Gå till innehåll

NL 1/2 SvS KK möter 5-bet preflopp.


Recommended Posts

Hade sett honom 3-beta med JJ och ATs och dessutom hade han 42/25 i min PT på 335 händer. Var rätt säkar på att den enda handen han inte hade var AA. Den har jag sett honom meshöja med två gånger. Men vad gör vi när Fi 5-betat?

 

***** Hand 378684073 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Thursday, July 12, 2007 6:38:40 PM

Bertil 25 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: peppe007 (331.40)

Plats 2: EdiToriOus (371.92)

Plats 3: Ängeln17 (438.90)

Plats 4: jack99 (431.65)

Plats 5: swedevil (360.50)

Plats 6: Accra (405.45)

Plats 7: Tomber-4 (946.40)

Plats 8: Woody72 (155.70)

Plats 9: Wolfiedoo (352.32)

Plats 10: Banger (73.20)

Accra lägg LM 1.00

Tomber-4 lägg SM 2.00

** Giv **

 

Ängeln17 [Kr, Kk]

 

*** Bet Runda 1 ***

Woody72 Syna 2.00

Wolfiedoo Lägg

Banger Lägg

peppe007 Lägg

EdiToriOus Höj till 8.00

Ängeln17 Höj till 20.00

jack99 Lägg

swedevil Lägg

Accra Lägg

Tomber-4 Lägg

Woody72 Lägg

EdiToriOus Höj till 60.00

Ängeln17 Höj till 100.00

EdiToriOus Höj till 250.00

Ängeln17 Om vi synar är vi inne med mer än halva stacken. Kan vi vika då på flopp utan A? Mao, viker vi med den infon jag har, eller synar vi, eller ställer vi in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt sett är det fold som gäller. Men med de stats du har på honom..oavsett hur han spelat tidigare k a n han ju ha A,A. Statsen du har gäller ju inte så många händer, även om han verkar lös, minst sagt. Ställa eller folda är de två alternativen här. JAg hade trots statsen foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså det är ju ändå 1/2 på svenska spel. det motsvarar ju typ $0,10/0,20. finns inte en möjlighet jag lägger KK bara för att jag får höjningar mot mig. sen har fi dessutom helt sjuka stats (fast ser man det i själva spelet eller har du kollat upp det efteråt?)

 

har han AA så är det bara att tacka och ta emot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även fast det lutar lite åt a-a hos honom där kan jag aldrig folda k-k pre på svs 1/2, fi har q-q/k-a alldeles för ofta för det. Att bara syna gör jag inte, ge honom "gratis" kort och chans att lägga sig på floppen med k-a verkar ju dumt, riktigt read på fi så kan det bli fold annars all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså det är ju ändå 1/2 på svenska spel. det motsvarar ju typ $0,10/0,20.....

sen har fi dessutom helt sjuka stats (fast ser man det i själva spelet eller har du kollat upp det efteråt?)

 

Inte för det spelar roll men egentligen motsvarar det nog mer 0,2/0,4 med dagens kurs :mrgreen:. Men jag tycker det är svårt att översätta SvS insattser till motsvarande nivå i $.

 

Fi hade de statsen i min PT innan vi satte oss vid bordet (och nej, det är ingen jättemängd med händer men ger ändå en viss indikation tycker jag). Kollar alltid om jag har spelarna runt bordet i PT och vilken stat de har när jag sätter mig eftersom jag inte (:oops: vet inte hur) kan få PT att fungera ihop med Svs live så att säga utan läser in alla händer direkt efter varje sesion.

 

Jag förstår att det är lite åt foldhållet och hade jag inte haft PT-statten plus de få notsen på Fi så hade jag nog foldat. Sen kan man alltid diskutera om man ska syna för att hamna allin oavsett flopp. Problemet då är ju om ett A kommer, tycker jag. Har grunnat rätt mkt på den här handen sen igår och är inte helt bekväm med hur den utvecklade sig.

 

Upplösningen:

 

EdiToriOus Höj till 60.00

Ängeln17 Höj till 100.00

EdiToriOus Höj till 250.00

Ängeln17 All-in 438.90

EdiToriOus All-in 371.92

*** Flop(Board): *** : [10s, 4k, 10h]

*** Turn(Board): *** : [10s, 4k, 10h, 10k]

*** River(Board): *** : [10s, 4k, 10h, 10k, Ds]

*** Showdown *** : Rake: 18.70 Totalpott: 730.14

 

EdiToriOus [Er, Kh] Triss i tior Vinst: 0.00

Ängeln17 [Kr, Kk] Kåk Vinst: 730.14

 

Är ju lätt att i efterhand säga att det va bra spelat då jag vann potten men jag tycker egentligen inte det själv, har inte riktigt bestämt mig än för om det var bra eller dåligt. Men det är ju en del av pokern. Borde nog bara ha synat, som någon skrev, vid 60 för att utvärdera flopp. Men å andra sidan är det inte otroligt att degen åkt in där ändå med Fi´s spelstil.

En kuriosa var att Fi i efterhand i chatten sa: - NH, men jag hade bara behövt ett ess för att vinna. Tycker det säger lite om hans spelstil ändå. Sätter allt på ett kort så att säga.

 

Anyway, tack för er medverkan. Case closed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...