Gå till innehåll

NL400 - Nästnöt med nötdrag på turn


Recommended Posts

Svårt läge från dagen. Fi har spelat stabilt, tight utan att göra något större väsen av sig. Dubblade på standard situation.

 

Borde antagligen beta ut flopp men det är ju framförallt turn som är intressant. Vet inte hur mkt av mina egna tankar jag vill skriva innan jag har fått lite kommentarer. Tar det sen tror jag.

 

Fi @ CO $644

Hero @ BB $766

 

Hero is dealt :Qh::Jh:

2 folds

co raises to 16

button calls 16

sb folds

Hero calls 12

 

FLOP :9b::8h::Qs: (Pot 50, 3 players)

Hero checks

co checks

button checks

 

TURN :Th: (Pot 50, 3 players)

Hero bets 32

co raises to 99

button folds

Hero ??

 

Notera stackdjupet tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge. Mot en relativt bred HD (88+, AhKh, AJs, KJs, QJs, JTs, AJo, KJo, QJo, JTo) har du riktigt fin equity och bör försöka få in så mycket pengar som möjligt.

 

2,860 games 0.005 secs 572,000 games/sec

 

Board: 8h 9d Qs Th

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 61.993% 42.90% 19.09% 1227 546.00 { QhJh }

Hand 1: 38.007% 18.92% 19.09% 541 546.00 { 88+, AhKh, AJs, KJs, QJs, JTs, AJo, KJo, QJo, JTo }

 

Mot en aningen snävare, och kanske mera riktig? (QQ-JJ,KJs,JTs,KJo,JTo) ser det lite sämre ut

 

1,100 games 0.005 secs 220,000 games/sec

 

Board: 8h 9d Qs Th

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 42.818% 22.36% 20.45% 246 225.00 { QhJh }

Hand 1: 57.182% 36.73% 20.45% 404 225.00 { QQ-JJ, KJs, JTs, KJo, JTo }

 

Med tanke på att han checkar flopen får man väl anta att chansen att han satt hålpipan är betydligt större, men det känns kallt att enbart sätta honom på KJ här, vilket isåfall ger dig en equity på knappt 23%.

 

Vid syn är ju frågan hur villig han är att betala om färgen sitter. Oavsett hur så är det aldrig helt fel att få in allt. Jag hade sagt 230-280 eller liknande här i denna situationen och tror att hans HD är mer viktad mot en ensam J än KJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska tydligt att han har en J för en split men du friröllar ju på han här så tryck, du får ju syn av en naken knekt här.

 

Tror också han har en knekt, men synar han verkligen 500+ till med bara en knekt. Kan det vara bra spel? Jag skulle kanske höja till 250 eller så.

 

Att bara syna kan väl inte vara så fel heller. Dock kan det ju då bli lite jobbigt ifall färgen inte sitter och han ställer rivern. Känns bättre att höja turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan nog räkna bort set ur hans HD, möjligen TT isf, men känns som att han synar då (eller?). Tror han jätteofta har J här. Har han KJ kommer han gå all in om vi höjer, och det är ju inte så kul. Har han J kommer han nog vika om vi ställer på hjärter-river (när vi höjt flopp). Känns som ett bra läge att syna och potta ut på hjärterriver, annars checksyna (vika vid jättebet?).

 

Är han duktig lär han bli jädrigt skraj om du höjer med de stackdjupen om han har en J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingår det i planen att vi ska driva bort honom från en split. Det kan iofs vara en poäng. Men det känns som att han kan ha KJ här tillräckligt ofta för att det ska vara -EV att få in allt utan hjärter. Hade han haft 100BB hade det varit ett mycket bättre spel med höjning IMHO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vetifan om han synar en push här utan KJ. Det är rätt mkt stack kvar att spela om och syn med en naken J är nog att hoppas på mycket.

Dilemmat är ju att om vi kallsynar blir det nog svårt att få betalt på hjärter river om han inte övertänker samtidigt som han får ganska lätt att pusha bort oss från knekten.

Hur är det att syna turn och sen syna alla tomma river?

 

I fallet synade jag kallt, river blankade, fi sa pott och jag gråtfoldade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du foldade?? galen fold imo, även om chansen för split är stor kan en rdm fi ha slowplayat set på liknande och helt enkelt kört bet/fold mode med tanke att du betalar av med tvåpar å liknande. Nåja, svårt att se det ska vara en bra fold iaf mot endast en pottning :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du foldade?? galen fold imo, även om chansen för split är stor kan en rdm fi ha slowplayat set på liknande och helt enkelt kört bet/fold mode med tanke att du betalar av med tvåpar å liknande. Nåja, svårt att se det ska vara en bra fold iaf mot endast en pottning :P

 

Slowspelat set? I don't think so. Jag tror vi synar för split.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slowspelat set? I don't think so. Jag tror vi synar för split.

 

alltså, du underrepar ju din hand enormt, säger inte att det är troligt att han har det men om han inte är en total tomte (i så fall ökas rangen till överpar-tvåpar etc) så är det antingen split, förlust eller mot ett set (om killen nu slowplayar set på flopp går d helt klart spela turn så, och sedan vika mot en all-in, inget ja brukar göra menmen). och sen en bet/fold river för att få ut max betalt om du nu tomtar dig. själva poängen va liksom, hur kan du folda, bara chansen att han är på bluff (sätter ju aldrig dig på stege) borde ju i sig göra det till en syn :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl klart han sätter oss på stege om vi synar hans omslag?

 

Han sätter oss på stege och ställer med sin triss med vetskapen att vi foldar om vi inte har den absoluta nöthanden KJ :lol:

 

Om vad jag hade gjort så hade jag nog degat turn för att slippa ett tungt beslut på river. Vi har ju trotsallt outs om vi är slagna och drar till bäst hand om han orkar syna för vad FI tror är en möjlig split.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...