrigt 14/10 ? Vafan kan man lira så tight ens på SH ? ... Citera
-PK- Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Hur svårt kan det vara? Spela 21/18/3,5 så går det typ inte att förlora om man inte är oerhört dålig postflop. Citera
Memory Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Vad ska aggression factorn ligga på flopp/turn/river för att det ska vara "bra"? Citera
XaaL Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Han är inte nybörjare. Och visst han kan likväl sänka VPn men PFR måste upp även om han skulle sänka VPn. Och för övrigt 14/10 ? Vafan kan man lira så tight ens på SH ? ... Du lär ha lättare beslut (skönt när man massgrindar:-)) och du lär ändå plussa något. Sedan tjänar du nog bra på RB! Citera
Recommended Posts