Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En sak jag tycker är konstigt:

I alla andra dagböcker får vi skriva vad vi vill. Men inte i Dawwes för då skall den låsas.

Att öppna en ny tråd där vi kan skriva vilket skit som helst, är ok.

Om dagböcker endast var till för skaparen skulle väl alla dabböcker vara låsta?

Fattar inget. Men tycker inte moderator skall bestämma om den skall vara låst eller ej. Det borde väl dawwe bestämma? Och så länge inte dawwe gnäller om att det skrivs är det väl inga problem. Vad har hänt? Ok om det är rasistiska och dumma / elaka saker som skrivs. Men allmännt tjatter har väl inte en moderator med att göra. Stör det er eller?

Postad

Apple sa ju att han lyssnade på det dawwe sa. Dawwe sa redan innan att han funderad epå att lägga ner den.

Folk kanske borde ge honom en breake fter några tuffa dagar med.

Vill david säga något till forumet så lär han göra det.

Postad
Apple sa ju att han lyssnade på det dawwe sa. Dawwe sa redan innan att han funderad epå att lägga ner den.

Folk kanske borde ge honom en breake fter några tuffa dagar med.

Vill david säga något till forumet så lär han göra det.

Ja jag fattar dawwe. Men bara det att jag inte sett uttryckligt att han vill stänga ner. Om han vill det så har jag full förståelse.

Men tycker det e konstigt om moderatorer stänger pga någon annan anledning.

Postad

Anledningen till att just den dagboken har låsts - öppnats - och låsts igen beror på att det har pågått allt för mkt påhopp till höger och vänster. Och sen även för att OP inte har varit involverad i snacket de senaste sidorna. Att en dagbok spårar ur och höger och vänster är ju helt normalt. Men då har det ju även varit med OPs goda minne och där OP varit med om utspårningen.

Och så länge inte dawwe gnäller om att det skrivs är det väl inga problem. Vad har hänt? Ok om det är rasistiska och dumma / elaka saker som skrivs.

Tycker att det är just det som hänt.

Postad
Det är som Beckham och United. Dawwe som varumärke börjar bli för stort och pf.nu är rädda för att ätas upp inifrån.

Hmm, en ny affärsidé kanske. Olika forum börjar värva postare och bloggare från varandra för att locka till sig trafik - med övergångssummor och allt. När kommer de första bloggagenterna?

Postad
Fattar inte varför man inte ger honom en låst tråd att skriva i. Hans dagbok var ju utan tvekan den mest populära på hela forumet, vore ju trist om han bara försvann...

Mja, en anledning till att den har blivit så populär är ju allt tjafs och tjat om hästskorumpor som den har gett upphov till. Om enbart dawwe fick skriva i den skulle han nog få rejält med stryk av HataB2B och en del andra när det gäller underhållning.

Postad
Mja, en anledning till att den har blivit så populär är ju allt tjafs och tjat om hästskorumpor som den har gett upphov till. Om enbart dawwe fick skriva i den skulle han nog få rejält med stryk av HataB2B och en del andra när det gäller underhållning.

Jag personligen har ju iaf följt dagboken från start. Det är ju resultaten som har inspirerat mig att följa dagboken. Sen allt skitsnack vid sidan av har ju bara förstört . Om den nu är stängd för evigt så kommer jag läsa om den istället :-P

Postad
Vi har lite tankar på att införa dels "Bloggar" där man är ensam om att skriva, och dels "Dagböcker" som funkar som dagens dagböcker... vi får se efter WSOP

Vore klockrent! Glöm inte att berätta detta för dawwe om ni nu kör igång detta

Postad
Jag personligen har ju iaf följt dagboken från start. Det är ju resultaten som har inspirerat mig att följa dagboken. Sen allt skitsnack vid sidan av har ju bara förstört . Om den nu är stängd för evigt så kommer jag läsa om den istället :-P

Exakt jag är lika. Det är ju enbart resultatet jag vill se. Skiter fullständigt i allt anat snack.

Postad

Här har vi det ungefärliga upplägget varför tråden just nu är låst:

mrdawwe 6/7:

Kom upp på rummet nu efter en heldag "utanför". Bustade ganska tidigt i 5keventet och har just torskat 2k på cashgame här nere. Ordentligt trött nu.

Funderar starkt på att lägga ner dagboken inom en väldigt snar framtid. Jag känner att jag har nått mina viktigaste mål med den nu.

1. 2 mille är mer än vad jag kan drömma om nästan, känns så nu iaf. (kommer såklart spela vidare)

2. Jag har nått vad som i mina ögon är highstakes, NL2000 och upp

3. Jag har skaffat mig en tomteimage hos sjukt många spelare som jag förstått

4. Jag har fått mer uppmärksamhet än vad jag behöver

5. Även om jag vet att ju mer framgångsrik man blir desto mer "hatare" får man så tror jag det påverkar mig en del att gå in och läsa vissa sjuka kommentarer här. Påverkar mig inte alls lika mkt som förut men tror det påverkar mer än vad jag är medveten om (rörde jag till det nu)

6. Den tar upp en hel del tid för mig som jag skulle kunna lägga på viktigare saker som t.ex. träna eller nåt annat

7. Jag känner att jag har bevisat att "man kan om man vill" eller "ingenting e omöjligt" Hoppas att det sporrar många. Tycker även jag om att se andra som lyckas. Jag ska inte säga att jag inte förstår dom som är avundsjuka, jag har inte själv levt ett liv helt fritt från avundsjuka. Hela min uppväxt har jag tex i stort sett varit utan pengar och utan att veta bättre så blir man lätt avundsjuk antar jag.

Nånting jag tror väldigt starkt på är att det man unnar andra kommer alltid tillbaka till en själv förr eller senare och då i mkt högre grad än vad man själv gav, både positiva och negativa saker. Därför känner jag mig numera bara dum om jag får någon annan att må dåligt eller så. Klart det händer emellanåt men det är nåt jag försöker radera.

(många kommer inte förstå detta och det är helt ok för mig, kommer inte diskutera det vidare)

Inlägget blev visst längre än jag trodde, lägger inte ner dagboken idag men antagligen väldigt snart.

Kanske kommer på fler anledningar men detta var vad jag kunde komma upp med spontant. Inte mig emot att det diskuteras. Vore även skoj om nån kunde komma upp med några vettiga anledningar till varför jag skulle fortsätta.

Gonatt gott folk

Appel9/7 11:28

Ni som är här inne och skriver en massa idiotinlägg som, anser jag, på inget sätt har med OPs dagbok och spel att göra, utan i stort sett endast klankar på varandra får ta och lägga ner den verksamheten. Även då dagböckerna har högre i tak än resten av forumstrådarna vad gäller OT och alm gnabb så anser jag att det här har nått gränsen för vad som är ok. Skärpning å det snaraste. Annars blir det pekpinne och gula kort!

mrsawwe 9/7 11:38 (som svar)

Mycket bra initiativ där!

appel 9/7 12:11

Följ gärna mrdawwes spel. kommentera gärna hans spel. Diskutioner om hans klonk (grattis honom) är ju självklart helt ok.

Men hoppa över allt skitsnack till varandra och allt OT som vart på gång.

Sånt kommer att raderas och utdelas smisk på fingrarna för.

Postad

Varför måste ni bestraffa kollektivet som läser dawwes db? Läser den inte själv men tycker ni har en ytterst märklig approach. Varför stänger ni inte ner alla muppar som jiddrar istället så de inte kan posta mer???????? Detta tjänar alla på dawwe, ni och läsarna, de enda som bestraffas är mupparna som jiddrar.

Postad

Jag ser inte hur ni läsare bestraffas genom att tråden låses?

Eftersom så väldigt många inlägg de senaste dagarna har varit uppåt väggarna så blir det ju inte direkt ngt kollektiv bestraffning. Det är ju tyvärr ALLTID så att vissa kommer att komma ikläm hur man än gör. För även om vi skulle stänga av ett gäng som JAG anser är muppar (eller som de flesta moderatorer anser borde stängas av för idioti) så finns det då alltid ngr som anser att dessa inte borde stängas av.

Allt är en avvägning. Och skulle det vara så att mrdawwe vill att DB skall öppnas igen så kommer den såklart göras så, precis som jag redan har skrivit, och ävet PMat honom om.

Postad
Fattar inte varför man inte ger honom en låst tråd att skriva i. Hans dagbok var ju utan tvekan den mest populära på hela forumet, vore ju trist om han bara försvann...

tycker jag också:S

Postad

Jag som just sade upp prenumerationen på den lokala nyhetstidningen pga. att jag tyckte mrdawwes dagbok var tillräcklig som "morgon"läsning.

Nu blir jag tvungen äta min frukost stirrandes i en vägg! Tack!