Gå till innehåll

Speeda upp PO!?


Partyjack

Recommended Posts

Jag sitter på en väldigt slö, snart tre år gammal burk.

Använder den endast till att spela poker och att slösurfa på kvällarna osv, så är inte vidare intresserad av att uppdatera den förrän den inte klarar av det.

 

Men jag har stora problem sedan jag skaffade pokeroffice för ett halvår sedan att dels ha programmet igång när jag spelar, men framförallt tar det ca 30 min att ladda upp 5K händer.

 

Har för mig att jag läste någonstans att man kunde byta databas att spara händerna i eller något liknande, är nog forumets största fisk när det gäller datorer så jag skulle verkligen bli glad om jag kan få en tydlig förklaring på hur och om det går att speeda upp PO på något sätt?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tilta mig, varje gång jag ska in på länken som du beskriver, eller på ett annat ställe där jag klickar på en länk som är till "appendix" så skickar dom bara tillbaka mig till förstasidan "www.pokeroffice.com"..

 

Behöver jag en extra licens för att kunna använda mysql eller vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm skumt manualen verka va nere. Inte så komplicerat annars. Ladda ner MySQL 4.1 (högre versioner kansnek funkar oxo) installera den>>gå in på PO och välj "database">>välj "change to my sql database">> skriv in var du installerade mysql databasen (, om du inte ändrade ngt borde den vara på C:\Program\MySQL\MySQL Server 4.1). glöm inte att checka för rutan "use Mysql as the database engine"

 

GL HF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...