cOP Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Svårt läge från dagen. Fi har spelat stabilt, tight utan att göra något större väsen av sig. Dubblade på standard situation. Borde antagligen beta ut flopp men det är ju framförallt turn som är intressant. Vet inte hur mkt av mina egna tankar jag vill skriva innan jag har fått lite kommentarer. Tar det sen tror jag. Fi @ CO $644 Hero @ BB $766 Hero is dealt 2 folds co raises to 16 button calls 16 sb folds Hero calls 12 FLOP (Pot 50, 3 players) Hero checks co checks button checks TURN (Pot 50, 3 players) Hero bets 32 co raises to 99 button folds Hero ?? Notera stackdjupet tack. Citera
MacDaddy Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Ganska tydligt att han har en J för en split men du friröllar ju på han här så tryck, du får ju syn av en naken knekt här. Citera
penix Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Jobbigt läge. Mot en relativt bred HD (88+, AhKh, AJs, KJs, QJs, JTs, AJo, KJo, QJo, JTo) har du riktigt fin equity och bör försöka få in så mycket pengar som möjligt. 2,860 games 0.005 secs 572,000 games/sec Board: 8h 9d Qs Th Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 61.993% 42.90% 19.09% 1227 546.00 { QhJh } Hand 1: 38.007% 18.92% 19.09% 541 546.00 { 88+, AhKh, AJs, KJs, QJs, JTs, AJo, KJo, QJo, JTo } Mot en aningen snävare, och kanske mera riktig? (QQ-JJ,KJs,JTs,KJo,JTo) ser det lite sämre ut 1,100 games 0.005 secs 220,000 games/sec Board: 8h 9d Qs Th Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 42.818% 22.36% 20.45% 246 225.00 { QhJh } Hand 1: 57.182% 36.73% 20.45% 404 225.00 { QQ-JJ, KJs, JTs, KJo, JTo } Med tanke på att han checkar flopen får man väl anta att chansen att han satt hålpipan är betydligt större, men det känns kallt att enbart sätta honom på KJ här, vilket isåfall ger dig en equity på knappt 23%. Vid syn är ju frågan hur villig han är att betala om färgen sitter. Oavsett hur så är det aldrig helt fel att få in allt. Jag hade sagt 230-280 eller liknande här i denna situationen och tror att hans HD är mer viktad mot en ensam J än KJ. Citera
anegym Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Ganska tydligt att han har en J för en split men du friröllar ju på han här så tryck, du får ju syn av en naken knekt här. Tror också han har en knekt, men synar han verkligen 500+ till med bara en knekt. Kan det vara bra spel? Jag skulle kanske höja till 250 eller så. Att bara syna kan väl inte vara så fel heller. Dock kan det ju då bli lite jobbigt ifall färgen inte sitter och han ställer rivern. Känns bättre att höja turn. Citera
ulaf Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Vi kan nog räkna bort set ur hans HD, möjligen TT isf, men känns som att han synar då (eller?). Tror han jätteofta har J här. Har han KJ kommer han gå all in om vi höjer, och det är ju inte så kul. Har han J kommer han nog vika om vi ställer på hjärter-river (när vi höjt flopp). Känns som ett bra läge att syna och potta ut på hjärterriver, annars checksyna (vika vid jättebet?). Är han duktig lär han bli jädrigt skraj om du höjer med de stackdjupen om han har en J. Citera
ulaf Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Ingår det i planen att vi ska driva bort honom från en split. Det kan iofs vara en poäng. Men det känns som att han kan ha KJ här tillräckligt ofta för att det ska vara -EV att få in allt utan hjärter. Hade han haft 100BB hade det varit ett mycket bättre spel med höjning IMHO. Citera
cOP Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Jag vetifan om han synar en push här utan KJ. Det är rätt mkt stack kvar att spela om och syn med en naken J är nog att hoppas på mycket. Dilemmat är ju att om vi kallsynar blir det nog svårt att få betalt på hjärter river om han inte övertänker samtidigt som han får ganska lätt att pusha bort oss från knekten. Hur är det att syna turn och sen syna alla tomma river? I fallet synade jag kallt, river blankade, fi sa pott och jag gråtfoldade. Citera
strater Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 du foldade?? galen fold imo, även om chansen för split är stor kan en rdm fi ha slowplayat set på liknande och helt enkelt kört bet/fold mode med tanke att du betalar av med tvåpar å liknande. Nåja, svårt att se det ska vara en bra fold iaf mot endast en pottning Citera
fcmange Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 I fallet synade jag kallt, river blankade, fi sa pott och jag gråtfoldade. sjukt Citera
fcmange Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 det är fortfarande holdem vi spelar, inte omaha Citera
draft Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Du måste ha en jäkla stark read om du ska check-folda river med nästnöten Citera
toyzar Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Jag tänkte igår när jag läste detta. Om vi synar detta på turn. så får vi i de flesta fall en potbet eller mindre som vi synar ner på river. Samtidigt som vi kan få betalt 2/3 potbet om vi träffar färgen. KANSKE. Citera
Justcall Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Förklara gärna lite hur du resonerade när du foldade. Säger inte att det är dåligt spel men jag hade aldrig gjort det Citera
ulaf Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 du foldade?? galen fold imo, även om chansen för split är stor kan en rdm fi ha slowplayat set på liknande och helt enkelt kört bet/fold mode med tanke att du betalar av med tvåpar å liknande. Nåja, svårt att se det ska vara en bra fold iaf mot endast en pottning Slowspelat set? I don't think so. Jag tror vi synar för split. Citera
zackie Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Ojojoj vilken read du måste ha på Fi vid en fold där. Klockren syn imo. Citera
strater Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Slowspelat set? I don't think so. Jag tror vi synar för split. alltså, du underrepar ju din hand enormt, säger inte att det är troligt att han har det men om han inte är en total tomte (i så fall ökas rangen till överpar-tvåpar etc) så är det antingen split, förlust eller mot ett set (om killen nu slowplayar set på flopp går d helt klart spela turn så, och sedan vika mot en all-in, inget ja brukar göra menmen). och sen en bet/fold river för att få ut max betalt om du nu tomtar dig. själva poängen va liksom, hur kan du folda, bara chansen att han är på bluff (sätter ju aldrig dig på stege) borde ju i sig göra det till en syn Citera
ulaf Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Det är väl klart han sätter oss på stege om vi synar hans omslag? Citera
klippan Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Det är väl klart han sätter oss på stege om vi synar hans omslag? Han sätter oss på stege och ställer med sin triss med vetskapen att vi foldar om vi inte har den absoluta nöthanden KJ Om vad jag hade gjort så hade jag nog degat turn för att slippa ett tungt beslut på river. Vi har ju trotsallt outs om vi är slagna och drar till bäst hand om han orkar syna för vad FI tror är en möjlig split. Citera
skalle88 Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Det är väl klart han sätter oss på stege om vi synar hans omslag? ne inte nödvändigtvis. Beroende på reads mm så kanske ha sätter oss på det mesta utom stegen med checken på rivern också. Citera
strater Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 ne inte nödvändigtvis. Beroende på reads mm så kanske ha sätter oss på det mesta utom stegen med checken på rivern också. precis, inte alls säkert (eller ens troligt) att han sätter oss på stegen, bara det i sig gör ju folden nåt så extremt sjuk Citera
Recommended Posts