Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
alltså, om man är duktigt och dom andra är fiskar och aldrig höjer men är mer eller mindre callingstations så finns det inget fel i att spela en massa händer och däribland 89 limp-pre utg. Men då ska ju dessa om alla vara uppfyllda vilket nog inte är fallet här :P

iaf, grövsta felet är som flera har sagt tidigare att inte höja rejält på flopp. På turn får vika, syn med ett högre tvåpar dock imo

jag tycker nog att 89o är lite väl svag att limpa med UTG oavsett motstånd eftersom handen oftast blir svårspelad postflop om du floppar ett toppar. Det man vill floppa isåfall är ju tvåpar eller ett draw (om stegen inte infinner sig på floppen vill säga). Så floppar man toppar så tycker jag att handen ändå har för mkt eventuella negativa expactations (bästa utrycket jag kom på).

Angående det andra snacket så fattar jag inte vad folk gnäller på och särskilt då trådskaparen som tyckte att det var kul att ha nån på sin sida...wtf hade jag inte varit på din sida hade jag sagt, wp syna ner. ingen kan spela poker i början men att ens spela innan du har mer kunskap är bara slöseri med pengar så läs böcker och ta de lugnt med spelandet ett tag.

Postad

89 är inte för svag, funkar finfint om man har lite koll på fiskarna bara :P för det mesta brukar man ju lyckas styra pott-storleken själv så funkar ok. dock så håller ja med föregående i typ allt

Postad

Angående det andra snacket så fattar jag inte vad folk gnäller på och särskilt då trådskaparen som tyckte att det var kul att ha nån på sin sida...wtf hade jag inte varit på din sida hade jag sagt, wp syna ner. ingen kan spela poker i början men att ens spela innan du har mer kunskap är bara slöseri med pengar så läs böcker och ta de lugnt med spelandet ett tag.

Av det du skriver att döma kan du inte så mycket själv vilket får mig att känna att dina åsikter inte är värda mycket. Förstår inte hur du kan säga hur jag ska ta paus i pokern och läsa lite böcker och skaffa mig mer kunskap innan jag fortsätter igen när du inte vet någonting om hur det går för mig i pokern. Uppenbarligen vet du inte vad du pratar om, så som jag sa innan, skriv inget mer i någon utav mina trådar Skalle88. I mina ögon är dina åsikter inte värda vatten.

Postad
Ska du spela handen så höj pre. 3xBB-4xBB.

Men gör det inte för ofta UTG.

Sen höj mer på flopp

Säg efter mig: "Det är 0,5/1 på Svenska Spel. Jag lovar härmed att aldrig höja preflop med 89o samt att aldrig uppmana andra att göra det."

Postad
. Jag tar inte råd i poker från nån som inte ens har gått ut gymnasiet. .

Det kan va det dummaste du gör. Att generalisera.

Säg efter mig: "Det är 0,5/1 på Svenska Spel. Jag lovar härmed att aldrig höja preflop med 89o samt att aldrig uppmana andra att göra det."

:lol: :lol: :lol: :lol:

Postad

tror också att det ger mer värde att limpa in med 89 och liknande händer utg på låglimit (om man känner till bordet tillräckligt) än att höja. Iaf om man saknar diciplin nog att inte cb:a utan träff fastän man vet att dom sitter där med skit :P