LuckyStar5.1 Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Jag var nere på banken idag av anledningen att jag skulle få en bankcheck utskriven och skriva om lån på kåken. Jag levde på poker under 1,5-2 års tid för ett par år sedan, jag har då en internetplånbok som jag har pengar kvar på, inga miljoner men ganska mycket. Jag har tagit ut lite då och då, kanske ett par k $/tillfälle och detta är inspelat på en site utanför eu och frågade då hur det fukar med deras plikt att anmäla skv vid överföringar till bankkonto.... vet att det finns någon tråd om detta men ville göra en ny då det känns svart på vitt. Det "min" bankman sa var att dom har inga plikter för detta, det FANNS en gräns vid 150k, denna grännsen finn inte längre. Det kan komma en förfrågan om belopp överstiger 280k och då är dom tvugna att redovisa detta för skv. MEN detta är per tillfälle, och swedbank lämnar INTE ut uppgifter till skv förrens det har blivit rättsak om ärendet om SKV går så långt. Så summan av detta är att så länge man spelat cg och inte gör för stora överföringar är allt lungt. Har du därimot Villa, 3 bilar och ingen annan taxerad inkomst så kanske det är värre... men SKV måste göra ärendet till rättssak innan banken ger ut några uppgifter ! Citera
Zyr Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 tack, jag har några frågor du kanske vet svar på gäller det bara utbetalningar från utlandet? är det andra "regler" för pengar som kommer från svenska konton? rapporteras det till skatteverket när man t.ex köper en lägenhet eller är det bara när man säljer den som det rapporteras? Citera
Bikern Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Jag tror tyvärr att nyckeln till problemen väldigt ofta ligger just vid att man ev. nolltaxerar flera år i rad, samtidigt så de då kollar upp en, och ser ev levnadsstandard över det normala och då börjar göra en grundlig utredning och kommer fråga berörd person om bevis för sitt levene. Alla som jobbar halvtid elle heltid och tjänar pengar på pokern på sidan av kan känna sig lugna såvida de inte klonkar nån stor turnering på PS eller FullTilt eller annan icke EU site. Men som sagt skatta är ju inte direkt fel, visst svider det men men. Citera
Zyr Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Jag tror tyvärr att nyckeln till problemen väldigt ofta ligger just vid att man ev. nolltaxerar flera år i rad, samtidigt så de då kollar upp en, och ser ev levnadsstandard över det normala och då börjar göra en grundlig utredning och kommer fråga berörd person om bevis för sitt levene. Alla som jobbar halvtid elle heltid och tjänar pengar på pokern på sidan av kan känna sig lugna såvida de inte klonkar nån stor turnering på PS eller FullTilt eller annan icke EU site. Men som sagt skatta är ju inte direkt fel, visst svider det men men. folk som pluggar samtidigt som de pokrar kan nog också känna sig lugna Citera
Cyntax Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 MEN detta är per tillfälle, och swedbank lämnar INTE ut uppgifter till skv förrens det har blivit rättsak om ärendet om SKV går så långt. Njae, så är det inte riktigt. Jag har ringt till banker och frågat (inte rättssak) initialt om mycket små belopp. (ca 14kkr) Men förresten, det beror lite på vems initiativ det är du syftar din fråga på. Citera
Recommended Posts