Gå till innehåll

NLT - När bör man lägga QQ? (tiomannabord)


Recommended Posts

Igår satte jag mig vid ett bord och ett av de första händerna jag fick var QQ. Jag hade sen position och en spelare hade höjt 5 bb. Jag lite mer än dubblar hans satsning och han svarar med att lite mer än dubbla min.

 

Vad ska man göra i det här läget? Det är ganska uppenbart att han har en stark hand i detta läget. AK, AA, KK eller QQ skulle jag sätta personen på. QQ tycker jag dock man i princip kan utesluta.

 

Det som man också kan anta är att potten kommer att bli stor i denna giv. Om jag synar spelarens reraise så finns det en stor chans att han betar hårt på floppen. Om jag höjer preflop ytterligare så höjer han nog mig igen.

 

Så min fråga är om det är värt att generellt spela denna hand om en liknande situation uppstår, och i så fall hur ska man spela den? Min rekommendation är nog att man ska lägga handen för det är en alldeles för stor risk att man åker dit eller att bara syna spelarens höjning och hoppas på ett set på floppen. Missar man trissen så lägger man sig.

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör nog ge lite mer info av typen:

Vilken nivå spelar vi på?

Hur många spelare?

Höjde han från tidig position?

 

Personligen, om vi antar att vi spelar på någon inte allt för hög nivå, så hade jag slagit om till minst 15 om jag har position på honom. Jag gillar inte att dubbla där av den anledningen att man ger honom för bra odds för att syna.

 

OM han sedan väljer att slå tillbaka så vet jag att jag förmodligen är slagen, men jag hade alltid tagit en syn för chansen att hitta en triss på floppen. lägger man sig pre för en dubbling där tycker jag iaf att man spelar för tight...

 

lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...