Gå till innehåll

Får ni någonsin dåligt samvete av att gula fiskarna


Pedroboy

Recommended Posts

Igår satt jag på ett bord med en fisk.

En kille ville spela headsup mot fisken, men jag hoppade snabbt emellan och fick fisken att vilja spela mot mig. Först erbjöd jag att spela NL 1000 men det sa han att han inte hade, men NL 600 gick han med på. Efter 10 minuter gulade han(AQ mot j3 på ajxax flop) och fyllde på sitt sista, ca 140 dollar. Det gulade han också.

 

Sen sa han "you hav win all my mony :(", strax där efter satt han på micro limit med några få dollar.

Är det någon som får dåligt samvete av er någonsin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att har man något samvete överhuvudtaget så är det i dessa lägen det ska användas. Den idyll som vissa verkar leva i att det är rika affärsmän eller folk som vunnit på lotto som man huvudsakligen spelar av pengar stämmer ju inte riktigt.

 

Min erfarenhet utav att gula sträcker sig dessutom ganska långt tillbaks, så jag vet verkligen hur dåligt man mår. Svaret för min del är då följdaktligen ja, dom få gånger jag lyckats gula någon så får jag dåligt samvete.

 

/butcha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår satt jag på ett bord med en fisk.

En kille ville spela headsup mot fisken, men jag hoppade snabbt emellan och fick fisken att vilja spela mot mig. Först erbjöd jag att spela NL 1000 men det sa han att han inte hade, men NL 600 gick han med på. Efter 10 minuter gulade han(AQ mot j3 på ajxax flop) och fyllde på sitt sista, ca 140 dollar. Det gulade han också.

 

Sen sa han "you hav win all my mony :(", strax där efter satt han på micro limit med några få dollar.

Är det någon som får dåligt samvete av er någonsin?

 

Inte säkert att han var dålig, men han var uppenbarligen hårt tiltad.

Rätt bra beskrivning av hur det här pyramidspelet fungerar.

Killen torskar en hel del på lägre bord, tappar kontrollen, kliver upp och tiltskottar på NL600 och degar in med skitkort för att desperat vinna tillbaka pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är som som att få dåligt samvete över att nådaskjuta en skadad Hjort (moahahaha).

 

Nåväl, jag förstår vad du menar och har haft samma moraliska överläggningar själv. Men ibland är man hjorten och ibland jägaren. Och ovanstående liknelse stämmer ganska bra. Han hade gulat ändå.

 

Har Hjort gulat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har chatten avslagen så vet aldrig om jag gulat en person eller inte. Jag spelar även på en site där man inte kan söka upp andra spelare.

 

Jag skulle för övrigt inte bry mig ett jota om det var personens sista slantar eller ej, då vi alla spelar på samma vilkor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...