Gå till innehåll

Spelade jag kasst eller?


Recommended Posts

Känns som jag har världens downswing på G i veckan. Spelar jag kasst nu eller har jag otur?

 

***** Hand 377853724 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 11 juli 2007 21:11:42

Anna 71 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Libido (98.50)

Plats 2: sörgården (45.45)

Plats 3: meopta (80.77)

Plats 4: Canon77 (66.10)

Plats 5: WMarsW (265.55)

meopta lägg LM 0.50

Canon77 lägg SM 1.00

** Giv **

Libido [Eh, 8k]

sörgården [N/A, N/A]

meopta [N/A, N/A]

Canon77 [N/A, N/A]

WMarsW [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

WMarsW Lägg

Libido Syna 1.00

sörgården Syna 1.00

meopta Syna 1.00

Canon77 Passa

*** Flop(Board): *** : [Dh, 3k, Es]

*** Bet Runda 2 ***

meopta Passa

Canon77 Passa

Libido Satsa 3.00

sörgården Syna 3.00

meopta Lägg

Canon77 Syna 3.00

*** Turn(Board): *** : [Dh, 3k, Es, 7k]

*** Bet Runda 3 ***

Canon77 Passa

Libido Satsa 12.00

sörgården Syna 12.00

Canon77 Lägg

*** River(Board): *** : [Dh, 3k, Es, 7k, 4h]

*** Bet Runda 4 ***

Libido Satsa 15.00

sörgården Syna 15.00

*** Showdown *** : Rake: 1.65 Totalpott: 65.35

Libido [Eh, 8k] Par i ess Vinst: 0.00

sörgården [Ek, 10r] Par i ess, tia sidokort Vinst: 65.35

meopta Lägger mig Vinst: 0.00

Canon77 Lägger mig Vinst: 0.00

WMarsW Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad trodde du att sörgården hade för hand när han synade ditt pottbet på turn?

 

Du kunde kanske spelat lite hårdare i början, höjt före floppen och satsat pott på floppen. När du får mothugg där kan du bli lite försiktigare. Nu gjorde du ditt största bet på river med bara topp-paret med dåligt sidokort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som jag har världens downswing på G i veckan. Spelar jag kasst nu eller har jag otur?

 

***** Hand 377853724 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 11 juli 2007 21:11:42

Anna 71 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Libido (98.50)

Plats 2: sörgården (45.45)

Plats 3: meopta (80.77)

Plats 4: Canon77 (66.10)

Plats 5: WMarsW (265.55)

meopta lägg LM 0.50

Canon77 lägg SM 1.00

** Giv **

Libido [Eh, 8k]

sörgården [N/A, N/A]

meopta [N/A, N/A]

Canon77 [N/A, N/A]

WMarsW [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

WMarsW Lägg

Libido Syna 1.00

sörgården Syna 1.00

meopta Syna 1.00

Canon77 Passa

*** Flop(Board): *** : [Dh, 3k, Es]

*** Bet Runda 2 ***

meopta Passa

Canon77 Passa

Libido Satsa 3.00

sörgården Syna 3.00

meopta Lägg

Canon77 Syna 3.00

*** Turn(Board): *** : [Dh, 3k, Es, 7k]

*** Bet Runda 3 ***

Canon77 Passa

Libido Satsa 12.00

sörgården Syna 12.00

Canon77 Lägg

*** River(Board): *** : [Dh, 3k, Es, 7k, 4h]

*** Bet Runda 4 ***

Libido Satsa 15.00

sörgården Syna 15.00

*** Showdown *** : Rake: 1.65 Totalpott: 65.35

Libido [Eh, 8k] Par i ess Vinst: 0.00

sörgården [Ek, 10r] Par i ess, tia sidokort Vinst: 65.35

meopta Lägger mig Vinst: 0.00

Canon77 Lägger mig Vinst: 0.00

WMarsW Lägger mig Vinst: 0.00

 

För det första, Folda preflop. A8o är ingen hand du vill spela i dålig position, ja inte ens i bra position ska du spela denna hand då den allt som oftast är dominerad av ett bättre A precis som i ditt fall. Ett bättre exempel på detta finns faktiskt inte. I denna ordning ska du spela handen pre, Fold-Raise-Syn. Syn är alltså det sämsta alternativet.

 

Som spelat så Beta pot på flop precis som du gjorde, du kan även Beta turn, dock behöver du inte beta så mycket. Det ligger visserligen 12 i potten men det räcker att beta runt 8-9 för att få samma effekt.

 

Synar Fi som nu så har han allt som oftast minst ett A då brädan inte är ett dugg dragvänlig. På river måste du ge upp, checka för att försöka få en billig showdown, folda mot normalt bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, Folda preflop. A8o är ingen hand du vill spela i dålig position, ja inte ens i bra position ska du spela denna hand då den allt som oftast är dominerad av ett bättre A precis som i ditt fall. Ett bättre exempel på detta finns faktiskt inte. I denna ordning ska du spela handen pre, Fold-Raise-Syn. Syn är alltså det sämsta alternativet.

 

Som spelat så Beta pot på flop precis som du gjorde, du kan även Beta turn, dock behöver du inte beta så mycket. Det ligger visserligen 12 i potten men det räcker att beta runt 8-9 för att få samma effekt.

 

Synar Fi som nu så har han allt som oftast minst ett A då brädan inte är ett dugg dragvänlig. På river måste du ge upp, checka för att försöka få en billig showdown, folda mot normalt bet.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterliggare kommentarer känns egentligen överflödiga efter föregående talare, men det sämsta jag ser att du gör är synen pre och betten på river. Klart han kunde syna på floppen med sämre A eller en Q, men efter synen på turn så skulle jag nog ge upp handen och hoppas på check av honom på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, Folda preflop. A8o är ingen hand du vill spela i dålig position, ja inte ens i bra position ska du spela denna hand då den allt som oftast är dominerad av ett bättre A precis som i ditt fall. Ett bättre exempel på detta finns faktiskt inte. I denna ordning ska du spela handen pre, Fold-Raise-Syn. Syn är alltså det sämsta alternativet.

 

 

Menar du allvar? För det första måste ju cutoff anses som en bra position. För det andra är A8o given att man ska spela om man är först in som cutoff, fast du har rätt att den ska raisas, inte limpas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Fold eller raise. Om du sitter i sen position så är det autoraise med A8 om det foldas till dig 5-handat.

 

Postflop: Varför beta turn och river? Handen är en bra bluff catcher så vi vill att ngn med en dam betar på turn och/eller river. Har någon ett bättre A så förlorar vi mindre på detta sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar fan alltid raisa den handen i sen pos men limpade nu för att jag blev distraherad av nåt, kommer inte ihåg vad, förmodligen satt jag o läste grejer på detta forum :D

 

Iaf så känns det i just det här fallet att om jag hade raisat istället mot honom så hade exakt samma sak hänt, han hade synat ner mig, bara det att jag hade förlorat mer pengar istället eftersom jag var dominerad, det är iaf vad jag tror. Så raisen hade väl kanske inte hjälpt så jävligt. Frågan är väl egentligen om inte man skulle lagt handen me tanke på att A8 är lättdominerad. Kanske ska restricta sig till a9 i sen pos lr tom a10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du allvar? För det första måste ju cutoff anses som en bra position. För det andra är A8o given att man ska spela om man är först in som cutoff, fast du har rätt att den ska raisas, inte limpas.

 

Kollade lite fel angående position, trodde det var 6-handat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...