TheMenace Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Klart man inte ska ha dåligt samvete om man vinner pengar under normala omständigheter. Ska man tycka synd om den som blir knockad i boxningsringen oxo? Den som ger sej in i leken får leken tåla. Lite förenklat men ändå. Däremot tycker jag att man ska bete sej gentlemannamässigt och inte som ett jävla svin och förnedra den man vinner av. Får verkligen lust att kräkas över pokernördar som vinner och samtidigt ska hålla pottodds-skola och skälla ut nån sämre snubbe som gör en dålig syn eller nåt, fälla massa kommentarer, himla med ögonen osv. Speciellt när de flesta livegames ändå är av social karaktär. Dessa spelare önskar jag en långsam och smärtsam gulning. Citera
Albert Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Tänk den människa som får för sig att fråga en boxare: Får du aldig dåligt samvete av att slå din motståndare? Citera
Saint_Bjorn Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Wtf, är poker bra ur ett samhällsperspektiv då? Näe, det bästa vore så klart om vi fyllde våra dagar med goda gärningar. Men det gör vi inte. Inte minst för att det ger dåligt med pengar (ja, nu är jag cynisk). Att ge sig in i ett spel och vinna pengar över en person som satte sin (spel)existens på spel tycker jag är över gränsen till omoraliskt handlande, iaf mot okända spelare. Situationen måste åtminstone kunna verifieras på något sätt. En kompis man vet spelar om sina barns mjölkpengar är en helt annan sak. Gränsen får helt enkelt vara godtycklig utifrån ens samvete. En okänd kan man inte hjälpa, sin kompis kan man faktiskt hjälpa (eller åtminstone låta bli att ta barnens mjölkpengar ifrån). Citera
eurythmech Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Tänk den människa som får för sig att fråga en boxare: Får du aldig dåligt samvete av att slå din motståndare? Det vore iofs sjukt att som up and rising star i boxningsvärlden inte ha dåligt samvete över alla 14-102 Tomato Cans som boxar 10 år längre än vad som kan tänkas vara hälsosamt, för att det är ont om pengar. Nu tror jag iofs att dom flesta boxare är svin, precis som i princip alla pokerspelare är det. Men inte mindre sjukt för det. Citera
ANGRYKOREAMAN Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Problemet är att det är formulerat fel från start. Att tilta ofta => dålig dålig !=> att tilta ofta Jag tycker inte att det där stämmer. Att tilta ofta => stor sannolikhet för dålig Men många spelare, oftast extremet slaskaggresiva sådanna, spelar bättre eller lika bra när de tiltar. Eller så tappar de inte så mycket att de blir dåliga utan bara mindre bra. Citera
Emilio Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Så många gånger som fiskarna dragit ut mig bryr jag mig inte ens om att det skulle innebära deras död om jag bustade dom, näst intill åtminstone. Fiskarna utdragningar kommer alltid kännas värre än när man bustar deras matkassa. Citera
Ängeln17 Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Burkpantningen går också het. Har en 125-liters sopsäck med diverse burkar som kan avhämtas om så önskas . Citera
Ängeln17 Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 125l / .33l = 375 burkar zomg! Njaeä, ligger nog 20% 50cl och kanske ett 15-tal PET-flaskor á 4sek/st i oxå. Intresserad? Citera
Hjort Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Det vore iofs sjukt att som up and rising star i boxningsvärlden inte ha dåligt samvete över alla 14-102 Tomato Cans som boxar 10 år längre än vad som kan tänkas vara hälsosamt, för att det är ont om pengar.Är det hans fel att de är dumma i huvudet eller? Citera
baller Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 jag tror boxning är fel sport om man har samvetskval när man slår på de som kanske är svagare... Citera
Hume Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Njaeä, ligger nog 20% 50cl och kanske ett 15-tal PET-flaskor á 4sek/st i oxå. Intresserad? Haha, jag skulle lätt hämtat den där säcken om jag fick all pant Citera
HataB2B Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Som fisk-pajas i omaha så får jag bara dåligt samvete vid ett tillfälle och det är när 4 personer limpar pre flop. Floppen kommer koordinerat; typ 678 med två i samma färg. Första pos höjer andra pos ställer in och en Ukrainare översynar detta med AAxx utan drag. Citera
fcmange Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 jag tror boxning är fel sport om man har samvetskval när man slår på de som kanske är svagare... gäller väl även poker Citera
eurythmech Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Är det hans fel att de är dumma i huvudet eller? Varför får du ibland för dig att kommentera ämnen som tangerar empati? Citera
gaffeln Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Har jag sett någon förlora stora pengar brukar jag be dem sluta. Vet inte varför, kan bara inte se någon förlora för mycket. Är alldels för blöthjärtad för poker tror jag Citera
Partyjack Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Dåligt samvete? Nja, men jag ber nästan alltid om ursäkt i chatten efter att jag har vunnit en stor pott. Okej!? Citera
Recommended Posts