eurythmech Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Liveturnering, rätt tidigt stadium. 75/150 UTG som visat sig vara ganska tight/passiv, med veka tendenser (inga pfr hittills, och då har han ändå haft dubbelsuitade ess), limpar. Fold till mig i CO eller på knappen. Gör en sisådärsyn med 9653ss. Har hittills fått styra och ställa lite som jag velat på bordet. Nåja, jag har i vart fall trivts med motståndet. Sb completar och bb checkar. Flop A44r, checkat till mig, jag checkar bakom. Turn parar A, för AA44r. Återigen checkat till mig. Här börjar jag anta att mina fyra outs till hjul är bra, så länge ingen har A2 eller 42. Funderar på att checka bakom för en trolig 10%-are, men bestämmer mig istället för att fyra av en bet. Tror att jag kan plocka ner potten med god chans här. Så jag fyrar iväg 350 in i 600. Är relativt säker på att 4xxx viker där. Tankar om beten? Hur som helst, blindarna viker. UTG synar. River mirakeltvåan för AA442. UTG checkar. Betar jag här? Citera
Ekenstar Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Tankar om beten? Tycker den suger. Som om du inte skulle ha betat med ett ess på handen i sista position på floppen... River mirakeltvåan för AA442. UTG checkar. Betar jag här? Litet värdebet tycker jag nog är bäst. Får nog syn av många trissar då och bara omslag av händer som har din slagen. Sen är det nog bra för din fortsatta image vid bordet att beta där. Citera
eurythmech Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Stackdjup? Tycker inte det känns särskilt relevant. Men 4-5k kanske. Tycker den suger. Som om du inte skulle ha betat med ett ess på handen i sista position på floppen... Jag checkar absolut många ess på floppen. Kanske är dåligt? Litet värdebet tycker jag nog är bäst. Får nog syn av många trissar då och bara omslag av händer som har din slagen. Sen är det nog bra för din fortsatta image vid bordet att beta där. Ja, jag vet inte...det kanske är en lätt värdebet ändå? Många av kåkarna känns ju osannolika med fis linje också. Eller snart sagt alla kåkar. Citera
Djens Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Hur ska de kunna ha kåk? Betta halvpott. Skratta och blixtvik mot ett omslag. Citera
eurythmech Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Mjo...det är väl nån freak-hand, Axx2, som har kåk. Och den bör inte checka river. Antar att jag behöver spela mer PLO. Citera
ulaf Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Inget skämmigt i att inte va bäst i allt vet du va? Citera
eurythmech Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Nej alltså...jag postar ju för att jag är osäker. Citera
eurythmech Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Min stora mardröm, två omahaspelare med olika åsikter Citera
Djens Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 låt en bra spelare fälla avgörandet. Ola/Hjort/Che får avgöra det här. Citera
gdaily Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Får du någon bättre hand att lägga sig med en bet? Nej. Får du syn av en sämre hand? Ja, något högt ess eller kanske ett par känner sig sugen att syna. Det första talar för fold, det andra talar för en tunn värdebet. Det är väldigt svårt att ha kåk på dubbelparade brädor. Jag hade betat som Djens, men bara om motståndaren är av typen "bluffhöjer inte", för vi orkar ju som sagt inte syna ett omslag. Jag tar den här som dagens fråga tror jag, men vi lär ju få massa felsvar från folk som tror att kåk är en vanlig hand på den brädan. Citera
Othello Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Dj€n$ säger (11:09 AM): PWNED! Göran säger (11:10 AM): haha, jag som bad Ola skriva där Göran säger (11:10 AM): jag trodde han skulle hålla med dig faktiskt Göran säger (11:10 AM): Jag har ändrat mig Göran säger (11:10 AM): <---ja, jag är ägd Citera
gdaily Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Fast... ... det är ju tävling, så förlorade chips är mer värda än vunna chips Citera
jackbalsam Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Tycker den suger. Som om du inte skulle ha betat med ett ess på handen i sista position på floppen... Äsch, behöver man väl inte. Hur ska de kunna ha kåk?Betta halvpott. Skratta och blixtvik mot ett omslag. Agreed. Citera
Recommended Posts