Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
AK är inte löst att spela hårt, men att spela AK hårt från den floppen är väldigt löst spel.Han slår ju bara en bluff

det låter som att du förväxlar begreppen aggressivt och löst kanske?

Är du dum eller?

Nej, han är inte dum. Nu får du tvätta munnen med tvål...

Att spela AK aggressivt på den floppen är aggressivt. Agressiviteten (vilken var en nyckelfaktor i ditt inlägg) har ingenting med lösheten att göra. Möjligen hade du kunnat säga "att spela AK från den floppen är väldigt löst spel", dvs utan att infoga ordet "hårt". Då hade ingen anklagat dig för att blanda ihop aggro/lös.

Postad
Vad tjänar du på att bara syna? Har han ruter 2 så är du ju slagen. Om man inte foldar är ju en höjning det bättre altenativet.

Att höja är som att säga "här, ta lite mer pengar om du har en bättre hand än jag, men om du har en sämre hand är det lika bra att du foldar".

Postad
Att höja är som att säga "här, ta lite mer pengar om du har en bättre hand än jag, men om du har en sämre hand är det lika bra att du foldar".

Hmmm??? ..........:roll: :roll: Aha :lol: :lol: Är det så man menar :-P.

Trodde man mena ge fan i min pott :mrgreen:

Postad
Tja, de beror ju iofs på en hel del. Mot vissa fi skulle man ju faktiskt nästan kunna värdehöja där... :mrgreen:

Värdehöja rivern??? Vilka sämre händer ska du få syn från?

Det enda du kan åstadkomma genom att höja rivern är att några bättre händer skulle kunna folda.

Postad
Nej, han är inte dum. Nu får du tvätta munnen med tvål...

Att spela AK aggressivt på den floppen är aggressivt. Agressiviteten (vilken var en nyckelfaktor i ditt inlägg) har ingenting med lösheten att göra. Möjligen hade du kunnat säga "att spela AK från den floppen är väldigt löst spel", dvs utan att infoga ordet "hårt". Då hade ingen anklagat dig för att blanda ihop aggro/lös.

Spelar Fi tajt i den här handen tycker du?

Postad
Värdehöja rivern??? Vilka sämre händer ska du få syn från?

Det enda du kan åstadkomma genom att höja rivern är att några bättre händer skulle kunna folda.

Notera ":mrgreen:" i mitt inlägg nedan:

Tja, de beror ju iofs på en hel del. Mot vissa fi skulle man ju faktiskt nästan kunna värdehöja där... :mrgreen:

Det inlägget var mest för att säga att visst, om fi spelar heltokigt och typ kan ha vad som helst och syna med vad som helst och vi vet det ("Mot vissa fi" i mitt inlägg) så kan vi ju värdebetta. Det är en extrem omständighet som sällan är för handen, och därför är inte detta min linje, utan det var mer av ett ironiskt inlägg.

Trodde det skulle framgå i sammanhanget av mitt förra inlägg, där jag säger precis det som du däger (alltså är du och jag av samma åsikt):

Sen det där hopblandandet av aggro och lös:

Spelar Fi tajt i den här handen tycker du?

Det är inte det jag säger.

Du sa att det är löst att spela AK hårt från den floppen. Den avgörande faktorn för huruvida han är lös eller ej är enligt den formuleringen att han spelar hårt (alltså aggressivt). Detta är fel.

Att spela löst är att spela många händer. Att spela aggressivt är att betta/höja mkt. Löst kan du spela oavsett om du gör det aggressivt/passivt, och aggressivt kan du spela både om du spelar löst/tight. Således är det fel att utifrån att han spelar handen hårt dra slutsatsen att han spelar löst.

Vad jag sen sa var att om du hade tagit bort ordet "hårt" ur formuleringen så hade den felaktigheten inte förelegat. Läs igen utan att försöka missförstå mig, så förstår du vad jag menar.

Postad

Du har hopplöst fel.

Tigth och löst spel är etablerade begrepp som finns även efter floppen. Varenda pokerkommentator använder dessa.

Du har aldrig någonsin hört någon pokerkommentator säga tajt läggning, tex med AKs på 2s 5s Jh eller väldigt lös syn på tex 2h 5s Jh?

De enda som använder begreppen tajt eller löst spel för hur ofta man ser floppen och enbart passiv/agresssiv efter floppen är trackerprogrammen.

Postad

Det låter kanske ok att etikettera Fi:s spel på floppen och rivern som agressivt, men hur ska du kalla hans spel på turn?

Agressiv syn? En syn kan per definition inte vara agressiv och lös får vi inte använda eftersom det enligt dig bara kännetecknar att han spelar för många händer innan floppen.

Postad
Du har hopplöst fel.

Tigth och löst spel är etablerade begrepp som finns även efter floppen. Varenda pokerkommentator använder dessa.

Du har aldrig någonsin hört någon pokerkommentator säga tajt läggning, tex med AKs på 2s 5s Jh eller väldigt lös syn på tex 2h 5s Jh?

De enda som använder begreppen tajt eller löst spel för hur ofta man ser floppen och enbart passiv/agresssiv efter floppen är trackerprogrammen.

Det låter kanske ok att etikettera Fi:s spel på floppen och rivern som agressivt, men hur ska du kalla hans spel på turn?

Agressiv syn? En syn kan per definition inte vara agressiv och lös får vi inte använda eftersom det enligt dig bara kännetecknar att han spelar för många händer innan floppen.

Det är så sjukt frustrerande när folk bara vägrar förstå.

Var har jag sagt att löst/tight bara används pre flop??

Var har jag ens gett sken av att tycka att det finns nåt som heter aggressiv syn??

Fatta detta nu:

Lös innebär att han spelar många händer. Om det så är att han spelar många händer före floppen eller synar bets med en stor del av sin HD på flop/turn/river de e skit samma, HAN SPELAR MÅNGA HÄNDER! Helt enkelt.

"Lös" säger ingenting om HUR han spelar handen, bara ATT han spelar den när han ist hade kunnat folda den.

Aggressiv innebär att han när han väl spelar en hand (oavsett om han spelar 100% eller 0.001% av händerna, och oavsett om detta avser pre flop, flop, turn eller river) så gör han det oftare med en bet/raise än med en syn.

Att han spelar aggressivt innebär inte att han spelar löst. Han kan sitta och folda händer på floppen i tretton år i streck, men om han väl spelar en hand sen och han gör det med en bet/raise ist för en syn så har han spelat aggressivt. Då har han en flop aggression factor på 100%, men inte fan betyder det att han har spelat löst. Eller!?

Och när du säger "att spela AK så AGGRESSIVT är väldigt LÖST" så gör du en koppling mellan hans aggressivitet och löshet. DET ÄR FEL!

Vad är det du inte förstår??

Jag tror inte jag kan göra det något tydligare för dig, och jag orkar inte hålla samma lektion för dig fler gånger. Men fattar du inget annat av detta inlägg så fatta iaf att du har fel.

Postad

DrRoland: Efter att ha läst dina inlägg ett par gånger till och verkligen försökt sätta mig in i hur du tänker så tror jag att du med det inlägg som startade hela den här karusellen menar att "det är löst av fi att hålla fast så hårt i AK", dvs "det är löst av fi att spela så löst med AK" (:roll:).

Jag tror inte du förstått att "att spela AK så hårt" de facto betyder "att spela AK så aggressivt". Hårt är synonymt med aggressivt i det sammanhanget. Läs igenom denna diskussion en gång till med det faktumt för ögonen så ska du nog förstå vad de e jag snackat om.

Recap: Den enda förklaring jag kan se till dina inlägg är att du menade nåt annat än det du skrev. Vad jag inte förstår är hur du kunnat undgå att förstå hur ditt inlägg uppfattades efter alla dessa inlägg fram och tillbaks.

Postad
Det är så sjukt frustrerande när folk bara vägrar förstå.

Lös innebär att han spelar många händer. Om det så är att han spelar många händer före floppen eller synar bets med en stor del av sin HD på flop/turn/river de e skit samma, HAN SPELAR MÅNGA HÄNDER! Helt enkelt.

"Lös" säger ingenting om HUR han spelar handen, bara ATT han spelar den när han ist hade kunnat folda den.

Aggressiv innebär att han när han väl spelar en hand (oavsett om han spelar 100% eller 0.001% av händerna, och oavsett om detta avser pre flop, flop, turn eller river) så gör han det oftare med en bet/raise än med en syn.

Och när du säger "att spela AK så AGGRESSIVT är väldigt LÖST" så gör du en koppling mellan hans aggressivitet och löshet. DET ÄR FEL!

QFT