Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Plockar upp :Ad::Ks: på Co, min Fi har inte gjort några moves under en dryg timme och inte synts till så mkt rent allmänt i spelet, tog en kille med halvt inköp med AA mot QQ innan flop för inte så länge sen. Nu sitter han med ca 150bb och jag täcker.

UTG raises to 2$

Fi calls 2$

Hero raises to 9$ (Detta är en standardmanöver från mig, 3,5x raise + allt annat förutom mörkarna, bra eller ska jag ta i mer?)

Button folds

sb folds

bb folds

UTG folds

Fi calls 7$

Pot 21,5$

Flop

:Qh::Th::5h:

Fi checks

Hero bets 14$ (Brukar inte ta i särskilt mkt på enfärgade floppar oavsett vad jag har men har ändå för vana att beta här.)

Fi calls 14$

Pot 49,5$

Turn

:Jd:

Fi checks

Hero bets 35$

Fi calls 35$

Pot 119,5$

River

:3d:

Fi is All-in 84,13$

Hero ???

Vad göra här? Stekte länge och tänkte massa saker, först att han har färg. Sen kände jag dock att syn-synen innan flop ur position ofta är låga/mellanhöga pp och triss i 5or var möjlig hand. Skulle inte heller förvåna mig en missad Ahxx som vill försöka sno potten. Djupet i våra stackar är väl inte jättedjupt, men det fick mig ändå att tveka lite extra.

Ska jag syna denna eller är det ett lägg? Åsikter på andra gator?

Postad

Han har antingen en bustad färgdrag, triss, 2par, stege som du.

2st höga färgkort ute så chansen att han har färgen minskar därmed.

Nä betalar man inte av här så betalar man aldrig av om du nu är slagen.

Postad

Jag synade och han visade upp :Ah::Tc:

Kände mig inte riktigt lika säker som ni andra, men ville bara få bekräftat att det var rätt att syna. Just då kände jag själv att det var en marginell syn men det kan bero lite på att ja hade haft ett par dåliga sessioner tidigare i veckan och inte kände mig helt game.